Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:Is het omgaan met een hengst dan iets dat vermeden moet worden? Omdat het bij sommigen fout gaat? Omdat 1 iemand een auto ongeluk krijgt moeten alle auto's maar verboden worden?
rommulus schreef:dit is de reden dat hengsten als gevaarlijk gestempeld worden en omdat mensen zoals jullie het enorm gaan aandikken
Cassidy schreef:Op het moment dat een paard gaat brullen zou ik duidelijk laten merken dat ik dat gebrul niet waardeer. En zo snel mogelijk een afspraak maken om te laten ruinen.
Caira schreef:Shan, een stukje waar ook in staat dat vrouwen niet met hengsten om mogen gaan om hun zedelijkheid te bewaren. Hoe serieus neem jij zo'n stukje?
Cassidy schreef:Ik zie idd hier op bokt ook teveel gevallen langskomen van eigenaren die niet weten hoe ze met hun ruin of merrie om moeten gaan, en mijn advies is dan ook :grondwerk en de verhoudingen rechtzetten.
Bij eigenaren van hengsten die die problemen hebben is mijn advies hetzelfde. Ware het niet dat er nog een extra factor bij een hengst bij komt kijken: dat is dat hij doorgaat bij een confrontatie waar ruinen en merries stoppen. Dat hij desnoods doorgaat tot er doden vallen.
Caira schreef:Ach daar heb jij soms ook last van Cassidy, dat jij ook doorgaat waar anderen stoppen. Ik ben met je eens dat dat niet altijd positief is.Cassidy schreef:Op het moment dat een paard gaat brullen zou ik duidelijk laten merken dat ik dat gebrul niet waardeer. En zo snel mogelijk een afspraak maken om te laten ruinen.
zoals hier bijvoorbeeld.
shan schreef:Caira schreef:Shan, een stukje waar ook in staat dat vrouwen niet met hengsten om mogen gaan om hun zedelijkheid te bewaren. Hoe serieus neem jij zo'n stukje?
Nou pik je net dat ene stukje eruit.![]()
Maar het gaat niet alleen om vrouwen en hun zedelijkheid.
Veel maneges willen geen hengsten in pension
Er zijn leeftijdsgrenzen en klasseringseisen om aan wedstrijden te mogen deelnemen.
Veel verzekeringsmaatschappijen stellen als eis dat een hengst achter een afrastering moeten staan van minimaal 2 meter hoog.
Sommige rijverenigingen sluiten hengsten uit bij het deelnemen aan activiteiten.
En dat moeten we allemaal niet serieus nemen.
orri schreef:Een pijlstaartrog geeft geen 'zwiep' met zijn staart, hij steekt en is giftig.
Ik word erg moe van de "het is zijn eigen schuld. risico van het vak, etc. etc." er is een 71 jarige hengstenhouder om het leven gekomen door een trap van een paard op stal. Is dat het risico van het vak als hengstenhouder, neemt zo'n man extra onnodig risico door ze niet te castreren? of is het dan wel erg en een ongeluk...
Gisteren is er een documentaire op Animal Planet geweest van Steve en daaruit bleek maar al te goed hoeveel goed werk hij verricht heeft en hoeveel hij gaf om het behoud van de natuur en van de dieren. Mensen die niet verder kijken dan Crocodile Hunter zien niet wie deze man is geweest en wat die rare 'bush wacker' in zijn kaki-hemd voor goeds gedaan heeft.
Dat met zijn zoontje vond ik ook niet kunnen en hij heeft er zijn excuses voor aangeboden. Steve had een enorm enthousiasme dat hem dreef, maar niet alleen hem, ook zijn vader en zijn vrouw!
Citaat:Maar kom de verkeerde hengst tegen en er kunnen doden vallen. Heeft zelfs hier op bokt nog op voorpaginanieuws gestaan...is langer dan een jaar geleden, kan het helaas niet terugvinden, en dat was een hengstenhouder met ervaring die bij het dekken het leven liet.