Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Chubby schreef:Sandra, ik zou eerst eens willen weten wat je fokdoel is. Rijtypisch of zwaarder?
Wanneer je de hoogte in wilt, maar niet per se wilt verzwaren, zonder verlies van beweging -rijtypisch- zou ik aandachtiger kijken naar Silas, Mr Yenkins en Boris (wie weet dekt hij dit jaar weer?).
Wanneer je graag nog wat meer richting zware Vanner wilt fokken, zou ik denken aan Drum en Chakotay..
heb ik me laten vertellen.. want andere hengsten heb ik weinig mee van op
Vasthi schreef:Met Collin (Grai) en Gulliver (lichte Cob) in combi met Shayla (toch echt Vanner) zou je kiezen voor een lichter type nakomeling. Waarom kiezen een aantal mensen hier juist niet voor met een zwaarder type hengst fokken?
Collin en Gulliver hebben inderdaad een flink aantal goed geprimeerde veulens, maar zijn ook 2 van de meest populaire hengsten bij het stamboek, het afgelopen jaar stonden ze beiden in de top 4 van hengsten met meeste nakomelingen op de NSvT keuringen. Zoiets geeft wel een heel gekleurd beeld natuurlijk in vergelijking met hengsten die slechts 1 nakomeling hadden meelopen zoals bijvoorbeeld Garish, al was dit hengstveulen wel de topper van de keuring in Bunschoten (reservedagkampioen bij de hengsten/ruinen en dat uit een 3e premie moeder!).

snowdon schreef:Wat bedoel je met 'Pablo wordt niet gedekt meer'?
Zidane komt dit seizoen toch naar NL?
Is The Offspring officieel als Vanner gekeurd?
wat anders??
Verhaal over Zidane naar Nederland stond in de Battie. De eigenaren willen hem in Nederland op de show laten zien en Hanneke heeft op TP ooit geschreven dat hij dan ook ter dekking kwam in NL. Of dit nog steeds zo is weet ik niet trouwens!Cheveyo schreef:oh dat verhaal met een slip of the pen over stamboekhengsten ofzo toch?
dit snap ik echt niet...Kun je dat uitleggen? Cheveyo schreef:weet t niet meer exact het was een slip of the pen of een tipje van de sluier ofzo.
En daar werd niks mee bedoelt