Bedoel.. zal wel mooie bak zijn
als wij dus de schulden van een ander op moeten doen Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
als wij dus de schulden van een ander op moeten doen desillies schreef:ik vraag mij af waarop mariska baseerd dat een lid van een vereniging meebetaald aan eventuele schulden.
in welk wetboek artikel staat dat dan?
Mariska_28 schreef:desillies schreef:ik vraag mij af waarop mariska baseerd dat een lid van een vereniging meebetaald aan eventuele schulden.
in welk wetboek artikel staat dat dan?
Dat heb ik niet gezegd, maar Nikita_1995.
Ik zou niet weten of dat zo is, zou ik moeten opzoeken. Er staat me wel iets van bij dat er een vereniging van eigenaren was (koopflat waarbij zoiets opgericht wordt voor onderhoud dak/lift etc) waarbij een bestuurslid de vereniging met dikke schulden achterliet en de vereniging dus wel verandwoordelijk was voor die schulden. Maar dit alles is wayyy off-topic.

Cayusejuhh schreef:Ik vind de opmerking van Dienie niet zo heel erg relevant voor dit topic.. Over paspoorten..
Wilde me buiten dit topic houden, maar ben het met Nadine (edit : en Dobbel
) eens. Opmerking van Dienie was niet echt relevant in een neutraal topic.... Was voor mij duidelijk niet Mariska's bedoeling om een discussie op te starten....
? Keeva schreef:Zou super zijn!Cayusejuhh schreef:Ik vind de opmerking van Dienie niet zo heel erg relevant voor dit topic.. Over paspoorten..
Wilde me buiten dit topic houden, maar ben het met Nadine (edit : en Dobbel
) eens. Opmerking van Dienie was niet echt relevant in een neutraal topic.... Was voor mij duidelijk niet Mariska's bedoeling om een discussie op te starten....
Zullen we het deze keer 'ns NIET uit de hand laten lopen![]()
?
Nikita_1995 schreef:Als er geen penningmeester is bij het ICS, hoeft men ook geen verantwoording af te leggen over bepaalde rekeningen, zoals een rekening in de boekhouding over het aantal gemaakte paspoorten en thuiskeuringen door Marijke Heijkoop. Zo on-topic vind ik mijn post niet. Jammer dat er zoveel ICS-leden nog steeds dagdromen en zitten slapen bij de overgebleven leden van de ICS. Ze denken allemaal dat het zo goed georganiseerd is, ja voor het administratiekantoor van Marijke Heijkoop is het goed geregeld, die heeft leuke inkomsten, waar de leden bij de invoering ervan nooit een goedkeuring hebben gegeven. De rekeningen zijn klakkeloos in de boekhouding geschoven en omdat het Marijke was durfde niemand daar iets over te zeggen. Ik heb altijd gezegd tegen Marijke, als de leden een goedkeuring hiervoor geven, heb ik er geen moeite mee.
Reuze makkelijk dus om geen penningemester te hebben bij het ICS. Maar uiteindelijk zijn alle ICS-leden verantwoordelijk voor de gang van zaken. Maar er is geen 1 lid geweest die zei: "Hee, we hebben geen Penningmeester", daar moet een buitenstaander (Mariska) mee voor de dag komen.... Maar als de ICS-leden dat goed vinden, tja, dan is er eigenlijk helemaal niets aan de hand toch ??
ceesje schreef:Een accountant kan precies uitleggen wat de rechten van leden van een verenigingslid zijn , als de penningmeester faalt.
Daar zal je jezelf een duidelijk antwoord mee verschaffen , en uiteindelijk ook een plezier mee doen.
.......botje,jotje,kotje,....slotje?????
de vraag van Mariska is en was niet verkeerd. Bij voorbaat dank voor jullie medewerking 
) boeiender is de vraag waarom jij als buitenstaander van het ICS je zo druk maakt om een penningmeester.
Mariska schreef:Ben bang dat het toch fout opgepikt wordt, dus verwijderd... Kan alleen niet hele topic verwijderen dus dan maar zo
Mariska schreef:Nou omdat jullie het dan toch willen weten...
....
Ik vroeg me oprecht af of ik nou de enige was die het apart vond dat beide stamboeken geen penningmeester vermelden/hebben. Maar omdat ik bang was dat de vraag toch weer verkeerd uitgelegd zou worden, of niet eens begrepen, had ik hem maar weer weggehaald... Maar bij deze dus..
Mariska schreef:Het is gewoon lastig omdat er veel kwaad zeer is, en een vraag door sommige meteen als kritiek gezien wordt. Ik vroeg me dit gewoon oprecht af, zo van ben ik nou de enige die dit 'op zijn minst apart vind'.
Natuurlijk zijn er een boel mensen die zich totaal niet verdiepen in het een en ander, en gewoon voor het 'goede gevoel' gaan. Maar hier op bokt zie ik ook veel mensen die net als ik kritisch kunnen kijken naar het een en ander (en dat zonder meteen met modder te gaan gooien). En die mensen, daarvan vraag ik me dus af of zij zich nooit afgevraagd hebben hoe het met het geld geregeld is bij de verschillende clubs.
Boya schreef:Laten we of dit topic op slot gooien of de vete tussen de stamboeken vergeten en gewoon bij de 1e vraag van Mariska blijven, want daar is op zich niets mis mee......