[TI] laat maar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re: laat maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:11

Ik ben lid van onze rijVERENIGING.. maar als die schulden hebben.. dan is de oprichter daar dan niet verantwoordelijk voor??

Bedoel.. zal wel mooie bak zijn Scheve mond als wij dus de schulden van een ander op moeten doen

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 21:18

desillies schreef:
ik vraag mij af waarop mariska baseerd dat een lid van een vereniging meebetaald aan eventuele schulden.
in welk wetboek artikel staat dat dan?

Dat heb ik niet gezegd, maar Nikita_1995.
Ik zou niet weten of dat zo is, zou ik moeten opzoeken. Er staat me wel iets van bij dat er een vereniging van eigenaren was (koopflat waarbij zoiets opgericht wordt voor onderhoud dak/lift etc) waarbij een bestuurslid de vereniging met dikke schulden achterliet en de vereniging dus wel verandwoordelijk was voor die schulden. Maar dit alles is wayyy off-topic.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:24

Mariska_28 schreef:
desillies schreef:
ik vraag mij af waarop mariska baseerd dat een lid van een vereniging meebetaald aan eventuele schulden.
in welk wetboek artikel staat dat dan?

Dat heb ik niet gezegd, maar Nikita_1995.
Ik zou niet weten of dat zo is, zou ik moeten opzoeken. Er staat me wel iets van bij dat er een vereniging van eigenaren was (koopflat waarbij zoiets opgericht wordt voor onderhoud dak/lift etc) waarbij een bestuurslid de vereniging met dikke schulden achterliet en de vereniging dus wel verandwoordelijk was voor die schulden. Maar dit alles is wayyy off-topic.

oepsss sorry!
al vind ik het wel een stemmingsmakende opmerking....
maar dat dus terzijde Haha!
nu weer offtopic dus.
ik zou zeggen mail het ICS eens!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:27

ik denk niet dat mariska daar andwoor zal vinden, verder vind ik het jammer dat nikita zo`n opmerking in dit topic moet plaatsen, daar werd niet omgevraagd,
kan er nou niet 1 keer gewoon over gepraat worden ipv gelijk weer op de man af te gaan spelen,

ontopic graag, ik heb net de ics site bekeken en het staad er inderdaad niet bij,

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:30

Cayusejuhh schreef:
Ik vind de opmerking van Dienie niet zo heel erg relevant voor dit topic.. Over paspoorten..

Afgod Wilde me buiten dit topic houden, maar ben het met Nadine (edit : en Dobbel Knipoog ) eens. Opmerking van Dienie was niet echt relevant in een neutraal topic.... Was voor mij duidelijk niet Mariska's bedoeling om een discussie op te starten....
Zullen we het deze keer 'ns NIET uit de hand laten lopen Clown Knipoog ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 21:43

Keeva schreef:
Cayusejuhh schreef:
Ik vind de opmerking van Dienie niet zo heel erg relevant voor dit topic.. Over paspoorten..

Afgod Wilde me buiten dit topic houden, maar ben het met Nadine (edit : en Dobbel Knipoog ) eens. Opmerking van Dienie was niet echt relevant in een neutraal topic.... Was voor mij duidelijk niet Mariska's bedoeling om een discussie op te starten....
Zullen we het deze keer 'ns NIET uit de hand laten lopen Clown Knipoog ?
Zou super zijn!
Het is gewoon lastig omdat er veel kwaad zeer is, en een vraag door sommige meteen als kritiek gezien wordt. Ik vroeg me dit gewoon oprecht af, zo van ben ik nou de enige die dit 'op zijn minst apart vind'.

Natuurlijk zijn er een boel mensen die zich totaal niet verdiepen in het een en ander, en gewoon voor het 'goede gevoel' gaan. Maar hier op bokt zie ik ook veel mensen die net als ik kritisch kunnen kijken naar het een en ander (en dat zonder meteen met modder te gaan gooien). En die mensen, daarvan vraag ik me dus af of zij zich nooit afgevraagd hebben hoe het met het geld geregeld is bij de verschillende clubs.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:00

Laatst kreeg ik een brief over rekening .. die kwam gewoon van Noelle af..

maar ik ken ook de INSIDE information... wat er allemaal gespeeld heeft met Noelle versus stamboek.. versus FTC Bloos

Weet niet of dat ook mee gespeeld heeft.

Lijkt mij dat ze zeker wel iemand nodig hebben

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:04

Dat lijkt mij ook hoor nadien, het is niet voor niets dat ze uit het stamboek is bestuur is gestapt lijkt me, maar goed ze doet nog wel de finacien, aangezien ik laatst nog met haar gesproken heb via de tel, maar goed of ze echt de penningmeester is/blijft tja dat is de vraag die gesteld moet worden aan het bestuur denk ik.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:10

Ikben erg moe.. enzo nu.. maar borrelt er iets bij mij.. dat Marco Broere ook waarneming doet?? of is dat weer klakkeloos iets anders wat even door me hoofd schiet Verward

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:11

omdat het advertentie van Battie via hem liep

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:45

Als er geen penningmeester is bij het ICS, hoeft men ook geen verantwoording af te leggen over bepaalde rekeningen, zoals een rekening in de boekhouding over het aantal gemaakte paspoorten en thuiskeuringen door Marijke Heijkoop. Zo on-topic vind ik mijn post niet. Jammer dat er zoveel ICS-leden nog steeds dagdromen en zitten slapen bij de overgebleven leden van de ICS. Ze denken allemaal dat het zo goed georganiseerd is, ja voor het administratiekantoor van Marijke Heijkoop is het goed geregeld, die heeft leuke inkomsten, waar de leden bij de invoering ervan nooit een goedkeuring hebben gegeven. De rekeningen zijn klakkeloos in de boekhouding geschoven en omdat het Marijke was durfde niemand daar iets over te zeggen. Ik heb altijd gezegd tegen Marijke, als de leden een goedkeuring hiervoor geven, heb ik er geen moeite mee.

Reuze makkelijk dus om geen penningemester te hebben bij het ICS. Maar uiteindelijk zijn alle ICS-leden verantwoordelijk voor de gang van zaken. Maar er is geen 1 lid geweest die zei: "Hee, we hebben geen Penningmeester", daar moet een buitenstaander (Mariska) mee voor de dag komen.... Maar als de ICS-leden dat goed vinden, tja, dan is er eigenlijk helemaal niets aan de hand toch ??

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:09

precies Haha!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:18

Nikita_1995 schreef:
Als er geen penningmeester is bij het ICS, hoeft men ook geen verantwoording af te leggen over bepaalde rekeningen, zoals een rekening in de boekhouding over het aantal gemaakte paspoorten en thuiskeuringen door Marijke Heijkoop. Zo on-topic vind ik mijn post niet. Jammer dat er zoveel ICS-leden nog steeds dagdromen en zitten slapen bij de overgebleven leden van de ICS. Ze denken allemaal dat het zo goed georganiseerd is, ja voor het administratiekantoor van Marijke Heijkoop is het goed geregeld, die heeft leuke inkomsten, waar de leden bij de invoering ervan nooit een goedkeuring hebben gegeven. De rekeningen zijn klakkeloos in de boekhouding geschoven en omdat het Marijke was durfde niemand daar iets over te zeggen. Ik heb altijd gezegd tegen Marijke, als de leden een goedkeuring hiervoor geven, heb ik er geen moeite mee.

Reuze makkelijk dus om geen penningemester te hebben bij het ICS. Maar uiteindelijk zijn alle ICS-leden verantwoordelijk voor de gang van zaken. Maar er is geen 1 lid geweest die zei: "Hee, we hebben geen Penningmeester", daar moet een buitenstaander (Mariska) mee voor de dag komen.... Maar als de ICS-leden dat goed vinden, tja, dan is er eigenlijk helemaal niets aan de hand toch ??

je bedoelde waarschijnlijk "off-topic" ?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:35

Een accountant kan precies uitleggen wat de rechten van leden van een verenigingslid zijn , als de penningmeester faalt.
Daar zal je jezelf een duidelijk antwoord mee verschaffen , en uiteindelijk ook een plezier mee doen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 19:49

ceesje schreef:
Een accountant kan precies uitleggen wat de rechten van leden van een verenigingslid zijn , als de penningmeester faalt.
Daar zal je jezelf een duidelijk antwoord mee verschaffen , en uiteindelijk ook een plezier mee doen.

Haha dat is nou net het probleem... er is geen penningmeester..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:02

De naam van de penningmeester is jou toch niet bekend????
Maargoed het is niet het antwoord wat je schijnt/Blijkt te zoeken.
En dan is DIT dus de mededeling.....er is volgens jou geen penningmeester......

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:33

Ja ...Laat maar waaien....... Knipoog .......botje,jotje,kotje,....slotje?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:38

Moderatoropmerking:
SVP ontopic en serieus blijven Lachen de vraag van Mariska is en was niet verkeerd. Bij voorbaat dank voor jullie medewerking Ja

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:39

He ceesje, jij schijnt blijkbaar te weten wie de penningmeester is anders reageer je niet zo raar. Ik ben benieuwd.

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:12

De vraag van Mariska is niet verkeerd. Zelf maak ik mij als ICS lid hier niet zo druk over. Bij het KWPN en AVS en ICS betaal ik het stamboek , voor het werk wat er voor hun in zit , maak ik mij geen problemen.
Schijnbaar hebben mariska en nikita wel de behoefte om de tekortkomingen op bokt met toenaam te noemen.Terwijl zij zelf geen lid zijn van de ICS.
(blond -haarlengte van 1 meter -das echt dom.en heel dom natuurlijk.....) vind ik het prima dat iemand het werk doet. 27.50 euro is de laagste prijs welke ik betaal voor lidmaatschap aan een stamboek.En ik vind dit geld het werk ook waard. Of er nou wel een penningmeester op de site staat of niet. En als je denkt dat als er geen penningmeester op de site staat en daardoor de leden verantwoordelijk gesteld worden voor falend beleid , dan denk ik dat er kortere wegen zijn om aan het antwoord te komen. In deze lijkt het een ogenschijnlijke eerlijke discussie, voor iemand die niet lid is , (voor mijzelf zeg ik , ik vindt het een lelijke manier) vooralsnog denk ik als ik de staten van de AVS , KWPN en de ICS naast elkaar leg , dat er een goede reden is dat je geen arabier gekocht hebt..... ( sluit ik toch positief af)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:16

Haha dat is nou net het probleem... er is geen penningmeester..[/quote]

De vraag of er een penningmeester zou zijn was jou al bekend.
Blond (haar tot op de kont Knipoog ) boeiender is de vraag waarom jij als buitenstaander van het ICS je zo druk maakt om een penningmeester.Vork
En je tegen willens en wetens in ,op bokt met toenaam vermeende tekorten van financieen van een vereniging openbaar maakt , terwijl je daar de feitelijke bewijzen niet in pacht hebt.
Dat zegt immers meer over mariska, wat het doel is,,,,, dat schiet alles voorbij
Ceesje geeft zich bij deze zelf een ban ,...... ik ben het zat om als raar en blond afgeschilderd te worden. als het gaat om de ICS.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:30

He mensen....ben dan wel geen mod....maar dit topic wordt voor mij steeds vager en bloeit straks gewoon weer dood. Meen dat er al discussies lopen op 't forum van Mariska.

Laten we of dit topic op slot gooien of de vete tussen de stamboeken vergeten en gewoon bij de 1e vraag van Mariska blijven, want daar is op zich niets mis mee......

Ik vroeg me oprecht af hoe het toch mogelijk is dat zowel op de site van het ICS als het NST geen penningmeester staat. De penningmeester is verantwoordelijk voor de financieen en kan daarop worden aangesproken als het niet in orde lijkt/is. Volgens mij is het (daarom) dan ook verplicht een penningmeester te hebben, en deze bij de KvK te registreren.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:56

Ik denk dat je dit soort vragen moet stellen aan de instantie waar het om gaat. Je kunt niet verwachten dat wij het als buitenstaanders weten toch?
Behalve als je vraag enkel is bedoeld om andere mensen te prikkelen en dan ben je dus, eigenlijk, een beetje aan het stoken.

Dus ik zou zeggen: mail de ICS en het NST eens.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 13:13

Tjeee wat een 'rare' mensen (ik hou het netjes) reageren er hier..
Er een belangrijke reden waarom ik geen lid meer ben van het ICS, maar dat weten buitenstaanders zoals Jante en ceesje natuurlijk niet.
En lezen is een vak...
Mariska schreef:
Ben bang dat het toch fout opgepikt wordt, dus verwijderd... Kan alleen niet hele topic verwijderen dus dan maar zo

Mariska schreef:
Nou omdat jullie het dan toch willen weten...
....
Ik vroeg me oprecht af of ik nou de enige was die het apart vond dat beide stamboeken geen penningmeester vermelden/hebben. Maar omdat ik bang was dat de vraag toch weer verkeerd uitgelegd zou worden, of niet eens begrepen, had ik hem maar weer weggehaald... Maar bij deze dus..

Mariska schreef:
Het is gewoon lastig omdat er veel kwaad zeer is, en een vraag door sommige meteen als kritiek gezien wordt. Ik vroeg me dit gewoon oprecht af, zo van ben ik nou de enige die dit 'op zijn minst apart vind'.

Natuurlijk zijn er een boel mensen die zich totaal niet verdiepen in het een en ander, en gewoon voor het 'goede gevoel' gaan. Maar hier op bokt zie ik ook veel mensen die net als ik kritisch kunnen kijken naar het een en ander (en dat zonder meteen met modder te gaan gooien). En die mensen, daarvan vraag ik me dus af of zij zich nooit afgevraagd hebben hoe het met het geld geregeld is bij de verschillende clubs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:01

Moderatoropmerking:
Boya schreef:
Laten we of dit topic op slot gooien of de vete tussen de stamboeken vergeten en gewoon bij de 1e vraag van Mariska blijven, want daar is op zich niets mis mee......

SVP ook niet meer speculeren of persoonlijk reageren.