[TI] Welke Tinkerhengst voor het komend dekseizoen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Welke Tinkerhengst voor het komend dekseizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:20

Gaat er niemand meer naar de Bonte Parels-hengsten? Lachen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:09

Heeft iemand goede stand foto's van de Bonte Parels Hengsten ?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:24

snowdon schreef:
Gaat er niemand meer naar de Bonte Parels-hengsten? Lachen

pablo en glen zouden misschien wel in aanmerking komen.Maar ga pas kiezen na de hengste keuring.

Weet toevallig iemand iets over de kleurtjes die ze doorgeven.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:33

sowieso alledrie bonte en effen nakomelingen

glen > voornl. zwart
pablo > zwart en bruin
pitalo > voornl. bruin

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:35

maar gaat eerder om hoe ze bont doorerven. Maar ben der denk achter waarom niet zo veel mensen der naa toe gaan en waardoor ze waarschijnlijk voor mij afvallen. Het dekgeld ligt hoger dan bij de andere hengsten. als ik een beetje let op wat de gem tinkerhengst kost

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:28

ik denk dat De Bonte Parels dekhengsten wel aardig wat vrouwelijk schoon op bezoek krijgen in 2007 maar dat het nnu net geen of weinig bokkers zijn, geeft een vertekend beeld om ervanuit te gaan dat als er in dit topic bepaalde hengstennamen niet genoemd worden om hier een oordeel aan te hangen.

niet l*llig bedoeld hoor gewoon mijn mening.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:11

Uiteraard, Sas. Ik doelde echter enkel op de Bokkers Ja

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:16

Ariebren schreef:
Heeft iemand goede stand foto's van de Bonte Parels Hengsten ?

Ik heb wel een goede standfoto van Pablo, maar die is al flink wat jaartjes oud.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:30

ik HOORDE!!
dat Pablo dit jaar niet ter dekking komt? Verward
Door zijn ziekte van afgelopen jaar??

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:39

Anouk is nu drachtig van Boy (die naar Amerika verhuisd is Huilen ), maar ik laat haar volgend jaar niet dekken. Over dit veulen heb ik al geroepen: dit is de laatste keer geweest dat Anouk drachtig is (vanwege haar hormonen Haha! ).

Nu loopt er een heel mooi 1,5 jarig hengstje in de opfok bij de Asheuvel, en zoals het er nu uitziet zou hij best mooi uit kunnen groeien. Ik vind zijn kleur(en) ook erg mooi! Misschien....ooit...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4PDRIEZR
Zo was hij toen hij op de Asheuvel kwam...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IDLQLO74
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GO3HFHB8
En zo was hij (16-09-06). Hij is nu nog witter geworden

Maar ik ga voor iets meer voor niet-goedgekeurde hengsten, dan voor wel-goedgekeurde hengsten. Waarom...? Sja... Tong uitsteken

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:33

snowdon schreef:
sowieso alledrie bonte en effen nakomelingen

glen > voornl. zwart
pablo > zwart en bruin
pitalo > voornl. bruin

Ik heb een klein toevoegsel;
Glenn geeft vaak apparte blessen mee,maar wel gelijk verdeelde vlekken over het lichaam.
Al onze Pablo-veulens dragen een brede bles,maar zijn ongelijk verdeelt qua vlekkenpatroon.(En toch voornamelijk 3 kleurveulens)
We hebben 2 Pitalo veulens gehad die beiden Pit's kleine hoofdje en sneb hebben geërft.Hun vlekkenpatroon is wat wittig,maar wel gelijk verdeelt.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:31

hoi angeliekje, das toch een zoon van O'Malley en Ukkie (zo heette ze toen). Mijn vriendin Gertrude heeft die merrie gekocht en dat hengstje liep er toen ook al. Die merrie is nml een chocolade stippel cob merrie.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:18

Wilgje wordt komend seizoen gedekt door Rocky Mountain. ze is dan 4 dus wel een redelijke leeftijd voor haar eerste veulentje , ben niet van plan om haar elk jaar te laten dekken.

heb ook nog heel lang lopen te twijfelen over Falcon , maar RM was mn eerste keus en na even overlegd te hebben met Henk komt RM gewoon meer overeen met wat ik zoek.

Bandit mag volgendjaar ook voor het eerst ( zover ik weet in elk geval ) gaan dekken, hij gata nog niet naar de keuring want wil hem nog een jaar extra geven om te ontwikkelen. Maar heb waarschijnlijk al 2 merries ( 1 is al zeker) die gedekt worden door hem.
begin van het jaar heeft hij ook al eens bij een merrie gestaan om te kijken of deze hengstig was , maar die merrie is een echte bitch en hij kwam niet graag bij dr in de buurt.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:25

Shay is nu nog drachtig van Chakotay Haha!
Of ik haar volgend jaar weer laat dekken weet ik niet. De dracht heeft haar tot nu toe zeker goed gedaan , maar we zitten nog niet aan het eind natuurlijk.
Het komende veulen blijft , maar als ik haar weer zou laten dekken , dan zou ik het veulen moeten verkopen , en dat blijft bij mij een moeilijk punt Bloos
Over hengsten heb ik dus eigenlijk ook nog niet goed nagedacht. Al heb ik wel een idee over welke in aanmerking kunnen komen en welke totaal niet Knipoog

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:30

Shayla schreef:
Het komende veulen blijft , maar als ik haar weer zou laten dekken , dan zou ik het veulen moeten verkopen , en dat blijft bij mij een moeilijk punt Bloos
Over hengsten heb ik dus eigenlijk ook nog niet goed nagedacht. Al heb ik wel een idee over welke in aanmerking kunnen komen en welke totaal niet Knipoog

Ik zit in hetzelfde schuitje als Shayla eigenlijk maar wel met het verschil dat Fayette nu niet drachtig is Knipoog

Toch wil ik Fayette best nog wel een keer laten dekken maar dan wordt het idd wel voor de verkoop. Eerst wil ik even afwachten hoe haar veulen Dunla (v. Gulliver O'Britain (NSvT, DPZV en ECHA ggk) van dit jaar 'opdroogd' Knipoog

Gulliver blijft (ondanks het effen kleurtje van Dunla) een serieuze kandidaat. Dunla beviel mij qua bouw en karakter als veulen erg goed. Daarnaast heeft ze ook duidelijk d'r sokgenen van d'r paps meegekregen, iets wat ik toch een groot minpunt van Fayette vind.
Andere kandidaten voor Fayette zijn (in willekeurige volgorde)
- Black Jack vd Tukker
- Robin
- Venco (alhoewel nog iets te licht dus ik hoop dat hij nog flink gaat uitzwaren)
- Collin vd Gorterstraat
- Seamus Diar
- Celtic Mist (ook nog afwachten in hoeverre deze uitzwaart en zijn nafok is)

Verder heb ik onlangs John Boy van mijn lijstje kunnen schrappen toen ik erachter kwam dat die naar Zweden is vertrokken of was het nou Denemarken?

Edit: een belangrijke voorwaarde heb ik als merriehouder echter wel! Namelijk dat mijn merrie aan de hand gedekt wordt. In de wei bij de hengst ingooien en maar op goed geluk hopen dat het goed gaat doe ik niet aan daar is Fayette voor mij te kostbaar voor.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 19:22

flettie schreef:
Verder heb ik onlangs John Boy van mijn lijstje kunnen schrappen toen ik erachter kwam dat die naar Zweden is vertrokken of was het nou Denemarken?

dat las ik inderdaad ook, erg jammer...
Ik had Shak ook graag eens door John Boy laten dekken Ja

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:53

flettie schreef:
Edit: een belangrijke voorwaarde heb ik als merriehouder echter wel! Namelijk dat mijn merrie aan de hand gedekt wordt. In de wei bij de hengst ingooien en maar op goed geluk hopen dat het goed gaat doe ik niet aan daar is Fayette voor mij te kostbaar voor.

Helemaal mee eens, zeker als er ook nog een veulentje bij loopt.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:26

O' gullivar is toch overleden op 16 november 2006

Alle ik heb dat toch ergens gelezen en hij staat ook niet meer op de site van het ICS bij de goedgekeurde dekhengsten!!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:39

ragna schreef:
O' gullivar is toch overleden op 16 november 2006

Alle ik heb dat toch ergens gelezen en hij staat ook niet meer op de site van het ICS bij de goedgekeurde dekhengsten!!

Dat is waarschijnlijk die andere Gulliver.
Deze bovenstaande is Gulliver O'Britain. Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:14

Tinkerfarm's O'Gulliver is inderdaad overleden aan ouderdom naar ik heb vernomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:15

Dewi is in april 2007 uitgerekend. Ik ga haar niet opnieuw laten dekken Lachen Wellicht het jaar daarop, maar de reden van niet is omdat Dewi zich helemaal leeg laat zuigen, en ik haar liever een jaartje rust en om te herstellen geef. Plus volgend jaar hoop ik afgestudeerd te zijn, en ik weet niet hoe ik over 2 jaar in mijn leven sta, of ik nog thuis sta en voldoende geld heb om 3 paarden te houden. En die onzekerheid vind ik gewoon niet goed met een veulen op komst Lachen

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:18

Mazzel-meid schreef:
flettie schreef:

dat las ik inderdaad ook, erg jammer...
Ik had Shak ook graag eens door John Boy laten dekken Ja

Doen ze niet sperma opsturen dan ??

het is idd een hele mooie sierlijke kanjer ,Maare er zijn mooie kanjers bij gekomen hoor

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:18

Teuntje111 schreef:
Tinkerfarm's O'Gulliver is inderdaad overleden aan ouderdom naar ik heb vernomen..

Agossie, da's die hengst met die melanomen toch? Heb em vorig jaar nog gezien toen we daar even waren.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:20

sneppie schreef:
flettie schreef:

Helemaal mee eens, zeker als er ook nog een veulentje bij loopt.

Zit wel wat in.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:30