Dit lijkt wel heel erg op wat onze Belg had/heeft.
Ik was eerst ook bang voor lymfe-oedeem, maar het blijken gewoon enorme schuurplekken te zijn, volgens de DA heeft ze mijten en is ze daardoor enorm gaan schuren. Het zag er heel eng uit, diepe kloven met wat wild vlees erin zelfs. Ik was bijna overtuigd dat het lymfe-oedeem was. De plekken waren ook ontstoken geraakt.
Tegen mijten was er vroeger Sebacil (is er nu niet meer). De DA stelde een hondenshampoo tegen mijten voor (Defencare heet het dacht ik), dat zou moeten kunnen helpen tegen mijten en is een vrij "licht" middel (Sebacil en Neocidol zijn heel heftige middelen). 2x kort achter elkaar ontwormen met Ivermectine helpt ook tegen mijten!!! (1x helpt niet voldoende).
Wij zijn er nog lang niet klaar mee hoor, maar er zit wel duidelijk verbetering in. Ze krijgt nu ook wat extra zink (wondgenezing), ginkgo biloba (om de bloedsomloop te verbeteren) en echinace voor de weerstand (omdat het bij ons ook ontstoken was geraakt). En we smeren er een honingzalfje op omdat het daar mooi van indroogt.
Echinacea-tabletjes is een heel goed middel om de weerstand tegen infectie te verhogen. Als het zo ontstoken is, zou ik dat zeker geven (ca 20 tabletjes op een dag voor een paard, in het begin liever nog 30). Wij hebben toch ook antibiotica gedaan, het zat bij onze Belg vlakbij het gewricht, ik wilde dat niet laten doorsuddern (been was helemaal dik). Hepar Sulfuris D4 is ook heel effectief voor ontstekingen met pus (gewoon bij albert heyn te halen, tabletjes).
Heb geen foto's helaas.