[TI] Lizzy ;(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Re: Lizzy ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:43

Jordy is dus een goed voorbeeld van hoe een paard uiteindelijk toch bij de juiste baas terecht kan komen.

Ik heb Jordy als eerste gekocht, van iemand die hem rechtstreeks uit Engeland had geimporteerd... Ik had hem toen Pepper genoemd, nou peper in zijn reet had hij genoeg, teveel eigenlijk. De eerste keer ik dat ik hem van box verwisselde, was buitenom, sloeg hij al op de vlucht, hij was niet te houden aan een halstertouw. Dit is diverse keren gebeurd, door niemand te houden.... In de weide over alle sloten springen. Kreeg hierdoor onenigheid met de boer en besloot hem toen te verkopen met veel pijn in mijn hart, want hij had toch een heel lief karakter, niet gemeen, maar gewoon vreselijk bang voor niets eigenlijk.

Wat ik hiermee wil zeggen is. Paarden komen uiteindelijk toch wel bij een goed baasje terecht, daar zit ik niet over in. Wat heeft een paard aan een gestresste baas als er geen klik of samenwerking is ??

Als je merkt dat de band met een nieuw paard anders is dan je gedacht had, of als het paard teveel angsten heeft en jij bent zelf ook angstig hierbij, kun je je paard maar beter verkopen en een ander de mogelijkheid geven het beter te doen..... Zo heeft het paard ook weer een nieuwe kans op een prettig leven.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:09

Nikita_1995 schreef:

Als je merkt dat de band met een nieuw paard anders is dan je gedacht had, of als het paard teveel angsten heeft en jij bent zelf ook angstig hierbij, kun je je paard maar beter verkopen en een ander de mogelijkheid geven het beter te doen..... Zo heeft het paard ook weer een nieuwe kans op een prettig leven.

Inderdaad Lachen mooi verwoord Dienie.
Je hebt een paard ook voor je eigen plezier, en als het niet gaat vind ik het niet raar dat je hem/haar verkoopt. Natuurlijk koop je in eerste instantie een paard voor het leven, maar als het écht niet gaat, ik denk niet dat je daar gelukkiger van wordt, en je paard ook niet...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:53

Mazzel-meid schreef:
Nikita_1995 schreef:

Inderdaad Lachen mooi verwoord Dienie.
Je hebt een paard ook voor je eigen plezier, en als het niet gaat vind ik het niet raar dat je hem/haar verkoopt. Natuurlijk koop je in eerste instantie een paard voor het leven, maar als het écht niet gaat, ik denk niet dat je daar gelukkiger van wordt, en je paard ook niet...

Ja hier ben ik het zeker ook mee eens maar ik hoop zo dat ze er genoeg tijd voor genomen heeft omdat ze zegt dat er wel degelijk een klik is tussen haar en lizzy.
In ieder geval Bianca doe wat je hart je zegt dan zit je meestal wel goed.