[TI] Manen afknippen of niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: Manen afknippen of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:20

ook ik heb Tommie vorig jaar gekortwiekt,meneer had op 1/3 vanaf zijn oren gezien een pluk manen van wel 8 cm breed kort geschuurd Boos!
en dat was echt geen porem!
ik wilde met hem naar de B hengstenkeuring het jaar erop en twijfelde enorm maar ik heb het toch gedaan.

ik heb zijn manen in oktober ook in coupe pleeborstel geknipt,toen het weer ietsje aangegroeid was heb ik het opnieuw gelijker gamaakt en nu een jaar verder ziet het er alweer heel redelijk uit.

en weet je.....
ik zou het zo weer doen,alleen dan met de scheermachine!

als je ziet hoe mooi dik zijn manen terugkomen!
in Spanje word het bij de Andalusiers ook gedaan,tot ze 2 zijn (ofzo) worden ze regelmatig helemaal kort geschoren,men zegt/denkt dat dat later een volle haardos opleverd,en ik denk.........
dat ze weleens gelijk zouden kunnen hebben.
al is een en ander natuurlijk ook genetisch bepaald.

butengeweun

Re: Manen afknippen of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:59

ik heb 1 keer getwijfeld of ik het zou doen dat was het 1ste jaar dat ik haar had. Ze was aan het scheuren gegaan en der was een pluk weg. Naja toen heb ik maar gezegt als ze weer gaat schuren wordt ze ook helemaal gekortwiekt (ze heeft het gelukkig nbiet gedaan). Maar het staat er wel alleen misschien even met een trekkammetje de puntjes wat speelser maken dan ziet het er nog leuker uit