Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jank schreef:Met stijgende verbazing, woede en plaatsvervangende schaamte een aantal reactie's gelezen met betrekking tot Chamee.
Veel van de respondenten hebben kennelijk niet de moeite genomen om kennis te nemen van wat er vooraf ging.
Wat betreft donatie's: dit is NIET door Chevax geopperd maar werd door anderen aangedragen als een mogelijkheid.
Logisch dat je, wil je werkelijk wat voor zo'n paardje betekenen, dat je een dergelijk voorstel in je plannen meeneemt.
Dus critici: NIET ZO SNEL OORDELEN.
Tevens heb ik mij uitermate geergerd aan opmerkingen als: "je wilde dat paard toch eerst zelf kopen bla bla bla ....".
Inderdaad tot uitkwam hoe de vork in steel zat, zoals hiervoor reeds verteld. (Lezen "geachte" critici) en hoe het balletje is gaan rollen .
Voor een paar criticasters het volgende: het is te hopen dat uw arts nooit tegen u zal zeggen: "U bent ernstig ziek en met medicijnen zouden we u nog enige jaren kunnen laten genieten, maar ja beter worden doet u niet dus zullen we daar maar vanaf zien. Laten we wel wezen: als u niet meer presteert telt u niet meer mee."
Dit doet me denken aan een oud gezegde: ZOLANG DE EZEL (PAARD) ZAKKEN DRAAGT HEEFT DE MULDER HEM LIEF.
De TV spot `Bescherm de dieren tegen het beest`bevat veel waarheid.
Maar gelukkig zijn er veel uiterst positieve reactie's die Chevax zeer zeker zullen steunen bij het uitvoeren van haar plannen.
Ook de aangeboden hulp is hartverwarmend.
Voor Chevax CHAPEAU en voor Chamee TOI TOI.

chevax schreef:Goed nieuws: ik heb de handelaar in kwestie gebeld, alles uitgelegd en ik heb haar gekocht voor het bedrag dat hij heeft betaald. Zaterdag komt ze naar ons! Leonoor, alle hulp is uiteraard welkom! Ik stuur je vandaag nog een pb, in ieder geval al bedankt.

chevax schreef:Hallo,
ja, Chamee staat sinds zaterdag bij ons. Ik vond haar conditie wel sterk achteruit gegaan in vergelijking met toen ik haar voor de eerste keer zag, maar dat komt wel goed. Op een paar dagen tijd zie je al verandering, ze komt tot rust. Ze staat niet bij de andere paarden, maar wel in een wei er naast. Ze kunnen elkaar zien, maar ik hou haar nog even apart. Ten eerste kan ze dan op haar gemak tot rust komen, ten tweede raakt dan de pasuitgevochten rangorde bij de rest niet weer in de war en ten derde is het natuurlijk belangrijk om zeker te weten dat ze niks besmettelijks heeft. Ze heeft in ieder geval haar entingen gehad en ik heb haar ook ontwormd. Voor de rest is het een heel braaf beestje, dat geniet van de aandacht die ze nu krijgt. Wat nog wel een pikant detail is; toen Chamee bij ons kwam, bleek ze ineens papier te hebben, waarop een andere naam staat en er ook een fictieve (lees: valse!) geboortedatum is ingevuld. Ook staat er een chipnummer bij én is ze zogezegd gezond verklaard. Ze is gescand en de reader geeft aan dat die chip inderdaad is ingebracht. Alleen staat 't nergens geregistreerd. Die papieren die er bij zitten, zijn duidelijk vervalst, dus ik heb de dierenarts gebeld wiens handtekening en stempel er op de papieren staat. Die man heeft Chamee nooit gezien, laat staan gekeurd en gechipt.