[TI] Rit van de Irish Cob Vereniging in Drenthe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: Rit van de Irish Cob Vereniging in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:41

Ik kan nu al wel vertellen dat ik zeker niet meer in staat zal zijn continu hard te gaan en ludie heeft daar ook niet zo'n beboefte aan denk ik,

dus als er alleen hard gegaan wordt dan blijf ik thuis, ik wil graag een ontspannen en relexte rit.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:47

denk dat de meeste mensen dat het leukst vinden hoor Dobbel Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:49

dat hoop ik maar, aangezien de post van flicka me een ander idee gaf.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:51

Lijkt mij ook hoor, ik houd wel van een galopje maar je moet wel rekening houden met de hele groep.
Je kunt toch halverwege de rit even splitsen waarbij een helft even een ander lusje maakt? Dan kan de ene helft een beschaafd galopje doen terwijl de andere helft zijn lus draaft.

Ben persoonlijk ook dol op een rengalopje (we hebben ons gisteren hier nog heerlijk uitgeleefd) maar dat lijkt me met zo'n grote groep echt niet een goed idee.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:55

denk dat de meesten zo denken, daarom moest ik ook even reageren. Denk ook dat het bericht van Flicka dat idee geeft bij mensen. Waardoor veel mensen niet eens mee willen.
Dat zou ik erg jammer vinden.
Ook van onze stal gaat dan niet iedereen mee.
Daarom vroeg ik me ook af of het niet zo kan zoals wij nu denken Knipoog

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:27

Helemaal mee eens Annemarie! Kan ook nog niet al teveel van Siroc vragen (ook al is hij echt superbraaf... Haha! )

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:17

oh ik las het er niet uit, dat wil ik ook even zeggen Lachen ik ga er vanuit dat iedereen rekening met elkaar houdt en dat er, voor de mensen die willen, ruimte is om het tempo te versnellen.

maris, ik laat het je tijdig weten. Ja

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:42

flicka schreef:
Het landschap is best glooiend want er zitten ook wat heuvels in die opgegaloppeerd kunnen worden. Het is dus niet totaal een vlakke rit. Mariska is bereid met de wat minder ervaren ruiters te wachten en dan die duintjes op te stappen of licht te draven.

Volgens mij heb ik een leuke rit uitgezet. Maar het is GEEN staprit. Je moet wel stukken kunnen draven en ook een lekker galopje kunnen maken, vele paden lenen zich daar prima voor. Natuurlijk zijn er ook smalle paadjes waar je achter elkaar moet stappen maar als je gehandicapt bent is dit niet echt een rit voor jou denk ik. Misschien kun je dan mee met de menrit die later wordt georganiseerd.
Pel, leuk dat je toch meegaat! Nu maar hopen op goed weer.

Ik las ook nergens iets over rengalop en zo Lachen Het is m.i. een vrij normale rit in een gevarieerd landschap waarin alle gangen aan de orde komen. Natuurlijk wordt het geen dollemansrit, die maak ik zelf ook niet hoor. En wie wil galopperen moet dat kunnen doen. Daar zijn ook mogelijkheden voor. En wie alleen maar wil stappen en draven heeft ook die mogelijkheid. De rit begint vroeg genoeg en er zijn omweggetjes in de route voor de snelle Jelle's die dan weer kunnen aansluiten bij de stappers. No problemo Lachen De rit kan makkelijk worden ingekort en uitgebreid, dus er kan qua tijdsduur nog geïmproviseerd worden.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:21

nou...helemaaal super leuk dus!!!!!! Ja Afgod

En nou aaaaaanmelden Haha!
LEUK LEUUUK !

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:36

Het enige wat ik wilde weten was wat voor landschap het is. Ik ben geen ongeoefende ruiter ik ben gehandicapt. Dat is wel wat anders. Mijn paardje is mijn weg naar de vrijheid. Ik heb mee gedaan in Ees en ik denk dat niemand aan mijn rijden heeft gezien dat ik gehandicapt ben. Daarom vond ik jouw antwoord Flicka, eigenlijk best wel teleurstellend. Ik heb even moeten slikken en heb bewust gewacht met posten tot ik wat rustiger zou zijn. Ik ben gehandicapt maar dat wil toch niet zeggen dat ik daarom maar met de menrit mee moet doen. Ik zou met nog 3 anderen komen waarvan 1 mij halverwege zou gaan vervangen .
Lees ik dat het GEEN staprit is en je in galop moet. Sinds wanneer bepaalt iemand dat ik in galop moet. De reaktie van IndianaJones vond ik zeer terecht. Iedereen moet toch voor zich zelf bepalen hoe ze rijden?. Het is toch een rit voor de gezelligheid. In Ees zijn de anderen ook in galop geweest en ik kwam daar gewoon achteraan gekachteld. Prima geen problemen. Nu lees ik dat er nog meer mogelijkheden zijn voor de route en de tijdsduur. Waarom dan eerst zo`n reaktie. Ik ben oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of ik iets wel of niet kan.
Of ik nog mee ga weet ik niet de glans is er voor mij af. Verdrietig

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 22:59

riona schreef:
Het enige wat ik wilde weten was wat voor landschap het is. Ik ben geen ongeoefende ruiter ik ben gehandicapt. Dat is wel wat anders. Mijn paardje is mijn weg naar de vrijheid. Ik heb mee gedaan in Ees en ik denk dat niemand aan mijn rijden heeft gezien dat ik gehandicapt ben. Daarom vond ik jouw antwoord Flicka, eigenlijk best wel teleurstellend. Ik heb even moeten slikken en heb bewust gewacht met posten tot ik wat rustiger zou zijn. Ik ben gehandicapt maar dat wil toch niet zeggen dat ik daarom maar met de menrit mee moet doen. Ik zou met nog 3 anderen komen waarvan 1 mij halverwege zou gaan vervangen .
Lees ik dat het GEEN staprit is en je in galop moet. Sinds wanneer bepaalt iemand dat ik in galop moet. De reaktie van IndianaJones vond ik zeer terecht. Iedereen moet toch voor zich zelf bepalen hoe ze rijden?. Het is toch een rit voor de gezelligheid. In Ees zijn de anderen ook in galop geweest en ik kwam daar gewoon achteraan gekachteld. Prima geen problemen. Nu lees ik dat er nog meer mogelijkheden zijn voor de route en de tijdsduur. Waarom dan eerst zo`n reaktie. Ik ben oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of ik iets wel of niet kan.

Gewoon lekker meegaan joh!!!! Op internet leest het altijd anders als dat het gesproken woorden zijn. Ik denk dat Flicka het niet zo bedoelde als dat het op jou over kwam. Zij is misschien bang dat er mensen af zouden haken als er alleen maar gestapt zou worden, en wou op deze manier duidelijk maken dat er zeker ook harder gereden kan worden. Natuurlijk is het met de rit zo dat de langzaamste ruiter het tempo bepaald, tenzij de snellere jongens natuurlijk even een andere route nemen, of even vooruit rijden (dan wel wachtten en achterop komen). Ik blijf sowiezo bij een eventuele ruiter(s) die wil blijven stappen, voor de zekerheid.
Ik denk dat er veel bekenden komen van de rit in Ees, en je weet toch nog wel hoe gezellig het toen was toch?
Komen dus! Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:10

Hallo,

Ik wil ook graag mee.
Overgens ben ik van dezelfde stal als Indiana Jones, Spetter en Tinker Sjakie.
Meeste mensen komen op een tinker lees ik,ik niet ! Maar dat maakt vast niet uit tijdens deze rit.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:25

Héé Leonie! Leuk dat je ook mee gaat! Jacco geen tinker? Ach joh, ziet niemand Haha!
Riona gewoon lekker meegaan hoor! Hoe meer mensen hoe leuker!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:32

riona schreef:

riona, de glans bepaal je altijd nog zelf hè, dat kun je niet bij een ander neerleggen Lachen

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:33

ik wil erg graag meedoen, maar er is een vervoersprobleempje, dus daarover heb ik Mariska net ge-PM-d

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:05

Pellie schreef:
riona schreef:

riona, de glans bepaal je altijd nog zelf hè, dat kun je niet bij een ander neerleggen Lachen

Ik kan me voorstellen dat ze met die uitspraak zich wel een beetje aan de kant gezet voeld.

Maar als ik jou was zou ik lekker mee gaan en gewoon genieten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:52

dat is prima maar het is aan jezelf wat je er verder mee doet. het naast je neerleggen of er in blijven hangen.

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:17

bij deze een oproep:
zouden ik en mijn vz-tinker met iemand kunne carpoolen op 15 oktober? Hij staat in Zuidbroek, komt iemand hier langs? Uiteraard deel ik mee in de kosten...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:46

heeee Viv1982....lees ineens "Zuidbroek" en denk ..."is dit dan de Vivian, oud "verzorgster" van onze Toetje?" Lachen

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:21

ja, dat ben ik...
(en ik hou toetje stiekem via Bokt in de gaten, Bloos )

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:59

hoeft niet "stiekem" hoor Knipoog Haha!

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:03

wordt een beetje slow-chat off-topic zo, maar wat heb je een mooie foto's van Shathu geplaatst!!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:07

Fijn maris dat je bij de langzame groep blijft? ik ben er zeker 1 van niet omdat ik niet hard durf maar dat waarschijnlijk niet meer volhou. maar ik wil zo graag een keer mee dus ik hoop echt dat het dit keer gaat lukken.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:14

Dobbel, er zijn er veel meer hoor die gezellie bij Mariska blijven Knipoog . Ik ws ook hoor Haha!

Af en toe een flinke galop vind ik overigens wel leuk hoor, als ik maar het idee heb dat ik controle nog heb en dat heb ik niet altijd in grote groepen, dus zie het wel op het moment zelf. Anders blijf ik gewoon af en toe een klein stukje achter en ga ik even alleen of met 2 ofzo een galopje. Knipoog

Hoop dat veel zich gaan opgeven ....gezellig!!!

Dank je wel overigens Vivian! Knipoog

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:20

Heb er ook zin in!!! En Leonie heb het gisteren net gevraagt aan Mariska en je mag mee hoor van haar Haha! Je hebt gewoon een zwarte tinker hahahaaha