[TI] Bijna besodemieterd en erger nog; paardje de dupe!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Bijna besodemieterd en erger nog; paardje de dupe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:45

Een nieuwe update: de merrie is door de handelaar verkocht aan een andere handelaar. Hij heeft haar verkocht voor €1350,- als gezond paard. Hij wilde niet zeggen aan wie of waar. De vorige eigenaresse heeft dus net met de handelaar gesproken en zijn woorden zijn "ik heb haar voor €1350,- verkocht, als jij méér biedt, bel ik die andere handdelaar wel of ze er nog is." Op de vraag waarom hij toch een ziek paard heeft verkocht, terwijl hij wéét dat er mensen bereid zijn om haar terug te kopen, was zijn antwoord: "handel is handel". Dit is het verschrikkelijkste wat er maar voor dit dier kon gebeuren. Wie weet hoe je een paard kan zoeken? Zijn er speciale sites, zijn er bepaalde verenigingen van handelaren? Als je een idee hebt, laat het weten!!!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:50

Plaats haar op alle verkoopsites als gezocht en het feit waarom je haar zoekt! Geheit dat iemand er op reageert!!

Probeer verder te achterhalen met welke handelaar deze man connecties heeft! Ongetwijfeld dat een paar bokkers uit zeeland het weten of meerdere handelaren uit de omgeving kennen.

Misschien zegt hij het ook wel om van het gezeik af te zijn, dat zou ik echt helemaal ziek vinden! Voor welke prijs heeft hij haar dan gekocht???

Ik zou ook eens informeren of hij bij die instantie is aangesloten voor paardenhandelaren zoals eerder in dit topic werd genoemd!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:50

Mag ik vragen voor hoeveel hij haar gekocht heeft? Heeft hij er nu op verdient dan?

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:54

Er zijn 2 verenigingen voor handelaren....maar dit soort is er waarschijnlijk niet bij aangesloten.
Je kunt een oproep plaatsen op bv marktplaats(met foto want die heeft nu echt een andere naam) mischien komt ze dan weer boven water.
Persoonlijk vind ik het erg toevallig dat ze ineen verkocht is...ook voor dat bedrag..handel is handel maar een collegahandelaar ziet ook wel dat ze gebreken heeft net als jij en dan is 1350 nog een heel bedrag.
ik hoop dat ze nog boven water komt....
Als ik in jou schoenen stond maakte ik in ieder geval genoeg herrie om dit niet onbestraft te laten.
Je hebt zat sites waar je dit verhaal op kwijt kunt(google maar op opgelicht dieren,kun je ook de naam kwijt van de handelaar Knipoog )

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 18:25

@Bonte: hij heeft haar voor 600,- gekocht, dus maakt hij er goed winst op.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 18:27

Oh ja, nog een vraag: is er een Belgische Bokker die namen heeft van handelaren uit de grensstreek (Waasland en omgeving)? Want waarschijnlijk is ze naar Belgie verkocht.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:34

chevax schreef:
Oh ja, nog een vraag: is er een Belgische Bokker die namen heeft van handelaren uit de grensstreek (Waasland en omgeving)? Want waarschijnlijk is ze naar Belgie verkocht.

Op Bokt zit toch een belg die zich hard maakt voor gestolen paarden enz.
Ik zoek even de naam want die kent vast de belze handel.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:37

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:06

zou ze echt verkocht zijn, of heeft ie haar tijdelijk ergens anders gestald om te wachten tot de storm is gaan liggen en haar dan alsnog proberen te verkopen als gezond?? :S
Je zou een flyer kunnen maken met haar gegevens en de situatie dr op enzo en dan op allerlei sites plaatsen en doorsturen naar iedereen die je kent die iets met paarden heeft en vragen of zij hem ook weer doorsturen, hoe meer mensen het weten hoe beter.
Ik weet nog wel een paar dierensite's waar ze je verhaal zeker op willen zetten en die ook een nieuwsbrief hebben, mss kan het daar ook wel in. verder zou ik ff nagaan wat iemand met een gestolen paard allemaal kan doen om zijn paard terug te krijgen, dan kom je vast instanties tegen waar je iets aan hebt. Ik weet niet of je zoiets bijvoorbeeld aan amivedi door kan geven ofzo. Ik zal nog wel ff zoeken voor je strax

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:07

iig, hoe meer mensen het weten hoe beter. Dan wordt de kans dat hij probeert haar te verkopen aan iemand die ervan weet alleen maar groter.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 08:58

Ja, ik heb ook al gedacht dat ze daar misschine toch nog staat, dat hij gewoon van ons gezeur af wil zijn. Maarja, hoe koom ik daar achter? Als ik er naar toe ga, laat hij me echt niet binnen en als er nu iemand anders gaat kijken, weet ik zeker dat hij haar niet laat zien.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:16

chevax schreef:
@Bonte: hij heeft haar voor 600,- gekocht, dus maakt hij er goed winst op.

Dat is toch geen prijs voor een "goede" Tinkermerrie Verward Dan moet die weten dat er wat mis is.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:19

even een post zodat ik dit topic kan blijven volgen. Arme merrie, sneu dat er zo met haar gezeuld wordt. Ik hoop dat je haar kan vinden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 09:21

tuurlijk wist hij (de eerste handelaar dus) dat er iets mis is met haar. maar dat maakt hem dus totaal niks uit.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:49

chevax schreef:

Dirk de Pauw

is aan de grens met nederland maar hij verkoopt altijd goeie paarden, maar ja als zij verkocht wordt als een goed paard...tjah.
0495 30 36 21. Als hij haar niet heeft kan je mss uitleg vragen over nog andere handelaren.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:50

chevax schreef:
Ja, ik heb ook al gedacht dat ze daar misschine toch nog staat, dat hij gewoon van ons gezeur af wil zijn. Maarja, hoe koom ik daar achter? Als ik er naar toe ga, laat hij me echt niet binnen en als er nu iemand anders gaat kijken, weet ik zeker dat hij haar niet laat zien.

Iemand anders sturen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:10

je hebt pm chevax

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:22

Wat vreslijk zeg!
Hoe gek kan een mens tegenwoordig zijn.
Ik houd dit topic in de gaten!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:18

Het is gewoon niet normaal dit.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:53

Tot nu toe heeft de "zoekactie" nog niks opgeleverd. Het is natuurlijk ook zoeken naar een naald in een hooiberg. Als iemand nog tips heeft, graag!

rexhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:01

"zoekactie" nog niks opgeleverd. Het is natuurlijk ook zoeken naar een naald in een hooiberg.

ik wil me er niet mee bemoeie wand ik kan de mense in kwestie
maar dit wil wel even kwijt .....
fout nr1 ..het paard had nooit naar zeeland moeten gaan je moet gaan opsie ze had beter voor de
dood in aan merking laten kommen dan had je deze leed voor kommen maar ja het is gebeurt... fout.(2) nooit je paard weg geven ook niet in goed vertrouwe en als je het wel doet zorg dat als op papier staat (3) en nu nog wat ik hoor alleen maar handelaar dit handelaar dat maar waarom pakken jullie niet de mense aan die het beest hebben verkocht met de verkeerde info dus wel gelogen voor eigen best wil en niet voor het wel zijn voor het paard

p.s sorry dat ik het zo zeg hoor maar jullie zijn in mijn ooge op de verkeer de weg bezig
je moet kunnen aksept dat het paard weg is .want een paard zonder papieren heeft zo een
andere naam dus je kan er niks mee

dat wil ik even kwijt ....... zoeke is zinloos maar dat is mijn mening het leven gaat door
Laatst bijgewerkt door rexhunter op 23-08-06 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:03

sow, kunnen typen is ook een kunst hoor

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:07

Jeetje Rexhunter. Als je wilt dat we je verhaal lezen en je serieus nemen, doe dan wat aan je schrijfstijl, want dit is echt niet te lezen.
Welke mensen ken je dan????

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:09

contact opnemen met de dierenbescherming en kijken of hun iets voor dit dier kunnen doen.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:17

Kunnen we niet met ze alle dat hele bedrijf gaan boycotten ofzo? Gewoon op allemaal site's de feiten neer zetten, zoals op marktplaats en andere verkoopsite's? Of we gaan met ze alle aan bedrijf vast ketenen met spandoeken dat we niet weg gaan tot bedrijf sluit Tong uitsteken oke dat is onrealistisch, maar dat die man paarden mag blijven verkopen en kennelijk vaker rare praktijken uithaalt moet gewoon niet kunnen!