Cayusejuhh schreef:En toch blijf ik er bijOffie is EN gezoomd en heeft spots
en niet homozygoot. Dus vind de theorie van dat niet kloppen
Offie is gewoon raar

*duikt weg*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cayusejuhh schreef:En toch blijf ik er bijOffie is EN gezoomd en heeft spots
Teuntje111 schreef:Ja, klopt, en dat er nooit een bonte uitkomt snap ik (effen is recessief), maar vond het wel frapant dat er zo'n licht voskleurig veulen uitgekomen is
Edit: vasthi heeft toch ook een effen veulen gegeven van Offspring?
Caira schreef:Cayusejuhh schreef:En toch blijf ik er bijOffie is EN gezoomd en heeft spots
Offie is gewoon raar![]()
*duikt weg*
fjordkootje schreef:TinkerRyan schreef:Ik vraag me af waneer je van Homezygoot kan praten zonder dat er een test is gedaan.
je kan na mijn bescheiden mening toch niets zeggen aan de hand van enkele veulens.
Oke als het er meer als 30 zijn ligt het voor de hand maar dan nog.
wel of geen spot....wel of niet omzoomt?? tja ik heb paarden gezien met beide die effe doorgeven.
Nee voor mij zou alleen een test zekerheid geven.
En de test geeft zonder bekende voorouders geen 100% uitsluitsel.
Op de website van het van Haeringen Laboratorium staat dit
"De Tobiano-test is op dit moment een ‘indirecte’ test, wat inhoudt dat de test geen 100% antwoord geeft over de Tobiano-factor. In deze test worden twee bloedfactoren beoordeeld, die beiden nauw gekoppeld zijn aan Tobiano. Gecombineerd met stamboomgegevens kan beoordeeld worden of een dier heterozygoot of homozygoot vererver is van de Tobiano-factor."
Testen heeft voor Drumshambo dus op dit moment weinig nut, omdat eerst meer over de stamboom bekend moet zijn. Jammer, want ik ben best bereid te testen, hoewel 100% bonte nakomelingen (degenen die ik tot nu toe heb kunnen vinden) en zijn spots mij genoeg zeggen.
Cayusejuhh schreef:Teuntje111 schreef:Ja, klopt, en dat er nooit een bonte uitkomt snap ik (effen is recessief), maar vond het wel frapant dat er zo'n licht voskleurig veulen uitgekomen is
Edit: vasthi heeft toch ook een effen veulen gegeven van Offspring?
nee die heeft nooit een veulen gekregen.die is gust gebleven.
ALs ik de foto zie. is papa een lichte vos * zweet vos?? *
Teuntje111 schreef:Dat veulen is nu pikzwart geworden op de lichtbruine vlekken
Cayusejuhh schreef:En dan DAisy.. maar die is sabino * kijk maar in profiel. haar hele buik en borst is wit
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DIVKH8Y7
http://i.pbase.com/o4/88/632688/1/56588 ... dorp18.jpg