[TI] Nieuwe hengst gearriveerd op de Asheuvel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Nieuwe hengst gearriveerd op de Asheuvel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:15

jeutje, wat een prijzen.
Ben blij dat Kyra gewoon hier in Nederland gebleven is.. anders was ik haar zeker uit het oog verloren ..

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:33

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:37

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:11

ja erg hé je verkoopt een paardje aan een goede stal denk je en dat ondek je dit dat hij maar bij een tussen handelaar zit!!!

ik heb zo aak een tinkertje gekocht!!!

maar rambo 2 is wel iets speciaal

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:30

jacqie70 schreef:
Pellie schreef:
oei wat een leukerd, ziet er al behoorlijk hengst uit op zijn leeftijd

edit: wauw ik zie chubby charlie van renate (waar ik gam van heb gekocht) ook op die franse site staan, wat een centjes! en ik zie elmo van mariska er niet meer op staan, die zal al verkocht zijn?

Krijg nou wat: ik ken Chubby Charlie. De vorige eigenaars hadden haar idd verkocht, maar ik vraag me af of ze weten dat ze al weer te koop staat. En helemaal voor dat bedrag!!!! Ze had nl. een lichte vorm van hoefkatrol, wat maar niet over ging. Aangezien ze die hele lijdensweg al een keer hadden meegemaakt (heb ik nog een verhaal over geschreven voor Tinkerland over een doodgewaand paard dat weer op MP opdook en later dus voor de 2e keer moest worden 'afgemaakt') wilden ze haar zo snel mogelijk verkopen voordat het erger zou worden.

sja... als de vorige eigenaar het al wist van de hko dan had die haar niet moeten verkopen denk ik, ook gezien wat jij schrijft...

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:54

Nou Pellie, dat is er eerlijk bij verteld hoor..... Maar ik kan me wel voorstellen dat ze niet weer die pijnlijke lijdensweg wilden afleggen en in onzekerheid wilden verkeren of het erger zou worden of minder. Haar moeder heeft ook een irish cob (ook stermerrie: Sarah bij het ICS) en die gaat echt nooooit weg.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:34

De paarden komen weldegelijk bij Corinne toe en dan worden ze meteen in het dikke sop gezet en nadien prof gefotografeerd (ik ken wel nog frapantere voorbeeldjes dan bv eflynn )
Meestal zijn ze er eerst voor ze foto's toont (gezien het feit dat de paarden nogal een metamorfose ondergaan) en ze te koop zet.
Voor veulens en hengsten maakt ze een uitzondering.

Ze is echt een handelaar waarbij alles te koop is (mits de juiste prijs). Ze wou ook mijn veulens kopen/reserveren en in eerste instantie was dat ok voor mij, maar ze had kennelijk verwacht dat ze rijk ging worden op mijn kosten en dan speel ik niet meer mee. Haar goed recht om het te proberen natuurlijk!!!

Maar zoals ik al zei: laat er geen misverstand over bestaan dat naar mijn weten de paarden er goed verzorgd worden en behandeld worden. Verder is ze ook echt heel vriendelijk! Alleen de dollar/eurotekentjes in dr ogen he
En als fransen/amerikanen/... zo gek zijn om van foto te kopen voor zulke prijzen, dan is dat hun probleem (en haar geluk )

*vraagt zich nu even iets af: heeft nl zoekertje van chubby charly gezien* *momentje*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:37

A vendre Chubby Charlie, jument 1ère prime ICS. Alezane crins lavés.
Pleine de Golden Vale, étalon pie isabelle.

Chubby Charlie est bien montée agréable et facile en extérieur. Elle a obtenu la mention "très bonne" lors d'une présentation ICS sous la selle.

Elle toise 1m51

Prix 5 000 euro ou 3 500 euro si retour du poulain au sevrage en automne 2007.

*hier stonden een heleboel foto's*

Geen woord dus over ziekte ga even lekker stout zijn }> en het haar vragen

Mero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:46

Het kan best zijn dat ze het niet weet... Grote kans dat het door de vorige eigenaren niet is verteld, en daarom wellicht naar het buitenland is verkocht (=geen keuring en geen gelazer achteraf)

Anderzijds vind ik € 3500,- voor deze 1e premie vosmerrie zonder veulen niet schrikbarend veel ivt Nederlandse prijzen. Dus misschien weet ze het wel en is ze daarom wat goedkoper.

Lady Chance is trouwens , ben benieuwd hoeveel ze daar voor vraagt

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:15

Ok dan zal ik even opheldering geven: ze weet het idd niet van die hoefkatrol omdat ze zo stom is geweest om het niet te vragen en ook niet te laten keuren!!! Ze heeft alleen gevraagd hoe oud ze is en hoever beleerd..... Dus heeft de vorige eigenaar het zo gelaten. Die wist trouwens niet dat ze weer te koop stond. Die dacht dat ze daar fokmerrie ging worden. De huidige francaise wil er 750 euro op verdienen (zonder veulen), dus dat valt nog wel mee. Dat zal ze ook wel bijna aan transport kwijt zijn geweest?
Maar persoonlijk vind ik het erg dom dat ze paarden die ze koopt niet laat keuren of naar de gezondheid vraagt....

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:39

dat maakt mij ook een beetje raar aan het kijken monique. Een normale prijs is dat voor haar niet (ter vergelijking een veulen kost algauw evenveel bij haar)

ik denk niet dat ze lady chance verkoopt (althans dat zegt ze, als je geld teveel hebt kan je het altijd proberen natuurlijk )

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:35

HKO is zeker niet goed voor de fok.
MErrie als fokmerrie gebruiken met HKO is not done IN MIJN OGEN

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:47

Corine heeft volgens mij ook niet naar Boy zijn gezondheid o.i.d. gevraagd. Ze weet dan ook waarschijnlijk niet dat hij afgekeurd is in maart op de hengstenkeuring, omdat hij "schaatst" en wijd loopt met zijn achterbenen. Dit is wel erfelijk.....

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:17

nou een niet zo'n slimme handelaarster dan in mijn opinie......

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:24

Ik had natuurlijk al de vraag gesteld (ja beetje snel geweest, stomme ik)
heb ook meteen antwoord gehad:
zij wist er naar het schijnt niks van. Paardje loopt goed, hoefsmid en da zijn al geweest en hebben beide niks opgemerkt. Ze wordt dagelijks bereden en is dus drachtig en niks opvallends te merken.
Zij zegt wel naar gezondheid te hebben gevraagd maar van de hoefkatrol niet op de hoogte te zijn geweest.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:34

Tja, zo iemand laat natuurlijk niet merken dat ze dom bezig is, als ze het zelf beseft....?

Mero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:39

Als jij het wist en een buitenstaander zou ernaar vragen had jij dit dan eerlijk gezegd?
Als ze toch naar het buitenland wordt verkocht dan komen de nieuwe eigenaren er voortijd toch niet achter..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:45

De foto (zet hem er alleen even op weet er verder niets van )

copyright die site dus

Afbeelding

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:47

Cayusejuhh schreef:
HKO is zeker niet goed voor de fok.
MErrie als fokmerrie gebruiken met HKO is not done IN MIJN OGEN

Absoluut mee eens.....

Overgens zijn de bedragen vaak absurd op dit soort site's maar als de mensen het ervoor willen geven......Hier in Nederland staan ook veulens voor prijzen te koop dat ik zoiets heb van en toch gaan ze weg voor die prijs..
Mensen hebben vaak zoiets..als het duur is zal het ook wel goed zijn
veel mensen kijken niet door wat mestvlekken en plukkerige vacht heen.
Ik heb al eens gehoord dat men naar een tink was wezen kijken het niets vond en maanden later dezelfde tink voor ruim het dubbele hebben gekocht bij een slimme handelaar.
Slimme handel..je zet een paard spik en span op de foto,vertelt er een mooi verhaal bij en kassa.
Geef ze eens ongelijk

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:07

Nee ongelijk kan je ze idd niet geven

haha! ik zeg ook geen mening over hetgeen ze schrijft ik heb het alleen even vertaald

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:54

frenia schreef:
Ik had natuurlijk al de vraag gesteld (ja beetje snel geweest, stomme ik)
heb ook meteen antwoord gehad:
zij wist er naar het schijnt niks van. Paardje loopt goed, hoefsmid en da zijn al geweest en hebben beide niks opgemerkt. Ze wordt dagelijks bereden en is dus drachtig en niks opvallends te merken.
Zij zegt wel naar gezondheid te hebben gevraagd maar van de hoefkatrol niet op de hoogte te zijn geweest.

De vorige eigenaresse zei mij letterlijk: als ze naar de gezondheid had gevraagd had ik het wel eerlijk gezegd.
En ik geloof dat wel, maar als iemand zo stom is om een dier ongekeurd te importeren, dan zijn de gevolgen toch je eigen schuld??
Maar het blijft een schitterende merrie en ik ben blij te horen dat ze nergens last van heeft!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:18

maar jacqie70
dat vind ik ook niet kunnen hoor
bedoel als je een paard verkoopt vertel je gewoon alles er bij
OOk de nadelen. stel dat de koper terug was gekomen.. en je dit verborgen gebrek onder de neus schuift Zo dan kan je dokken
MIjn dinnetje van TOEN had het gedaan met haar engelse volbloed

Die bleek na verkoop losse knieen te hebben. Zij heeft dit nooit geweten zegt ze.. Moest wel paard terug kopen. is een rechtzaak geweest en ze was 10.000 gulden lichter

Ik zeg altijd alles bij me paarden die ik verkoop,, ik vind je kan het niet maken
je naam gaat er aan

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:38

tja, ik persoonlijk zou het ook nooit doen!!! Cayuse jij bent iemand die fokt, dus dan heb je nog een naam hoog te houden. De vorige eigenaresse is een particulier en heeft het een en ander meegemaakt met een paard die ze om dezelfde reden (hoefkatrol) heeft laten afmaken en die dus 2,5 jaar later te koop stond bij de tinkerboerderij. Ze heeft de tink teruggekocht voor 1500 euro, omdat ze het zo ontzettend erg vond. Tink liep weer als een trein, maar moest krap 2 maanden later alsnog ('opnieuw') afgemaakt worden. Dan wordt je wel wat harder waarschijnlijk.
Mijn zus heeft het ook meegemaakt met een paard dat ze gekocht had bij een hele bekende stal in Noord-Brabant (KWPN meen ik) en zij is er alleen maar vele euro's armer van geworden en heeft de hele toestand van een rechtszaak maar achterwege gelaten. Ze heeft het paard dat ze gekocht had dan ook nooit opgehaald en er fors op verloren (de eerste foto's bleken prima te zijn en de foto's die ze moest laten maken voor de verzekering waren ineens niet 100%, terwijl ze echt de dressuur in wilde)
Maar ik blijf erbij dat je als koper een paard moet laten keuren! Ik heb het zelf ook gedaan. Het was wel duur (uitgebreide klinische keuring) maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:43

ja daar heb je gelijk in. keuren is op eigen risico.. maar ik zal het ook altijd doen. mits het geen veulen is. daar kan je weinig aan keuren..

verder blijf het een triest verhaal.. Dan blijf ik stellig in..
Het verdriet die zij gehad heeft.. doe je een andere niet aan * snap je??
en als een particulier het paardje nu koopt. en weer in de zelfde molen beland als je vriendin heeft gezeten.. tja ik zal daar niet mee kunnen leven

OEi we dwalen heel erg af met het topic

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:43

jaq misschien niet verstandig om dit hier open en bloot neer te zetten. Hoewel een koper een onderzoeksplicht heeft is een verkoper strafbaar als hij een dier willens en wetens met een gebrek verkoopt zonder dit te melden!