Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:op stal staan is ook een op zich staande discussie waard
Citaat:Eenieder doet gewoon het beste voor zijn of haar paard. Het is bij ons niet mogelijk om een paard 24/7/365 buiten te hebben. Daarbij is het voor mij niet praktisch met rijden.
Als een NBer genoegen neemt met het rijden tijdens de zomermaanden en zijn paard tijdens de wintermaanden graag als decoratie neerzet in een weiland, mij best. Maar ik laat me op die manier niet de wet voorschrijven.
) heb ik 's avonds niet de tijd om naast een uur training ook nog anderhalf uur op te warmen en af te koelen. Dus wordt mijn paard geschoren en staat ze met een dikke staldeken in haar box.Citaat:Volgens mij heeft het in de winter buiten laten staan van je paard niets met NB te maken, maar meer met de algehele gezondheid van het paard.
Citaat:Ik kreeg te horen van diverse NBers dat ik de paddock zo moest inrichten, dat mijn paard dagelijks diverse ondergronden onder haar hoeven zou krijgen. Dus een stuk verhard, een stuk zacht, een stuk grind. Op stal was eigenlijk helemaal uit den boze.
Citaat:En die decoratie snap ik even niet
Chubby schreef:Citaat:op stal staan is ook een op zich staande discussie waard
Eenieder doet gewoon het beste voor zijn of haar paard. Het is bij ons niet mogelijk om een paard 24/7/365 buiten te hebben. Daarbij is het voor mij niet praktisch met rijden.
Als een NBer genoegen neemt met het rijden tijdens de zomermaanden en zijn paard tijdens de wintermaanden graag als decoratie neerzet in een weiland, mij best. Maar ik laat me op die manier niet de wet voorschrijven.
Als ik de wijze waarop ik mijn paard houd en datgene wat ik met mijn paard wil doen, moet gaan aanpassen omdat een paard op z'n stralen moet lopen, dan zakt mijn broek daarvan af hoor..
It's a way of life misschien, dat Natuurlijke, maar ik kies daar niet voor. Velen met mij kiezen daar ook niet voor. En met reden lijkt mij zo.
ooooh jeetje wel dus...
wat een belachelijke statement gebruik je hier... gam kan prima met wintervachtje trainen. dan snap je het systeem van vacht en huid ook nog niet als je zoiets zegt.