snowdon schreef:Ik wilde eerst niet reageren, maar ik doe het toch....
Ik ben toendertijd bij Shakyra en Kyra ook meerdere keren wezen kijken en helpen (voornl Shak dan). Ik heb Elke geholpen met het inrijden van Shakyra, we zijn ook veel wezen doen met Shak.. gewoon wandelen etc. Maar Shakyra had ze vanaf bijna-jaarling.
Darlah is als ingereden volwassen merrie gekocht en hierheen gekomen. Eerst op rust gezet en nu moet ze weer aan het werk. Darlah is niet alleen heel anders als Shakyra. Maar Elke is ook heel anders bij Darlah. Nu blijkt Darlah dus ook nog heel anders te zijn dan als verwacht bij aankoop en dat kan best even goed wennen zijn.
Ik heb een klein poosje terug Darlah gelongeerd voor Elke en toen ook uit handen gegeven aan Elke, toen het goed ging. Naar wat ik verwachte, gebeurde ook.... Het ging compleet mis, toen Elke het overnam. Tips komen wel aan, maar worden met veel twijfel uitgevoerd...
In de wei is vwb Darlah naar mijn inziens geen goed idee. Ze is ten eerste erg snel afgeleid en ten tweede heel erg eigenwijs en sterk. Ik kon haar wel aan het werk krijgen, maar toen het bij Elke misging en ik haar snel over wilde pakken, heb ik ook gevoeld hoe sterk Darlah kan zijn en litteken (snijdende longe) staat nog in mijn vinger. Verder kijkt ze domweg niet uit voor het prikkeldraad kreeg ik steeds het idee, dat risico is te hoog.
Ik wilde Elke ook deze keer met alle plezier helpen en heb dus ook aangeboden de bak op onze stal (1 straat verder dan haar wei) te huren. Dit werd echter afgeslagen, wegens de kosten. En omdat de ouders het onnodig vinden
Elke: Je bent al die jaren een hele lieve meid geweest, we zaten over het algemeen op 1 lijn. Enkel wat ideeen van je ouders die ik vaak niet snap dan. Ik wil je absoluut niet beledigen, afkraken of afvallen. Maar je bent verd*mme 18, je hebt meer verstand van de paarden dan je denkt en je kent ze beter dan dat je ouders ze kennen. Sta eens wat sterker in je schoenen richting je eigen paarden, maar ook richting andere mensen. Iedereen heeft zo op zn tijd hulp nodig, dat is geen schande!
Verder is alles al gezegd, de meesten hebben wel een goed beeld van hoe onzeker Elke is.
Ik wilde eigelijk niet eens meer reageren. Maar, net zoals jij het niet kon laten, doe ik het ook.
Welliswaar zonder anderen te kwetsen, maar toch moet het me van het hart.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat ik in eerste instantie een topic plaats om mijn ietwat gefrustreerde gal te spuwen over een puberend jong paard wat nog niet is wat het moet zijn kwa band tussen mij en haar. Door de achter mijn ogen prikkende tranen heen heb ik op de verzendknop geklikt. Hopend op reacties van mensen met een soortgelijk geval, die me een hart onder de riem zouden steken. Gelukkig heb ik deze reacties ook mogen ontvangen.
Ik heb je op msn gesproken en toen weigerde je uit te leggen wat ik volgens jou fout deed. Ik heb er zelfs netjes om gevraagd maar dat werd afgekapt. Helaas moet ik hier een aantal uren later zien dat je wereldwijd verteld wat het probleem zou zijn. Het is een klap om deze reactie te lezen..
Daarnaast zeg je dat ik de bak te duur vond, en naar mijn mening is dit ook niet zo heel vreemd. €12,50 is een enorme prijs voor een uurtje gebruik maken van de bak. Zelf laat je ook dingen voor het geld, maar wanneer ik dat doe is het blijkbaar een schande.
Ik heb altijd met veel plezier op bokt gezeten, inmiddels alweer meer dan 4 jaar. We hebben heel wat buitenritten gemaakt, en een hoop plezier gehad.Aan mijn manier van omgang met zowel mensen als dieren is heel veel vooraf gegaan.. Dingen die niet iedereen weet, en ook niet iedereen hoeft te weten. Ik had gehoopt dat ik hier in m’n waarde gelaten werd..
wat mij betreft mag hier een slotje op

Tis hier onmogelijk een stukje land te vinden voor Joey en nu staat hij dus op de manege met onwijs veel faciliteiten maar waarvan ik dus niets kan gebruiken.........
), maar met shak heeft dat ook zeker 2 jaar geduurd. Ik hoop op den duur met Darlah ook beter overweg te kunnen. Misschien wijst het zich allemaal vanzelf, zo niet dan zoek ik hulp. Dit topic was een topic wat ik boos en gefrustreerd geplaatst heb, zonder erbij na te denken dat een band krijgen heel veel geduld, maar zeker zoveel tijd gaat kosten.
ook als ik niet zwaar gefrustreerd ben, sorry als dat op anderen verkeerd over komt.
hier overal in de omgeving €5 per uur en €2,50 voor half uur (wat vaak in het begin meer dan voldoende is)