Tuurlijk!!! mag iedereen een kritische eigen mening hebben!!
Als dat niet kon of zo was, dan kan er nooit meer een vraag gesteld worden hier, tenzij iedereen het maar met elkaar eens zou zijn....en dat is saai!
Ik had het ook niet over "zwaardere/forse" Tinkers in de zin van "net als ons fors"

want dat is niet echt fors, maar meer ehhh...vettig
Ik heb het dan echt over zwaardere benen enzo, niet van dat fijne, maar echte flinkerds. Je geeft het zelf al aan...op een Belg zou het wel kunnen. Dat is niet alleen vanwege hun romp ofzo.
En wat betreft "jongere Tinkers en met veel gewicht erop"...dat vind ik ook niet goed. Maar als ze 6 of 7 zijn denk ik wel dat het kan hoor. Daar krijg je denk ik niet meer "schade" door als bij al die 2,5 a 3 jarige Tinkers die zo vroeg ingereden worden, maar dan door iemand van 65 kilo ofzo. Denk dat dat zeker zoveel schade kan veroorzaken.
Indy geeft het prima aan wanneer het hem echt TE wordt....heel duidelijk. En ik weet precies waar die grens was...ben d'r overheen gegaan bij mezelf en resultaat...ik men wel op het moment!
Er komt wel weer een tijd dat ik richting 100 ga en dan ga ik vrolijk en wel weer met m'n kameraadje op pad.
In het begin reed ik met een kilo of 105 op mien knollie....super suuuper braaf paardje. Maar ieder paardje gaat je eens uitproberen en zo ook Indy bij mij. En dat resulteerde in iedere keer kei en keihard wegscheuren zodat ik geen controle meer had. Dat vergeet ik noooooit weer...wat kon mijnheer rennen MET die 105 kilo op z'n rug...alsof er niemand op zat....ik kon me maar vasthouden en meegaan. pfieuwww.
Denk inderdaad dat iedereen hier het beste voor heeft met zijn/haar paard en niet zomaar even de ogen sluit voor iets wat er misschien zou spelen bij zijn/haar paard en wat misschien wat minder leuk zou zijn voor de ruiter zelf.
Wat het boomloos betreft...dat heb ik overlegd met m'n fysio, degene die het zadel verkocht en degene die hier in de buurt NHS doet (en ook balansrijden enzo). Het gaat vooral om het lichtrijden en de druk die dan ontstaat op 1 punt. Maar ik hoorde ook al dat ze verbeterde/erg goede pads hebben op het moment, juist ook voor de wat zwaardere ruiter, voor onder het boomloos zadel (van Barefoot in ieder geval). Laat ik voorop stellen dat ik het super vindt zo'n boomloos zadel en in de toekomst komt er hier vast nog 1.
Ze zijn ook zo handig voor drachtige merries, jonge paarden enzo. "groeien" gewoon mee.
Bombarie schreef:Ik denk dat als je een paard hebt en wilt rijden dat je daar gewoon iets voor over moet hebben, je bent zelf ook niet de meest stabiele en wendbare met dat gewicht.. ik denk dat je daardoor jezelf en je paard tot last kunt zijn, omdat je moeite hebt met het volgen van de bewegingen, en het hebben van een onafhankelijke zit.
Maar zolang je zelf en je instructrice van mening zijn dat je je paard en jezelf niet tot last bent vind ik het gewoon kunnen, vooral paarden als tinkers zijn gewoon ontzettend sterk.
dat is het inderdaad!!! En zo voel ik dat nu ook voor mezelf en daarom rij ik op het moment gewoon even niet. Voel me niet stabiel en wendbaar op het moment en merk dat als ik op m'n paard zit. Voel me net een houten klaas. En dan inderdaad voel ik dat ik hem hinder!!
Wat grappig overigens dat jullie zo romantisch af en toe even op je Tinker rondhobbeld! hahaha.
Gesina....'Ik ben in vorm' (rond is 'n vorm,nietwaar? )