[TI] Iemand bekend met stal Vegilin van Claerbergen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:47

Er waren zoveel bijna witte Tinkers bij Mollema

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:49

snowdon schreef:

Ik geloof je meteen!
Moest er zelf wel om lachen eigenlijk, vooral omdat Snow nu zo leuk is!
En niet meer dat schonkige broekie van toen.
Maar jij keek daar destijds al doorheen

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:51

Kiara schreef:
Soxje schreef:
en ik kreeg steeds maar een video te zien van een bijna witte tinker die ik niet wilde.

Snowdon?
Of Nuala?

Ik weet de naam echt niet meer, is ook al zó lang geleden. Maar het was een merrie die er al wat langer stond. Dus die werd behoorlijk gepromoot

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:23

Kiara schreef:
snowdon schreef:

Ik geloof je meteen!
Moest er zelf wel om lachen eigenlijk, vooral omdat Snow nu zo leuk is!
En niet meer dat schonkige broekie van toen.
Maar jij keek daar destijds al doorheen

Ik keek er door ondeskundigheid doorheen ja

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:42

Ik wil nog even zeggen dat ik prima werd onthaald door de Mollema's. Ik ben dan ook gegaan toen ze net weer een vrachtwagen hadden binnengehaald omdat ik veel tinkers wilde zien. Mollema heeft me nog naar zijn huis vervoerd met de stallen erachter om daar de hengsten en privépaarden te bekijken. Die vond ik helemaal super. Ik kan dus niet negatiefs vertellen maar heb er geen paard gekocht omdat de mooie gewoon te duur voor mij waren.

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:49

het zijn zo op het eerste gezicht heel erg aardige mensen. Ben er een paar keer geweest, niet zelf voor een Tinker overigens. Maar voor vrienden en een collega. Uiteindelijk daar geen Tinker gekocht.

Cindy (Spetter) vroeg ze ook eens om een grote Tinker en werd behoorlijk afgeblafd. Dat waren geen Tinkers. (zag ik laatst dat ze vol trots wel zelf een grotere Tink op hun site hadden staan...tsss). Mirna had er een leuke ruin gezien, die was basis ingereden, maar ze mocht hem niet proberen daar in de bak, ook niet even erop zitten en stappen, ze moest hem zo maar kopen. Mirna wilde toch graag even proberen hoe hij aanvoelde. Mocht niet..kans was groot dat ze hem dan zou verpesten omdat hij net ingereden was.
Niet gekocht!

En ze zijn heel erg aardig, totdat je met kritische vragen komt of dingen zegt over Tinkers waarvan jij zeker weet dat je gelijk hebt...dan worden ze heuuul boos. Direct in de aanval en zeker bij die man kun je dan geen weerwoord meer geven.
Dat kwam bij mij raar erg raar over.

Het is in ieder geval niet mijn stal nummer 1 om wat te kopen.
Ook erg prijzig vind ik overigens, voor een paar (over het algemeen) kleine, vaak nog schrale en pas ingereden paardjes.

Kelpla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 10:42

Ik ben er wezen kijken, en ik vond ze wel aardig. Zag er allemaal goed uit. Maar ik vond de prijs veels te hoog voor de tinker waar ik voor kwam. Het beestje was net 2 weken onder het zadel. Ik heb in de bak gereden, en vroeg of ik naar buiten kon, maar daar werd moeilijk over gedaan.

Berendje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:42

TinkerRyan schreef:
Ik zou er nooit naar toe gaan.
Ik heb al meerdere slechte verhallen gehoord (ook van paardenmensen die niet in de tinkers zitten).

Over keuringen die niet kloppen, papoorten die nooit opgestuurd worden en sorry hoor, maar een echte paardenman die al zoveel paarden heeft gezien moet wel het verschil tussen een 1.5 jarige en een 2.5 jarige kunnen zien.
Een terugbrenggarantie is leuk maar dan moet er niet nogmaals 500 eur bij als je hem/haar al zowiezo teug kan brengen.

Als je tevrede bent na aankoop is het goed, maar als er na de aankoop toch dingen zijn die niet lekker lopen en je wilt eventueel je paardje terug brengen heb je str**nt aan de knikker.

Als je kijkt hoeveel dat je voor een tinker daar betaald mag er ook wel een dvdtje bijzitten. Ik heb zo'n dvdtje gezien en het stelt echt niets voor.

ik ga geen namen noemen want ik denk niet dat diegene het op het internet wil zien

De leeftijd schijnt moeilijk te zien te zijn bij tinkers die de hele leven al op het land staan (zoals Engeland - ierland) omdat ze daar aan van alles en nog wat knabbelen. Mijn merrie is twee keer bij de keuringen geweest van het tinker stamboek en was bij de tweede keuring opeens een jaar jonger dan bij de keuring daarvoor en zelfs de paarden tandarts gaf een andere leeftijd. Dus dat schijnt moeilijk te zijn.
Ik heb mijn eerste Tinker zonder problemen kunnen omruilen bij ze terwijl ik haar al 3 maanden had en toen die tijd was de garantie 6 weken daar zat ik al ruim over heen maar geen enkel probleem.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:51

ja maar dat geldt toch niet voor hele jonge Tinkers? ik bedoel, de eerste paar jaar kan je het als leek zelfs nog zien aan het wisselen van de tanden. Pas als er gewisseld is, kijk je naar het slijten.

Berendje

Re: Iemand bekend met stal Vegilin van Claerbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:55

Mijn tinker komt er ook vandaan. Dat is alweer 5 jaar geleden. Ik had er eerst een merrie gekocht die bleek later een grote stress bal te zijn. Ik kon er niet op rijden en ben er ook vanaf gegooid. We hebben toen besloten om haar weer terug te brengen dat was geen probleem ook al had ik haar al 3 maanden dus zat al ruim over de 6 weken ruil tijd heen. Me oog viel toen op een merrie die er net was. En dat is d'r ook geworden. Het enigste wat niet zo fijn was was dat ze dragend was wat niemand me had verteld. Misschien wisten ze het wel maar misschien ook niet. Heb daarover gebeld en ik kon het veulen aan hun verkopen als ik het niet wilde houden voor zo'n 1500 euro.
Ik heb nu twee kanjers van tinkers die allebei ster zijn geworden op de premie. Ik heb dus niks negatiefs over hun te melden.
Bij elke handelaar klopt iets niet daar zijn het handelaars voor. Laat in ieder geval je paard door je eigen veearts keuren. En maak je niet gek over al die mooie over hun zelf of negatieve praatjes over andere handelaars want elke handelaar vind natuurlijk dat hij/zij de beste is.
Succes met zoeken

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:59

Ja ik denk ook dat we wel een beetje voorzichtig moeten zijn met wat we hier schrijven.

Zoals ik al zei, ik heb ook absoluut niet de indruk dat je daar opgelicht wordt. Maar elke handelaar zal natuurlijk zijn handel zo positief mogelijk presenteren, dat is tenslotte zijn broodwinning. Wie blindelings alles gelooft, is naief en komt zelf zijn (wettelijke) onderzoeksverplichting niet na.

Wel ben ik van mening dat ik de prijs/kwaliteitverhouding niet goed vind; wat zij aanbieden, vind ik echt veel te duur. Maar het is hun goed recht te vragen wat zij willen.

Berendje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:05

beantsje schreef:
ja maar dat geldt toch niet voor hele jonge Tinkers? ik bedoel, de eerste paar jaar kan je het als leek zelfs nog zien aan het wisselen van de tanden. Pas als er gewisseld is, kijk je naar het slijten.

ja dat is zo

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:53

ik denk dat iedereen hier zijn eigen bevindingen neerzet, als die niet zo rooskleurig zijn dan hoeft dat ook niet stilgezwegen te worden. idem als de goede ervaringen.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:40

Mijn paardje Siobhaun komt er ook vandaan en ik ben heel positief over m'n paardje! Ze is absoluut niet getraumatiseerd door het transport, ze is super braaf en goudeerlijk. Verder krijg je er een videodagboek bij wat heel leuk is en je krijgt 8 weken proeftijd met omruilgarantie.
Wat heel belangrijk is, is dat je goed weet je wel en niet wil. Alleen als je daar uit bent kun je een goede Tinker uitzoeken.
Verder vind ik de begeleiding ook prima, mochten er vragen zijn, ook als het paardje al thuis staat, dan kun je altijd bij de stal terecht zonder dat er moeilijk over gedaan wordt. Kortom, ik ben heel tevreden en het is zeker de moeite waard om daar te gaan kijken.

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:08

ik ben daar ook eens geweest.
Ik ging kijken voor een tinker.
had toen al heeel veel tinkers bekeken overal.
Toen ik dat zei , zei hij als ik hier geen tinker kon vinden , tussen die hoeveelheid dan kon ik nooit een mooie geschikte tinker vinden.:S:S
nou sorry maar dat zeg je toch niet net of zijn tinkers echt alles zijn en je moet kopen.
en ten tweede viel ik erg over de prijs . veel te hoog wat mij betreft , na wat ze kennen.
verder zag het er wel goed uit hoor , dat heben ze wel goed voorelkaar , alleen vind dat hij soms wel eens op mag passen hoe hij dingen zegt. komt nog wel eens verkeerd over , zodat hij zelf zijn klanten afschikt en weg jaagt.
tja this mijn meing.

succes met zoeken naar tinker.
ik heb tenslotte mijn tinker gekocht bij een tinkerstal in woud van coloured stables te Hoenderloo ( gelderland)
Deze stal is heeel betrouwbaar en heel eerlijk. zeer goeie man.
Benk heel tevreden over.

groetjes mij en hoef duncan (_)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:50

dat is een, voor mij, onbekende stal liefling, hebben ze een site?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:10

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:34

Hee, dat is toch de stalnaam die Walther Kloostra altijd gebruikte?
Ik heb mijn tinker bij hem vandaan en ben er echt supertevreden over.
Als ik me niet vergis, is hij destijds ook betrokken geweest bij de oprichting van het tinkerstamboek.

liefling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:33

ja hij heet walter kloostra ja::d wij noemn hem woud:P:P haha vandaar

roosjehe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:56

ik heb al mijn tinkers daar gekocht. ik heb er 6 plus een shet maar die komt ook daar van daan. ik heb er erg goeie ervaaringen mee. ik kwam daar in het begin elk weekend daar werkte ik dan ook. het zijn gewoon onze vrienden geworden. ik heb daar ook goed leren rijden dus ja ik ben daar erg tevreeden. ze geven je daar alle tijd om een goed paard tezoeken en om op het paard te rijden. dus daar zal ik als ik jou was wel een paard gaan kopen.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:00

roosjehe schreef:
ik heb al mijn tinkers daar gekocht. ik heb er 6 plus een shet maar die komt ook daar van daan. ik heb er erg goeie ervaaringen mee. ik kwam daar in het begin elk weekend daar werkte ik dan ook. het zijn gewoon onze vrienden geworden. ik heb daar ook goed leren rijden dus ja ik ben daar erg tevreeden. ze geven je daar alle tijd om een goed paard tezoeken en om op het paard te rijden. dus daar zal ik als ik jou was wel een paard gaan kopen.

Huhh je bent 11, hebt 6 tinkers gekocht en heb daar in 't begin gewerkt. Iets klopt hier niet, maar wat?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:09

@ Boya: Roos d'r ouders hebben die paarden daar gekocht en Roos hielp bij Mollema op stal!

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:12

snowdon schreef:
@ Boya: Roos d'r ouders hebben die paarden daar gekocht en Roos hielp bij Mollema op stal!

Bedankt voor de opheldering. Was even de weg kwijt

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:28

IndianaJones schreef:
het zijn zo op het eerste gezicht heel erg aardige mensen. Ben er een paar keer geweest, niet zelf voor een Tinker overigens. Maar voor vrienden en een collega. Uiteindelijk daar geen Tinker gekocht.

Cindy (Spetter) vroeg ze ook eens om een grote Tinker en werd behoorlijk afgeblafd. Dat waren geen Tinkers. (zag ik laatst dat ze vol trots wel zelf een grotere Tink op hun site hadden staan...tsss). Mirna had er een leuke ruin gezien, die was basis ingereden, maar ze mocht hem niet proberen daar in de bak, ook niet even erop zitten en stappen, ze moest hem zo maar kopen. Mirna wilde toch graag even proberen hoe hij aanvoelde. Mocht niet..kans was groot dat ze hem dan zou verpesten omdat hij net ingereden was.
Niet gekocht!

En ze zijn heel erg aardig, totdat je met kritische vragen komt of dingen zegt over Tinkers waarvan jij zeker weet dat je gelijk hebt...dan worden ze heuuul boos. Direct in de aanval en zeker bij die man kun je dan geen weerwoord meer geven.
Dat kwam bij mij raar erg raar over.

Het is in ieder geval niet mijn stal nummer 1 om wat te kopen.
Ook erg prijzig vind ik overigens, voor een paar (over het algemeen) kleine, vaak nog schrale en pas ingereden paardjes.

Dat vind ik inderdaad ook erg raar. Je moet je paardje toch uitproberen? Waar ik nu voor de tinkermerries ben gaan kijken, mocht ik eigenlijk alles. Ze waren dan wel niet beleerd, maar Lizzy was dan al een keer onder het zadel geweest en dus betuigd. Dus mijn dochter vroeg gelijk, mag ik erop zitten? En hij vond het prima, hij zei wel, ik hou je wel vast hoor, ik laat je niet los hihihi maar dat was omdat ze zo klein is. Ik mocht alles proberen, hoeven optillen en voelen en meenemen naar de bak enzo. Ik heb zelfs even gefreestyled met ze. Je moet toch even kijken hoe een paardje reageert op jou.

Verder was hij gewoon eerlijk, ik heb haast niks met ze gedaan. Hoeven zijn niet bekapt, ze zijn wel ingeënt en ontwormd. Ik heb er gewoon niet de tijd voor. Een vrouwtje die daar liep meteen tinkerfarm jack aan, die deed wat meer met Lizzy en ik zag al dat ze daar ook gelijk op reageerde. Die kan dus wel al veel met haar doen. Lizzy is dus gewoon vrij eenkennig, maar dat moet je gewoon aankijken.

Ik vind dat als er moeilijk gedaan wordt als je een paard goed wilt bekijken, dan vertrouw ik het al niet. Daar werd gelijk gezegd, moet ze even uit de stal? wil je er geen foto's van maken en ga zo maar verder, dat is dan toch wel al een betere ontvangst...

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:58

zo zie je maar iedereen heeft andere ervaringen, ik heb juist met Kloostra niet zulke goede ervaringen.

Toen ik kwam kijken stonden de tinkers er slecht bij. Het was wel de tijd van de rui, maar je kon zo echt gigantische plukken van het beestje halen, ze werden naar mijn idee niet echt goed verzorgd.
met het proefrijden ging eerst een jongen op de tinker om te kijken of het goed ging, dat ging op zich best. Het beestje kende alleen niet zoveel hulpen had ik het idee toen ik erop zat. Ik had ook alleen een stukje op de weg gereden.
Toen ik zei dat ik twijfelde had hij nog wel een 2 jarige tinker in otterlo staan, die je al makkelijk kon gaan beleren. Ik vond dat echt veel te jong en we zijn niet eens gaan kijken. Ik had er niet zo'n goed gevoel bij.

mijn tinker komt van een particulier vandaan en uteindelijk bij vegelin van claerberghen. Uiteindelijk heb ik zelfs via deze stal nog de video gekregen over mijn paardje, terwijl ik haar daar niet eens heb gekocht! Dat gaf me een goede indruk.

maar ja uiteindeijk moet je toch ook een beetje geluk hebben met je paardje denk ik! en je moet er zelf een goed gevoel bij hebben!

groetjes Marjolein