[TI] wie rijdt 4 maart tocht in Ees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:07

niet tinker mag natuurlijk mee. en hoe laat het begint enzo staat op de site van de irish cob vereniging.

Pellie

Re: wie rijdt 4 maart tocht in Ees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:13

heb d'r gemaild sox, maar ik kan d'r niet plaatsen nee

mariska, da's wel kort hè, 1u.20min...

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:14

dat is de korte rit pellie.. ik schat de lange route minimaal een uur langer

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:10

Dat wordt een lekker tochie van zo'n 2 uur Zet de link van de ICV nog even hier als je wil Mariska, kan hem niet vinden, was ooit blond

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:12

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:13

Gebeurt vanzelf dus hihi gelukkig heb ik van tinkers meer verstand

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:13

Thanks Riona. Knappe meid hoor

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:09

neeeej Pellie...langere rit minimaal 1 uur langer, da's zo'n 2,5 uur lekker met ons door het bos!! Helemaal goed !
Wel komen hoor!

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:12

Slim hè Soxje, maar ik ben ook niet blond. (grijs wel maar niet blond, en verf helpt).
En Pellie als je het te kort vind dan doe je toch beide routes(slim hè)

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:30

Pellie moet van de week nog wat conditie bij Gam opbouwen, kan best in 1 1/2 week, dus straks die 2,5 uur moet wel lukken. Zeker als we flink draven (duurt het minder lang, huh )
Bij mij helpt kleurshampoo of verf ook, Riona, ben niet meer donkerblond inmiddels maar kastanje of bruinig.

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:42

pssst...wij gaan ook nog even hard aan de slag hier hoor!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:46

1.5 uur doet ie fluitend, mijn gammie dus dat wordt idd een 2.5 uur hoor!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:06

Als je Gam nog wil laten bekappen door Fred kom je hem gewoon 2 maart brengen want dan komt Fred Sox doen. Laat je Gam bij Sox in de wei (ze kunnen vast wel samen in de lege wei) en kom je ons 5 maart oppikken. Is Gam straks alleen ook aan
de dunne van dat voordroog.....maar ik heb al een adres gevonden op MP in Annen waar ze baaltjes goed hooi verkopen. Moet ik alleen nog vragen of ze het bezorgen.

Het blijft nog een paar dagen goed weer IJ dus karren maar. Zaterdag ben je vrij en wordt het een mooie dag dus gaan met die bolle! En het is geen wedstrijd de 5e dus je kunt het ook rustig aan doen en genieten van de natuur en genummerde stenen

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:08

Okee, grijs en nog oud ook geloof ik. Mijn paardjes halen de 2,5 uur wel maar deze dame niet. Dus wij gaan voor de korte route en ik geloof dat ik dan zelfs niet fluit. Neem een reserve ruiter mee die kan mij dan vervangen. Maar maakt niet uit ik doe het wel. En in het begin fluit ik en hoor dan het paard van pellie wel terug fluiten. Zullen ze wel denken wat een rare vogels. En dat klopt. Okee, grijs en nog oud ook geloof ik. Mijn paardjes halen de 2,5 uur wel maar deze dame niet. Dus wij gaan voor de korte route en ik geloof dat ik dan zelfs niet fluit. Neem een reserve ruiter mee die kan mij dan vervangen. Maar maakt niet uit ik doe het wel. En in het begin fluit ik en hoor dan het paard van pellie wel terug fluiten. Zullen ze wel denken wat een rare vogels. En dat klopt.Okee, grijs en nog oud ook geloof ik. Mijn paardjes halen de 2,5 uur wel maar deze dame niet. Dus wij gaan voor de korte route en ik geloof dat ik dan zelfs niet fluit. Neem een reserve ruiter mee die kan mij dan vervangen. Maar maakt niet uit ik doe het wel. En in het begin fluit ik en hoor dan het paard van pellie wel terug fluiten. Zullen ze wel denken wat een rare vogels. En dat klopt.

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:10

Sorry, ik wilde ook even blits doen met die smilies maar weet eigenlijk niet hoe dat moet vandaar 2x tekst er achter. (niet slim hè)

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:14

Nou moest ik toch even 2x kijken op de pagina van de ICV, Agenda. Onderaan staat een foto en dat zou toch echt familie van Sox kunnen zijn. Dezelfde oogopslag, ook een brede bles en ook zo'n mond. Ik rijd dan ook nog vaak met een hoofdstel met koperen gespjes dus ik dacht effies huh???

Och Riona, het is toch mooi dat er dan ook een korte route is. Het is gewoon leuk elkaar (weer) eens te zien en een gezellige middag te hebben met onze tinkers + één ander soort paard
Haha, ik zal niks zeggen over dat niet slim maar ik dacht even dat mijn brilletje aan vervanging toe was

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:28

ik neem aan dat het veel stapwerk is riona, en daarom pleit ik ook voor de langere route. al rijdend is het zo voorbij. je kan het allicht meeproberen toch?

sox, fred wil de 2e hier ook komen maar dan heb ik een late dus dat lukt zowiezo niet. jou idee ook niet helaas.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:22

Oh damned.. mijn oma wordt die zondag opgenomen in het ziekenhuis, dus kan m'n vader ons niet brengen. Ik baahaal!
Had zo graag meegewild, vriendin ging ook mee maar nou hebben we geen vervoer.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:00

Kan hij jullie niet brengen nadat oma naar het ziekenhuis is gebracht dan? Of andersom?

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:59

nee want het is toch nog wel eventjes rijden, Zwolle-Ees. En omdat het nog niet helemaal zeker is wanneer ze opgenomen wordt, en dat gaat waarschijnlijk ook nog wel even duren.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:14

Jammer voor jou en je vriendin dan Berdien.

Ik hoop echt op droog weer van het weekend, koud is niet zo erg, daar kun je je op kleden. Thermolaarzen aan, lekker jack e.d. Snert na afloop doet ook wonderen

Ben al bezig geweest paard wat schoner te krijgen qua staart. Handen vroren er zowat af. Maar het is redelijk gelukt. Lekker met babyshampoo in de weer

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:26

ze hoeven toch niet keuring-schoon te zijn, hoop ik?
(dan heb ik nog een probleempje )

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:45

Haha, lijkt me niet. Maar ik heb bij gebrek aan keuringen nu eens een reden om mijn bolleke's staart te wassen. En d'r sokken te fatsoeneren, èn netjes te laten bekappen. Dus ja, ik ben enorm overdreven bezig voor een ritje

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:54

Nou, ik krijg vrijdag ook nog de hoefsmid.

Gelukkig hoef ik niet te wassen, Aileen gaat na een wasbeurt standaard de smerigste plekken opzoeken om te rollen, bij voorkeur in de mest. Deed ze ook met de keuring, toen had ik haar de dag vantevoren helemaal gewassen en 's ochtends voor vertrek kon ik van voren af aan beginnen.
Gelukkig heeft ze een deken om, dan blijft tenminste de helft schoon.

Voor wie nog twijfelt; koop nooit een tinker met veel wit en het karakter van een varken.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:00

Aaaah, dus jij wilt je paard ook netjes op d'r hoeven hebben! Ik heb ook nog een deken om dus veel poetsen hoef ik niet. Daarbij is het een zwarte dus dat scheelt ook. Wel lekker dat ze vlak voor de keuring nog ging rollen .

Bij het rijden zaterdag zocht Sox juist het asfalt op om te lopen, dus we hebben hele stukken erop gedraafd. Fred de bekapper zegt ook dat ze veel op het verharde kan lopen, hoe meer hoe beter. De hoeven blijven ook fijn kort, scheelt ook weer pecunia's want hij hoeft maar 3x per jaar te komen Ze heeft wel behoorlijke sporen zag ik, mag hij donderdag meteen weghalen. Wat groeien die dingen zeg!