[TI] Boris

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:51

mmm eigenlijk ga ik ook een beetje mee met wat CarS zegt.. helemaal terug trekken uit de dekdienst om het L te doorlopen en binnenkort M te starten?
vind Boris trouwens wel elk jaar mooier worden

roosa

Re: Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:43

Ja dat begrijp ik ook niet helemaal terug trekken om de sport in te gaan.
Of deze mensen willen 3 keer in de week starten om zo snel mogenlijk punten binnen te slepen en om snel hoog te komen bij wijs van spreken.
Tja dan blijft er niet zo veel tijd meer over voor de tinker dames
Even de trainingen daar gelaten die natuurlijk ook tijd vreten.

Ieders goed recht natuurlijk!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:54

Wat een geweldig paard deze Boris. Mijn oog viel op dit topic omdat mijn paard ook Boris heet. Mijn paard is een kruising tussen een Fries x Clydesdale. Mocht je nieuwesgierig zijn dan staan er foto's in mijn profiel. Ik las hier veel echte tinker fanaten dus ik val erg buiten de boot met mijn krusingkje maar dat maakt mij niet minder trots op mijn kanjer hoor

Maar petje af voor deze geweldige hengst

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:01

Ik ben het wel met HannekeS eens over commentaar leveren over een "concurrent". Ik vind het ook niet chique om dat te doen. Maar ik denk dat Cayuse het niet kwaad bedoeld heeft, ze is alleen niet altijd even diplomatiek
Ik ben geen gray-fan maar Boris ziet er wel prachtig uit. Mooi verzorgd en als hij doorbreekt (ik denk aan Z) in de dressuur is dat alleen maar promotie voor ons ras. En als de eigenaar hem niet wil laten dekken dit jaar is dat haar goed recht. Om wat voor reden dan ook.

Sandr0: ook niet tinker-eigenaren zijn hier welkom hoor! Leuk dat je een kruising Clydesdale hebt, zal meteen in je profiel duiken

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:02

Hanneke, Allereerst bedankt voor je plaatsing van de winstpunten, leuk!! Normaal gesproken kom ik eigenlijk nooit op bokt, Tja om eens verhaaltjes te lezen maar verder niet. Wil toch wat "vragen" beantwoorden wat betreft Boris.

Het terugtrekken van de hengst.
Boris loopt op dit moment L2 (natuurlijk nog niet hoog) maar is wel intensief voor hem. wij proberen eens in de 2 weken met hem op wedstrijd te gaan. Omdat wij normaliter niet omkomen van de dekkingen is KI dekken met de hengst zeer intensief. 2 jaar geleden is het voorgekomen dat de hengst om 1 uur snachts nog op de bok moest springen omdat we anders niet het sperma op tijd bij de merriehouder hadden. (maakt overigens helemaal niet uit) aangezien je met vers KI altijd voor een bepaalde tijd gesprongen moet hebben voor de transporteur is het soms wel moeilijk.

Wij willen proberen Boris "hoger" in de sport te krijgen dat dat hij nu loopt, daar zijn we hard voor aan het trainen. Dan vind ik het niet eerlijk tegenover de hengst dat hij of heeel vroeg of heeel laat nog moet springen om sperma af te nemen.

Je moet het ook niet zien dat er met KI 10 rietjes gemaakt kunnen worden. Tja is bv wel mogelijk, maar dan moet je wel 10 merries hebben die op dezelfde tijd hun eisprong hebben.... maar ja dat is in Tinkerland niet zo.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat Boris na al die jaren nog steeds door mensen in een "kwaad" daglicht wordt gesteld. Het is een goedgekeurde hengst met super gangen. Misschien niet ieders type, maar voor ons een super paard. Dan vind ik het toch wel jammer dat Boris vergeleken wordt met een gewone Bonte hengst. (wat ik overigens geen lelijk paard vind)

Ik zou zeggen, mensen kom hem dan eens bekijken en geef dan een oordeel. Vanaf een foto is een paard moeilijk te beoordelen, helemaal als het paard niet mooi is opgesteld of wat dan ook. Tja Boris heeft minder sokken, maar daar in tegen heeft hij wel hele andere kwaliteiten.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:04

Soxje: het ging r zo hevig aan toe hierboven. Vaak met (fanatieken) eigenaren van raspaarden heb je wel eens dat kruisingen niet zo op prijs worden gesteld. Vandaar dat ik wat voorzichtig mijn berichtje heb geplaatst. En heb je mijn kanjertje bewondert??

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:07

nadinec schreef:
Hanneke, Allereerst bedankt voor je plaatsing van de winstpunten, leuk!! Normaal gesproken kom ik eigenlijk nooit op bokt, Tja om eens verhaaltjes te lezen maar verder niet. Wil toch wat "vragen" beantwoorden wat betreft Boris.

Het terugtrekken van de hengst.
Boris loopt op dit moment L2 (natuurlijk nog niet hoog) maar is wel intensief voor hem. wij proberen eens in de 2 weken met hem op wedstrijd te gaan. Omdat wij normaliter niet omkomen van de dekkingen is KI dekken met de hengst zeer intensief. 2 jaar geleden is het voorgekomen dat de hengst om 1 uur snachts nog op de bok moest springen omdat we anders niet het sperma op tijd bij de merriehouder hadden. (maakt overigens helemaal niet uit) aangezien je met vers KI altijd voor een bepaalde tijd gesprongen moet hebben voor de transporteur is het soms wel moeilijk.

Wij willen proberen Boris "hoger" in de sport te krijgen dat dat hij nu loopt, daar zijn we hard voor aan het trainen. Dan vind ik het niet eerlijk tegenover de hengst dat hij of heeel vroeg of heeel laat nog moet springen om sperma af te nemen.

Je moet het ook niet zien dat er met KI 10 rietjes gemaakt kunnen worden. Tja is bv wel mogelijk, maar dan moet je wel 10 merries hebben die op dezelfde tijd hun eisprong hebben.... maar ja dat is in Tinkerland niet zo.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat Boris na al die jaren nog steeds door mensen in een "kwaad" daglicht wordt gesteld. Het is een goedgekeurde hengst met super gangen. Misschien niet ieders type, maar voor ons een super paard. Dan vind ik het toch wel jammer dat Boris vergeleken wordt met een gewone Bonte hengst. (wat ik overigens geen lelijk paard vind)

Ik zou zeggen, mensen kom hem dan eens bekijken en geef dan een oordeel. Vanaf een foto is een paard moeilijk te beoordelen, helemaal als het paard niet mooi is opgesteld of wat dan ook. Tja Boris heeft minder sokken, maar daar in tegen heeft hij wel hele andere kwaliteiten.

Nou ik vind m geweldig echt een super mooi paard om trots op te zijn. En afgunst dat is er altijd

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:10

nadinec schreef:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat Boris na al die jaren nog steeds door mensen in een "kwaad" daglicht wordt gesteld.

Dat 'kwade daglicht' zie IK nergens terug?
Jullie hebben een prachtig paard, daar mag je best trots op zijn!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:11

nadinec kijk in een kwaad daglicht zetten was absoluut niet zo bedoeld door nadien, en ik zie het ook absoluut niet zo. verder vind ik het persoonlijk erg jammer dat hij is terug getrokken, dekt hij alleen op KI dan niet natuurlijk want dat zou eventueel nog te plannen zijn.
maar dat is iedereens goed recht natuurlijk.

verder is het natuurlijk top dat hij mooi de sport in gaat en ik denk ook zeker dat dat goed gaat komen.

soms moet je niet te zwaar tillen wat er allemaal gezecht wordt, op internet worden de dingen wel eens anders opgevat als dat het bedoeld was.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:15

Leuk een naamgenoot. Leuk paardje hebt je!

Zoals je zegt, je hebt voor en altijd tegenstanders. maar dat heb je in elke tak van sport hahaha. Ik zeg altijd maar zo. "kom dan eens kijken, en geef dan een oordeel. jullie kennnen hem helemaal niet zoals ik hem ken"

"Kwaad daglicht "daar bedoel ik mee dat onze hengst gewoon wordt vergeleken met een Bont paard!! lijkt me een beetje overdreven. Je hoeft hem van mij helemaal niet mooi te vinden, maar je zult van mij NOOIT een lelijk woord vinden of horen over een andere hengst. Ieder heeft zijn eigen smaak en iedereen heeft zijn eigen mening, maar laten we nou onze mening over de hengsten lekker voor ons houden. Is wel zo aardig. Merriehouders moeten zelf voor een hengst kiezen, of dat het nu mijn hengst is of die van iemand anders. Daar hebben ze de "hulp" van ons hengstenhouders niet voor nodig.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:19

dobbel schreef:

soms moet je niet te zwaar tillen wat er allemaal gezecht wordt, op internet worden de dingen wel eens anders opgevat als dat het bedoeld was
.

Dat klopt, dat weet ik nu ook wel, maar vind gewoon dat je sommige dingen moet denken en niet zeggen.

Ik neem aan dat jullie dat zelf bv op stal ook hebben, je hebt mensen die je aardig vind en niet aardig vind, die je niet goed vind rijden of die je niet eerlijk vind tegen hun paard. Dan kun je er over gaan roddelen of als je thuis komt en je bent samen met je vriend of vriendin, dan je hart luchten. Of je zegt het gelijk tegen de persoon zelf. Er zijn gewoon dingen die je beter kunt denken dan gewoon hard op zeggen.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:21

nadinec schreef:
Dat klopt, dat weet ik nu ook wel, maar vind gewoon dat je sommige dingen moet denken en niet zeggen.

Ik neem aan dat jullie dat zelf bv op stal ook hebben, je hebt mensen die je aardig vind en niet aardig vind, die je niet goed vind rijden of die je niet eerlijk vind tegen hun paard. Dan kun je er over gaan roddelen of als je thuis komt en je bent samen met je vriend of vriendin, dan je hart luchten. Of je zegt het gelijk tegen de persoon zelf. Er zijn gewoon dingen die je beter kunt denken dan gewoon hard op zeggen.

Zullen we nu dan maar weer ontopic gaan en de discussie over het wel of niet negatief bedoelen eventueel per PB uitspreken?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:26

Goed dat je reageert Nadine. Eerlijk antwoord en wees inderdaad trots op je hengst!

Sandr0, jij hebt echt ook een leuk paard. Mooie kont zit erop Hou ik erg van. Jullie wonen daar wel gunstig in HvH zeg. Lekker bij het strand! Hij loopt al netjes aan de teugel, heb je snel voor elkaar (met QuarterHorse). Die van mij kan het wel in stap maar zodra we gaan draven gaat die kop omhoog, nou ja, als ze moe wordt zakt ie ook wel weer
Ik vind het een geslaagde kruising en daarbij is het ook een heel braaf paard zo te lezen.

Leon, een discussie moet niet meteen in de kiem gesmoord worden, en als er over alles gepeebeed moet worden houden we geen topic meer over!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:29

Borisje gaat het z wel halen!op zijn sokken
Ik vind hem schitterend!!!!

Veel succes en hou ons op de hoogte hoor!
Jullie doen het hartstikke goed.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:32

Soxje schreef:
Leon, een discussie moet niet meteen in de kiem gesmoord worden, en als er over alles gepeebeed moet worden houden we geen topic meer over!

Ik doelde puur op het feit hoe iets wel of niet bedoeld wordt. Een discussie over het terughalen uit de dekdienst met bijbehorende reden, over hoe hij het doet in de dressuur, over het type Tinker en over in hoeverre de gelijkenis opgaat met een 'normale' bonte hengst, etc. is nog steeds mogelijk dan toch?

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:37

roosa schreef:
Borisje gaat het z wel halen!op zijn sokken
Ik vind hem schitterend!!!!

haha

wie weet komen we er wel. hard blijven oefenen.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:42

Soxje schreef:
Goed dat je reageert Nadine. Eerlijk antwoord en wees inderdaad trots op je hengst!

Sandr0, jij hebt echt ook een leuk paard. Mooie kont zit erop Hou ik erg van. Jullie wonen daar wel gunstig in HvH zeg. Lekker bij het strand! Hij loopt al netjes aan de teugel, heb je snel voor elkaar (met QuarterHorse). Die van mij kan het wel in stap maar zodra we gaan draven gaat die kop omhoog, nou ja, als ze moe wordt zakt ie ook wel weer
Ik vind het een geslaagde kruising en daarbij is het ook een heel braaf paard zo te lezen.

Dank je wel. We zitten inderdaad super hier, 1 km vanaf t strand. Boris doet t braaf. Oke hij is nu een beetje aan t puberen maar ja dat mag als je jong bent. Hij is inderdaad redelijk makkelijk nageeflijk te rijden. En die lekkere kont daar ben ik ook voor gevallen en wat mij bereft ook zeker een geslaagde kruising

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:46

Dat ben ik wel met je eens, maar je kan het probleem ook groter maken als het is en naar mijn mening gebeurt dat nu een beetje.

maar goed dat je trots bent op je hengst is je goed recht hoor, ik ben net zo goed trots op mijn paardjes en wat een ander er van vind of zegd kan me niet zo veel schelen en trek me dat niet persoonlijk aan,

Vasthi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:51

verschillen tussen Boris en een " gewoon" bont paard zijn er wel degelijk.
[/img] http://www.horses.nl/lauwvanvliet/pics/sammartini_r.jpg [img]
(die iele pootjes....bleeh)

Leuk dat je even toelicht waarom er niet gedekt wordt met Boris dit jaar. Wanneer weer wel? Moet hij dan eerst Z zijn of bekijk je dat gewoon per jaar?

De zwarte Boris is trouwens ook een lekker ding!Leuke kinderpony ook haha.

Overigens denk ik ook niet dat Nadine het verkeerd bedoelde. Op internet kun je nu eenmaal niet zien wat voor hoofd iemand bij een opmerking trekt en wat de intonatie is van het bericht.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:03

Vasthi schreef:
verschillen tussen Boris en een " gewoon" bont paard zijn er wel degelijk.
[/img] http://www.horses.nl/lauwvanvliet/pics/sammartini_r.jpg [img]
(die iele pootjes....bleeh)

Leuk dat je even toelicht waarom er niet gedekt wordt met Boris dit jaar. Wanneer weer wel? Moet hij dan eerst Z zijn of bekijk je dat gewoon per jaar?

De zwarte Boris is trouwens ook een lekker ding!Leuke kinderpony ook haha.
Overigens denk ik ook niet dat Nadine het verkeerd bedoelde. Op internet kun je nu eenmaal niet zien wat voor hoofd iemand bij een opmerking trekt en wat de intonatie is van het bericht.

dan is t wel een uit de kleuien gegroeide pony hoor met zijn 1.71 !! Maar lief voor de kids is ie zeker wel

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:33

Leon, nogmaals, discussie moet kunnen en vaak lost het zichzelf op. Discussies kunnen verhelderend werken en we kunnen er ook van leren. Als het echt persoonlijk wordt èn blijft dan ben ik met je eens dat e.e.a. onderling besproken moet worden. Nu was dat nog niet het geval. We hebben wel verhittere discussies gehad op bokt, pfff. Maar dat hoort er ook wel een beetje bij. Niet alles hoeft maar aardig en leuk te zijn. Zo zit de paardenwereld gewoon niet in elkaar.

Weer on topic. Go Boris Go!! Leuk om straks een dressuurtopic te hebben op ons subforum (Goh, ik had nooit gedacht dit te zullen schrijven gna, gna).

Boris, de kruising: lekker ding maar inderdaad geen pony . Ik zag dat je een nieuwe stek voor hem zoekt in HvH? Ik heb soms ook moeite de mijne uit het land te krijgen met die rot kwpn'ers in de buurt.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:35

Soxje schreef:
Leon, nogmaals, discussie moet kunnen en vaak lost het zichzelf op. Discussies kunnen verhelderend werken en we kunnen er ook van leren. Als het echt persoonlijk wordt èn blijft dan ben ik met je eens dat e.e.a. onderling besproken moet worden. Nu was dat nog niet het geval. We hebben wel verhittere discussies gehad op bokt, pfff. Maar dat hoort er ook wel een beetje bij. Niet alles hoeft maar aardig en leuk te zijn. Zo zit de paardenwereld gewoon niet in elkaar.

Weer on topic. Go Boris Go!! Leuk om straks een dressuurtopic te hebben op ons subforum (Goh, ik had nooit gedacht dit te zullen schrijven gna, gna).

Boris, de kruising: lekker ding maar inderdaad geen pony . Ik zag dat je een nieuwe stek voor hem zoekt in HvH? Ik heb soms ook moeite de mijne uit het land te krijgen met die rot kwpn'ers in de buurt.

Ik zoek niet zo zeer een neiuwe stalling hoor. Vorig jaar is ie ook een maandje wezen spelen op de wei. En dat wilde ik eigenlijk dit jaar ook weer doen maar dan dichterbij dat ik m toch kan blijven rijden. Maar als t goed is heb ik voor 2 maandjes een plekkie gevonden.

roosa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:43

Soxje schreef:

Is dat niet een ideetje om een sticky of topicje te maken of zo met tinkers in de sport,en wedstrijd uitslagen,shows
Van mennen,springen,dressuur enz.

Zo zijn de sportievelingen wat makkelijker te volgen als ze volgbaar willen zijn.
Toch?

Ik vind het in iedergeval heel leuk om de tinkies die een wedstrijdje lopen in, "wat ever" te volgen.
Over hoe het ging,wat mis ging en over de jury,s te beklagen

Tis maar een ideetje beetje promo van ons mooie rasje

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:46

Roosa, binnen het Tinkerforum dan? Even aan Maya vragen of ze er een sticky van zou willen maken. En dat iedereen die in de sport bezig is met hun tink daar een berichtje achterlaat na een wedstrijd en de resultaten laat weten en een link naar de eventuele foto's?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:47

Oké, die van mij kan het hele jaar door als ik wil 24/7 in de wei, dus dacht gewoon niet aan een "stalpaard" bij Boris.
Hopelijk gaat je zomerplekje door.

Misschien iets voor een van de dames met wedstrijdpaarden om te starten. Ik bemoei me er niet mee want ben een boscrosser.

Zou het wel een leuk onderwerp vinden. Nu verdwijnen de resultaten eigenlijk in het niets. En ik had al eerder een rondje (virtuele) taart beloofd aan de eerste Z-tinker