vind Boris trouwens wel elk jaar mooier worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en om snel hoog te komen bij wijs van spreken.

nadinec schreef:Hanneke, Allereerst bedankt voor je plaatsing van de winstpunten, leuk!! Normaal gesproken kom ik eigenlijk nooit op bokt, Tja om eens verhaaltjes te lezen maar verder niet. Wil toch wat "vragen" beantwoorden wat betreft Boris.
Het terugtrekken van de hengst.
Boris loopt op dit moment L2 (natuurlijk nog niet hoog) maar is wel intensief voor hem. wij proberen eens in de 2 weken met hem op wedstrijd te gaan. Omdat wij normaliter niet omkomen van de dekkingen is KI dekken met de hengst zeer intensief. 2 jaar geleden is het voorgekomen dat de hengst om 1 uur snachts nog op de bok moest springen omdat we anders niet het sperma op tijd bij de merriehouder hadden. (maakt overigens helemaal niet uit) aangezien je met vers KI altijd voor een bepaalde tijd gesprongen moet hebben voor de transporteur is het soms wel moeilijk.
Wij willen proberen Boris "hoger" in de sport te krijgen dat dat hij nu loopt, daar zijn we hard voor aan het trainen. Dan vind ik het niet eerlijk tegenover de hengst dat hij of heeel vroeg of heeel laat nog moet springen om sperma af te nemen.
Je moet het ook niet zien dat er met KI 10 rietjes gemaakt kunnen worden. Tja is bv wel mogelijk, maar dan moet je wel 10 merries hebben die op dezelfde tijd hun eisprong hebben.... maar ja dat is in Tinkerland niet zo.
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat Boris na al die jaren nog steeds door mensen in een "kwaad" daglicht wordt gesteld. Het is een goedgekeurde hengst met super gangen. Misschien niet ieders type, maar voor ons een super paard. Dan vind ik het toch wel jammer dat Boris vergeleken wordt met een gewone Bonte hengst. (wat ik overigens geen lelijk paard vind)
Ik zou zeggen, mensen kom hem dan eens bekijken en geef dan een oordeel. Vanaf een foto is een paard moeilijk te beoordelen, helemaal als het paard niet mooi is opgesteld of wat dan ook. Tja Boris heeft minder sokken, maar daar in tegen heeft hij wel hele andere kwaliteiten.
echt een super mooi paard om trots op te zijn. En afgunst dat is er altijd
nadinec schreef:Wat ik wel een beetje jammer vind is dat Boris na al die jaren nog steeds door mensen in een "kwaad" daglicht wordt gesteld.
dobbel schreef:
soms moet je niet te zwaar tillen wat er allemaal gezecht wordt, op internet worden de dingen wel eens anders opgevat als dat het bedoeld was.
nadinec schreef:Dat klopt, dat weet ik nu ook wel, maar vind gewoon dat je sommige dingen moet denken en niet zeggen.
Ik neem aan dat jullie dat zelf bv op stal ook hebben, je hebt mensen die je aardig vind en niet aardig vind, die je niet goed vind rijden of die je niet eerlijk vind tegen hun paard. Dan kun je er over gaan roddelen of als je thuis komt en je bent samen met je vriend of vriendin, dan je hart luchten. Of je zegt het gelijk tegen de persoon zelf. Er zijn gewoon dingen die je beter kunt denken dan gewoon hard op zeggen.
Hou ik erg van. Jullie wonen daar wel gunstig in HvH zeg. Lekker bij het strand! Hij loopt al netjes aan de teugel, heb je snel voor elkaar (met QuarterHorse). Die van mij kan het wel in stap maar zodra we gaan draven gaat die kop omhoog, nou ja, als ze moe wordt zakt ie ook wel weer 
Soxje schreef:Leon, een discussie moet niet meteen in de kiem gesmoord worden, en als er over alles gepeebeed moet worden houden we geen topic meer over!
roosa schreef:Borisje gaat het z wel halen!op zijn sokken![]()
Ik vind hem schitterend!!!!
haha
Soxje schreef:Goed dat je reageert Nadine. Eerlijk antwoord en wees inderdaad trots op je hengst!
Sandr0, jij hebt echt ook een leuk paard. Mooie kont zit eropHou ik erg van. Jullie wonen daar wel gunstig in HvH zeg. Lekker bij het strand! Hij loopt al netjes aan de teugel, heb je snel voor elkaar (met QuarterHorse). Die van mij kan het wel in stap maar zodra we gaan draven gaat die kop omhoog, nou ja, als ze moe wordt zakt ie ook wel weer
Ik vind het een geslaagde kruising en daarbij is het ook een heel braaf paard zo te lezen.
Leon, een discussie moet niet meteen in de kiem gesmoord worden, en als er over alles gepeebeed moet worden houden we geen topic meer over!
en wat mij bereft ook zeker een geslaagde kruising Vasthi schreef:verschillen tussen Boris en een " gewoon" bont paard zijn er wel degelijk.
[/img] http://www.horses.nl/lauwvanvliet/pics/sammartini_r.jpg [img]
(die iele pootjes....bleeh)
Leuk dat je even toelicht waarom er niet gedekt wordt met Boris dit jaar. Wanneer weer wel? Moet hij dan eerst Z zijn of bekijk je dat gewoon per jaar?
De zwarte Boris is trouwens ook een lekker ding!Leuke kinderpony ook haha.
Overigens denk ik ook niet dat Nadine het verkeerd bedoelde. Op internet kun je nu eenmaal niet zien wat voor hoofd iemand bij een opmerking trekt en wat de intonatie is van het bericht.
(Goh, ik had nooit gedacht dit te zullen schrijven gna, gna).
. Ik zag dat je een nieuwe stek voor hem zoekt in HvH? Ik heb soms ook moeite de mijne uit het land te krijgen met die rot kwpn'ers in de buurt. Soxje schreef:Leon, nogmaals, discussie moet kunnen en vaak lost het zichzelf op. Discussies kunnen verhelderend werken en we kunnen er ook van leren. Als het echt persoonlijk wordt èn blijft dan ben ik met je eens dat e.e.a. onderling besproken moet worden. Nu was dat nog niet het geval. We hebben wel verhittere discussies gehad op bokt, pfff. Maar dat hoort er ook wel een beetje bij. Niet alles hoeft maar aardig en leuk te zijn. Zo zit de paardenwereld gewoon niet in elkaar.
Weer on topic. Go Boris Go!! Leuk om straks een dressuurtopic te hebben op ons subforum(Goh, ik had nooit gedacht dit te zullen schrijven gna, gna).
Boris, de kruising: lekker ding maar inderdaad geen pony. Ik zag dat je een nieuwe stek voor hem zoekt in HvH? Ik heb soms ook moeite de mijne uit het land te krijgen met die rot kwpn'ers in de buurt.
Soxje schreef:
Weer on topic. Go Boris Go!! Leuk om straks een dressuurtopic te hebben op ons subforum(Goh, ik had nooit gedacht dit te zullen schrijven gna, gna).
beetje promo van ons mooie rasje