Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

frenia schreef:de reden waarom ik hem niet wérkelijk mooi vind, is dat zijn sokken gewoon té zijn en daartegen manen en staart niet in verhouding zijn...
met het tinkerstamboek en het feit dat ik een Grai heb, de échte Cob zal laten uitsterven.NikitaGoGo schreef:Bij het Tinkerstamboek wil men graag een lange rug en een lange nek zien. Dat zijn nu de grote verschillen denk ik tussen liefhebbers van Tinkers en Irish Cobs en dat komt met dit topic heel duidelijk naar voren vind ik.
Erg kortzichtig, sorry dat ik het zeg.

Leonoor schreef:Nu krijg ik een beetje het idee dat door mijn 'dwepen'met het tinkerstamboek en het feit dat ik een Grai heb, de échte Cob zal laten uitsterven.
Volgens mij zijn er genoeg liefhebbers van Cobs in ons landje die doelgericht fokken met dat type of dat gaan doen om dit oh zo belangrijke type te doen voortbestaan.NikitaGoGo schreef:Bij het Tinkerstamboek wil men graag een lange rug en een lange nek zien. Dat zijn nu de grote verschillen denk ik tussen liefhebbers van Tinkers en Irish Cobs en dat komt met dit topic heel duidelijk naar voren vind ik.
Erg kortzichtig, sorry dat ik het zeg.
Volgens mij is dit ook geen discussie over wat welk stamboek prefereert, maar over Lion King zelf. Hij zal zeker wat kunnen toevoegen in ons land.
Over die korte rug, ik vind hem te kort. Voor de rest vind ik hem prachtig, alleen zijn sokken iets té.
Is dat nou zo raar commentaar? Val ik daarmee alle cobs in 1 keer aan?
Citaat:
Diegenen die dwepen met het Tinkerstamboek, zullen deze hengst niet kunnen loven.
Bij het Tinkerstamboek wil men graag een lange rug en een lange nek zien. Dat zijn nu de grote verschillen denk ik tussen liefhebbers van Tinkers en Irish Cobs en dat komt met dit topic heel duidelijk naar voren vind ik.
Citaat:Het is een typisch cob met een korte rug,
het type cob wat bij de ICS graag wordt gezien denk ik
. Lees de rasstandaard van de ICS er maar eens op na, www.irishcob.nl /stamboek/rasstandaard/, waarvan ik hier een paar punten aanhaal:
Citaat:Nee hoor Leonoor, het gaat nog steeds over deze hengst volgens mij. En wat we eraan mooi vinden of juist niet. En de cob is zeker een belangrijk type want daarmee behoud je de basis van de tinker denk ik. De Lion King is een extreme cob, in Amerika houden ze van extreem, met alles. Ik heb een Amerikaanse zwager en ook daar word ik niet goed van
Jezus, we hebben toch allemaal een tinker!. Als ik iedere keer dat er mensen zijn die effen tinkers niks vinden moet gaan reageren en boos doen zit ik helemaal 24/7 achter die ouwe pc boos te zijn. Laat waaien meiden en ga gewoon voor je eigen type. Soxje schreef:Maak er geen opgeblazen zaak van! Ik heb een cob met een behoorlijk lange hals, en daar ben ik heel blij mee. Geeft elegantieJezus, we hebben toch allemaal een tinker!. Als ik iedere keer dat er mensen zijn die effen tinkers niks vinden moet gaan reageren en boos doen zit ik helemaal 24/7 achter die ouwe pc boos te zijn. Laat waaien meiden en ga gewoon voor je eigen type.
) 
frenia schreef:ben tot hiertoe geen eenkleurige nakomelingen tegengekomen, dus ik tendeer naar homo, maar denk niet dat het al getest is...
(en dat de amerikanen al snel gaan dwepen met homozygoot)