[TI] Hengstenkeuring ICS 18 februari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Hengstenkeuring ICS 18 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:14

Nikita, ik vind dat het wel eens gezegd mag worden, je hebt een eerlijke en heerlijke eigen mening, meestal klopt die ook, maar als dat niet zo is ben je altijd heel sportief om je fout toe te geven, en dit bedoel ik heel positief

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:36

fjordkootje schreef:
Indezz schreef:
Wauww, wat een mooie hengsten zeg........ Kanjers....!!!
Als ik tijd heb en het weer is mooi en het is inderdaad bij Den Bosch in de buurt, kom ik misschien ook wel kijken....

Tjee, die zijn zeker mooi!
Misschien, misschien, misschien???? Je komt gewoon ook hoor, Liesbeth, ehhhh, Indezz!

Gezellig weer met zijn drieen ! [img]
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a108.gif[/img]
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c014.gif[/img]
[/quote]

Ja, wie weet..... kan m'n partner wel gaan bewerken dat ik de komende maanden alleen maar met paarden bezig ben en naar toe wil.....
Die moet daar altijd effe aan wennen......
[/quote]
[/quote]

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:05

@Snowdon: Hehe Kijk even in m'n profiel voor een bonte Mc Brynmore-telg (dit jaar trouwens meerdere, zoals oa Seraphin de Soie, Kaia (denk ik) de Soie, Kiwi du Caho, Baileys ,... maar idd ook weer niet-bonte)

Mc Brynmore is idd niet het echt zware type, net als Sean Og, maar op zich vind ik dat niet verkeerd binnen de ICS. Voor hele zware merries kan je dan zo'n hengst kiezen (en niet bv Moes of Romeo maar das natuurlijk eigen keuze van de merriehouder)

Wat betreft hoe hij er inmiddels uitziet: ik ga spontaan kwijlen...
Ik vond hem al mooi, maar toen ik hem 7 augustus zag, kon ik bijna niet weg van bij zijn box... Hij wordt zeer regelmatig gereden en heeft daar ene gespierde body aan overgehouden en verder komen zn manen tot bijna aan zijn pijpen en over zn neus... En dan die zwartwitte snor
Hoe hij inmiddels weer veranderd is, weet ik natuurlijk niet, maar als hij in dezelfde lijn verder is geëvolueerd, dan wil ik hem ABSOLUUT zien op 18 februari en dan zaag ik desnoods door tot Sandra toegeeft

Nog zo eentje waarvan ik denk dat jullie (degene die vorig jaar geweest zijn bedoel ik dan) versteld gaan staan: Bro

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:14

Ik hoorde laatst dat Longacre Bro maar een klein opdondertje is? Weet iemand zijn stokmaat?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:17

1m50

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:19

Is idd kleiner als ik hem in gedachten had (1.60), maar nav wat ik hoorde dacht ik nu weer meer aan 1.40 Wat foto's (EN roddels) wel niet voor een beeld kunnen brengen

Anyway, ik ben dus ook erg benieuwd naar deze hengst! Mij lijkt ie wel erg leuk.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:23

Ik vond Bro vorig jaar ook niet echt het van de (wegens te smal, te klein, te ielig,...)
maar Koen is helemaal weg van hem
en ik geef graag toe dat ik het mis had
Hij is mooi uitgezwaard en ook in zijn gehele voorkomen erg mooi geworden
(en ik heb lekker stiekem zn eerste nakomeling al gezien 1 dag oud en ZO'N beenwerk!)

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:12

Tinkermuts schreef:
Nikita, ik vind dat het wel eens gezegd mag worden, je hebt een eerlijke en heerlijke eigen mening, meestal klopt die ook, maar als dat niet zo is ben je altijd heel sportief om je fout toe te geven, en dit bedoel ik heel positief

TM - ik kan me niet herinneren namelijk dat Chester bij de hengstenkeuring van het ICS in 2004 door een veearts werd bekeken, vandaar dat ik daar van uitging, misschien door alle zenuwen spontaan vergeten?

Tja, zo heeft iedereen zijn eigen mening natuurlijk, zijn eigen onhebbelijkheden of juist grappige dingen. Maar als feiten onjuistheden bevatten, tja dan mag je elkaar daarover aanspreken. Ik vind het juist correct dat mensen dat doen op een nette manier. En ik hoor dan ook nog liever 1000x een ongezouten mening, dan 1x achter je rug om één of andere roddel die vaak nergens op slaat.

En ik hou niet zo van al die ja-knikkers en nee-knikkers en meelopers, en naar beneden trappende mensen en likkende mensen naar boven, blegh

Dus dank je TM

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:15

Indezz schreef:
Gezellig weer met zijn drieen ! [img]
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a108.gif[/img]
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c014.gif[/img]

Ja, wie weet..... kan m'n partner wel gaan bewerken dat ik de komende maanden alleen maar met paarden bezig ben en naar toe wil.....
Die moet daar altijd effe aan wennen......

Waar is het gezellig ?? Foto's doen het niet....

Nou Liesbeth, als jij naar Velddriel toe gaat, dan kom ik ook !!

En die week er op even bij mij langs met hetzelfde clubpie... is je mannetje er al goed aan gewend, ha ha.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:18

Dat waren smileys van n andere site, geen foto's

haha

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:44

Met grote rode letters op de kalender gekalkt dat 18 febr.
geheel bezet is en zeurkousen maar een andere dag moeten terugkomen.
Mijn auto ernstig toegesproken dat als ie net zo als afgelopen weekend kuren vertoond,het dan toch echt afgelopen is en de autopers hem krijgt.
Gezinsleden die niet op tijd in de auto zitten een boterham met pindakaas zelf moeten smeren en dus thuisblijven!
Ik naarstig op zoek ben naar een aardig persoon in de buurt die op mijn hondje wil passen (denk niet dat ie mee mag )
Ik ga niet eens aan het woord plannen denken want dan mislukt de reis.
Rest mij alleen nog de vraag hoe laat begint het en weet iemand de route vanaf de A2 uit richting Mokum?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:50

gesina schreef:
en weet iemand de route vanaf de A2 uit richting Mokum?

adres opzoeken op www.irishcob.nl ? en dan bijv. www.map24.nl gebruiken voor de route?

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:57

snowdon schreef:
Dat waren smileys van n andere site, geen foto's

haha

He he

Dacht een hele leuke foto gemist te hebben....

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:06

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:15

High Five Dude!! Staat me nog erg bij die foto die ik vorig jaar van hem maakte!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 02:04

Hij is mooi! Maestro en de foto!

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:00

hallo allemaal
Ik zit nog een beetje in dubio wat ik zal doen.
Ik heb een uitnodiging gekregen van het ICS om mijn mannetje te laten keuren , maar hij is net in oktober pas 2 geworden en weet nou niet of ik hem nu of volgend jaar zal laten keuren ik wil wel heel graag.
Maar misschien komt hij volgend jaar beter over hij is ook best wel klein 1.38 maar wel mooi compackt.
Hij zit ook vet in zijn wintervacht en staat lekker in de wei hij luistert verder wel goed maar is niet getraind daar vind ik hem nog te jong voor . en volgend jaar dan kan hij wat meer opbouwen en komt hij beter over.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd hij is roan van kleur , en Marijke was bij de veulen opnamen thuis heel erg positief over hem dus ik ben wel benieuwd wat andere er van vinden nu 2 jaar later.
Dus wie haalt me over????
groetjes Annelies

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 09:04

Nou...ik niet

Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk hengsten zien
maar als jij persoonlijk vind dat hij nog te jong en onervaren is, denk ik dat je niet moet komen (met hem bedoel ik dan, kijken mag altijd )
Een hengstenkeuring is toch een stuk strenger dan een gewone keuring en als hij dan niet getraind of nog niet voldoende uitgegroeid is (zeker als 2jarige) dan zou ik nog niet met hem komen... Wacht lekker nog een jaartje af en bespaar jullie een eventuele tegenvaller...(om de simpele reden dat hij nog te jong, te weinig uitgegroeid is,...)

Rowie_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:52

ik ga mee met maestro denk ik

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:52

snowdon schreef:
rommulus, wat is je reden dat je met Sil niet naar een keuring gaat? Heeft dat met Sil te maken of met de stamboeken?

eh dan kom ik weer aan het ballen verhaal die niet indalen
het schijnd ervelijk te zijn terwijl zijn pa een goed gekeurde deense dek hengst moet zijn ??? maar goed hij is uit de dekkerij gegooid
wel jammer maar soms zit het mee en soms tegen het was een leuk extraatje geweest

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:13

Zou je er dan wel mee willen gaan fokken als het niet wil indalen? Grote kans dat het erfelijk is en dat het hengstje wat uit deze combi zal komen een operatie zal moeten ondergaan bij het castreren. Blijft een wond aan de buik met kans op infecties.
Ik weet van mezelf dat ik soms verder (voor sommigen te ver) doordenk

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:43

dat is het hem nou juist ik ben persoonlijk niet 100% over tuigd dat het ervelijk is aangezien de combi waar hij uit komt wel goed zijn
maar goed dat is mijn probleem ik zou wel graag 1 nakomeling willen fokken maar verder tja gaat het op
sil heeft zijn ballen ook niet ingedaald maar die laat ik niet castereren juist daarom verder tja bijna iedereen weet het al van hem dus ik hou het ook niet geheim
ik ben daar gewoon eerlijk en open over

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:20

Mijn mening met zo`n hengst moet je niet willen fokken net als wat cheyveo zegt, al zou het maar 25 procent zeker zijn, ik vind dan niet dat je de gok moet nemen,
maar ja zo denk iedereen er natuurlijk weer anders over,

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:47

Soms kan ik er niet helemaal bij waarom met sommige dieren gefokt wordt. Nu heb ik het niet specifiek over Sil maar er zijn er meerderen die niet helemaal 'gezond' zijn. Waarom zou men daar nou mee willen vermeerderen......kan het soms echt niet volgen. Heb niet over 1 bepaald stukje wat niet goed is maar over dingen als verknipt karakter/gedrag, kapotte benen, inderdaad die huidproblemen ook, zeer slechte gangen.....schiet mij maar lek.

Excuses na het teruglezen zie ik dat ik compleet offtopic reageer

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:31

ook mij excuus voor het off topic
daar heb je gelijk in daar kan ik ook niet in komen dat mensen met dat soort dieren fokken.
ik geef toe dat ik mij zelf er ook aan schuldig zou maken als ik met sil zou gaan fokken omdat het ervelijk zou zijn dat ballen niet in dalen.
maar zoals ik al zei ik ben er niet van overtuigd dat het ervelijk is en dat is nou juist waarom ik zeg ik zou wel eens een feulentje bij hem willen fokken (voor overgens eigen gebruik nog zo'n mooi roan beesie 2 span voor de kar) puur om te kijken of het ook ervelijk is.
wand iedereen zegt wel van dat het ervelijk is maar toen ik ging zoekken naar oorsprong van sil moet zijn vader 1 van de goed gekeurde hengsten van karin zijn (deense fokker) de merrie is daar drachtig weg gekomen .
kijk en na zo'n verhaal ga ik twijvelen (mischien ben ik de einige)