[TI] ICS Leden, opzeggen of doorgaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:43

Maar wat voor waarde hebben die ICS premie´s dan als ze zijn gegeven op basis van de mening/oordeel van de fam. Heijkoop? Als je paard `goed` is, haal je bij het NST of welk stamboek dan ook, toch ook wel mooie premie´s

Bang zijn voor premieverlies zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om lid te blijven van het huidige ICS (lees: fam. Heijkoop).

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:01

Ik ben ook niet bang voor premieverlies (want mijn paarden zijn gewoon "goed" ), antwoordde gewoon hoe ik denk dat het zit met eventueel verlies van premies.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:02

Mijn bericht was algemeen bedoelt

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:06

Janine_L

Re: ICS Leden, opzeggen of doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:10

Ook ik heb mijn lidmaatschap van het ICS al enkele weken geleden opgezegd.

Ik heb wat dingen tegen elkaar afgewogen en zie eigenlijk geen enkele reden meer om lid te blijven.

Maar ik heb, op dit moment, ook geen behoefte om lid te worden van een ander stamboek.

Ik ga gewoon genieten van mijn bonte rakker.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:45

Ik ben ook niet bang om ze kwijt te raken, want Bonita heeft niet zomaar haar Ster gehaald met 2 keer 152 punten.. Al is ze ICS, ze is gewoon hartstikke mooi gebouwd. Maar het kost wel weer geld om haar bij het NSvT een premie te laten halen, want dan moet ik haar weer laten keuren en dat vind ik zonde van mijn geld.. Ze kan er immers ook 2 maanden van eten

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:57

Teuntje111 schreef:
.. Al is ze ICS, ze is gewoon hartstikke mooi gebouwd.

Wat bedoel je hiermee Teuntje111? Ik neem niet aan dat je bedoelt dat de meeste ICS-paarden slecht gebouwd zijn

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:01

Dat staad er niet echt handig als je het mij vraagt teuntje111.
Verder hebben de laatste keuringen waar marijke keurde weinig waarde voor mij, maar goed dat is mijn mening aangezien ze geen keurmeester mag zijn,

Verder kost een premie keuring geloof iets van 50 euro nou dat vind ik nog wel mee vallen,

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:08

Ik denk dat Teuntje111 reageerde op o.a. mijn bericht.
Laat even duidelijk zijn dat er bij het ICS een heleboel paarden zijn die hun behaalde premie's zeer zeker verdienen, maar ik heb wel wat twijfels bij de "objectiviteit" van Marijke in het algemeen genomen

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:58

Bij ons is de kogel ook wel 'zo'n beetje door de kerk.
Lidmaatschap opzeggen totdat er een gezond en eerlijk ICS opstaat.
Mocht het zo zijn dat die dus voorgoed van de aardbodem verdwijnt, tja 'so be it"
Dan staat de mogenlijkheid dus open om naar het NSvT over te gaan als we dat willen.
Zijn niet op keuringen geweest ,dus ook geen premies.Maar je weet nooit in de toekomst.
Ben ook niet zo kapot van het blad (is bijna een roddelblad)
Ga in ieder geval niet een vendetta spekken.
Koop daar wel wat lekkers voor mijn knollies voor

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:54

Teuntje111 schreef:
Ik ben ook niet bang om ze kwijt te raken, want Bonita heeft niet zomaar haar Ster gehaald met 2 keer 152 punten.. Al is ze ICS, ze is gewoon hartstikke mooi gebouwd. Maar het kost wel weer geld om haar bij het NSvT een premie te laten halen, want dan moet ik haar weer laten keuren en dat vind ik zonde van mijn geld.. Ze kan er immers ook 2 maanden van eten

Ik ken je merrie niet, dus daar oordeel ik absoluut niet over. Maar een premie haal je natuurlijk niet alleen door een 'hartstikke mooie bouw'! Er spelen meerdere factoren een rol.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:04

Het stond er inderdaad niet zo handig, maar ik bedoelde te zeggen dat mijn paardje (overigens ook veel andere ICS paarden) erg rastypisch (goede Cob-bouw, goede gangen, goed karakter, mooi behang, mooie verschijning) is en daardoor hoge premies heeft gehaald bij het ICS. Dit is niet alleen de mening van Fam Heijkoop, maar ook van vele anderen. Dat ik dus niet erg bang ben dat ze bij het NSvt een 3e of lagere premie zou halen àls ik haar daar zou laten keuren..

Ik reageerde inderdaad op het bericht van Ann
Ann schreef:
Maar wat voor waarde hebben die ICS premie´s dan als ze zijn gegeven op basis van de mening/oordeel van de fam. Heijkoop? Als je paard `goed` is, haal je bij het NST of welk stamboek dan ook, toch ook wel mooie premie´s

'k Vind alleen wel dat er door sommige mensen een beetje neerbuigend wordt gedaan over de ICS-paardjes, dat ze lang niet zo mooi zouden zijn als die van het NSvT, terwijl daar zeker wel uitzonderingen op te maken zijn. Ik doel daarmee niet op jullie, maar gewoon over het algemeen wordt vaak gezegd: Ohh van het ICS, jammer, dan zal je paard bij het NSvT waarschijnlijk niet zo hoog scoren. Het lijkt soms wel dat eerste premie NSvT paarden de èchte eerste premie paarden zijn en die van het ICS niet volgens sommigen. Dat vind ik onterecht, want ook bij het ICS zitten echt schitterende paarden. Paarden met NSvT papieren zijn voor sommigen verheven boven die van het NSvt, en de paarden van het ICS zouden kwalitatief veel minderwaardiger zijn, die reacties vind ik erg jammer, want je kan niet alles over 1 kam scheren. Ik ben er van overtuigd dat er zowel in het ICS als in het NSvT hele goede paarden rondlopen en dat er ook minderen bij zijn.

Soxje schreef:
Wat bedoel je hiermee Teuntje111? Ik neem niet aan dat je bedoelt dat de meeste ICS-paarden slecht gebouwd zijn

Absoluut niet, integendeel zelfs.. Ik ben van mening dat alle paarden van het ICS, die rastypisch zijn, ook best wel wat kunnen presteren bij het NSvT

Dobbel: 50 euro kan voor sommige mensen behoorlijk veel geld zijn, als ik het persoonlijk de moeite waard zou vinden, zou ik het er zeker voor uit willen geven, maar op dit moment wil ik dat zeker niet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:28

Teuntje111 schreef:
'k Vind alleen wel dat er door sommige mensen een beetje neerbuigend wordt gedaan over de ICS-paardjes, dat ze lang niet zo mooi zouden zijn als die van het NSvT, terwijl daar zeker wel uitzonderingen op te maken zijn. Ik doel daarmee niet op jullie, maar gewoon over het algemeen wordt vaak gezegd: Ohh van het ICS, jammer, dan zal je paard bij het NSvT waarschijnlijk niet zo hoog scoren. Het lijkt soms wel dat eerste premie NSvT paarden de èchte eerste premie paarden zijn en die van het ICS niet volgens sommigen. Dat vind ik onterecht, want ook bij het ICS zitten echt schitterende paarden. Paarden met NSvT papieren zijn voor sommigen verheven boven die van het NSvt, en de paarden van het ICS zouden kwalitatief veel minderwaardiger zijn, die reacties vind ik erg jammer, want je kan niet alles over 1 kam scheren. Ik ben er van overtuigd dat er zowel in het ICS als in het NSvT hele goede paarden rondlopen en dat er ook minderen bij zijn.

Vergeet niet dat dit ook zeer zeker andersom is... veel ICS-mensen (of mensen met dezelfde kijk qua raskenmerken) zijn vaak erg neerbuigend om het feit dat NSvT naar 4 types indeelt en men doet vaak alsof het NSvT geen goede Cobs opneemt/primeert...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:13

Tja, wel even off-topic laatste berichten vind ik, maar om een voorbeeld te noemen. Bij het ICS behaalt mijn merrie Nikita een 1e premie en bij het NSvT een 3e premie. Toch wel erg veel verschil niet?

Bij het NSvT behaalde Sissi een 1e premie en bij het ICS een 2e premie.

Verschil moet er zijn tussen beide stamboeken vind ik eigenlijk ook, anders hadden we net zo goed 1 stamboek kunnen hebben, daarom hebben we ook (nog) lekker 2 stamboeken in Nederland, het ICS en het NSvT

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:23

@ Snowdon: Hier ben ik er in ieder geval gèèn van. Ik heb wel mijn voorkeur voor de Cobs en op de tweede plaats de Vanners, maar dat is wat anders, ik hou gewoon heel erg van zwaar gebouwde paarden, dat is gewoon een kwestie van smaak en niet van het neerkijken op de meer warmbloedige paarden binnen het ras..

Bij het ICS valt alles inderdaad onder 1 geheel, ze worden ingedeeld qua schofthoogte en worden de Scudders en de Grai's regelmatig lager geprimeerd, omdat ze minder "cobtypisch" zijn en de Scudders veelal minder of geen beenbehang hebben. Daardoor wordt heel vaak aangeraden met Grai's en Scudders naar het NSvT te gaan en met de zware Cobs en Vanners naar het ICS te gaan. Vind het erg zonde, want zo krijgen beide stamboeken toch een bepaalde naam. Het NSvT voor de luxe paarden en het ICS voor de zware paarden.. Terwijl in het NSvT ook de zware paarden hoog geprimeerd kunnen worden, dat wordt regelmatig vergeten..

Ik ben zelf lid van beide stamboeken, maar voorlopig blijft mijn paardje gewoon ICS.. Tenzij het doek echt gaat vallen voor het ICS-Nederland, dan zie ik wel verder..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:36

het neigt hier alweer een beetje naar vingertje wijzen mensen, en dat alleen door verkeerde intepretaties, please peeps, er wordt niks raars geschreven over elkaars paarden alleen de ogen lezen negatief getint.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 04:31

Idd, niet vingerwijzen en gewoon genieten van je paarden, hier op tinkerpraat zijn veel mensen van NSvT en ICS en we kunnen goed door de bocht met z'n allen, kijk naar Tinkermeeting hier en op keuringen.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:48

Wat ik ook altijd heb geroepen:

Als je een te luxe tinker hebt kun je beter naar het NSvT

Als je een echte cob hebt, kun je beter naar het ICS

Lees een paar berichten hierboven voor de verschillende primeringen van mijn paardjes.

Daarom vind ik het juist goed dat er een stamboek is voor cobs en de luxere cobs, de tinkers. Bij het NSvT willen ze ook graag goede bewegingen zien en de echte cobs hebben dat gewoon veel minder waardoor ze lager geprimeerd worden bij het NSvT is mijn ervaring. Daarom ben ik zo blij met het ICS, maar dan had er een democratisch bestuur moeten zitten en was ik helemaal blij geweest.

En opzeggen bij het ICS?

WAARSCHUWING !!

Als er nog meer rechtzaken komen, en er een geldtekort gaat komen, dan kan het bestuur de leden aanspreken om dat tekort op te lossen, weten alle ICS leden dit?

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:09

Citaat:
Als je een echte cob hebt, kun je beter naar het ICS

Daarom vind ik het juist goed dat er een stamboek is voor cobs en de luxere cobs, de tinkers. Bij het NSvT willen ze ook graag goede bewegingen zien en de echte cobs hebben dat gewoon veel minder waardoor ze lager geprimeerd worden bij het NSvT is mijn ervaring. Daarom ben ik zo blij met het ICS, maar dan had er een democratisch bestuur moeten zitten en was ik helemaal blij geweest

Hier ben ik het niet mee eens,ik heb een "echte" cob en hij is eerste geworden bij de NSvT keuring in houten in zijn groep !
Hij kreeg een goede eerste premie met ster.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:44

Jacky2 - heb even je profiel zitten te bekijken en naar de foto's van Macho bekeken. Natuurlijk is Macho een mooie cob, maar niet een echt zware cob vind ik, zoals bijv. Drumshamboo. Ik had eigenlijk moeten zeggen, de echte zware cobs. Die zware cobs laten zich gewoon veel minder zien qua beweging op een keuring en Macho beweegt zich wel super, dat is even een groot verschil dus.

Daarom zou ik dan met een zware cob naar het ICS gaan.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:47

hoi

ik heb dus ook mijn lidmaatschap eergisteren opgezegt.
En ook met de reden van mijn opzegging.
Toen werd ik gisteren gebelt door toon van de zande (bestuurslid)
Die heeft dingen gezegt, ik heb mijn mening gezegt hoe ik over bepaalde dingen denk. En somminge dingen beaamde hij ook. Hij had al meerdere mensen gebelt die het met sommige dingen niet eens waren, maar ook met mensen die geroyeerd zijn. Hij heeft alles op geschreven en hij ging er mee aan de slag. Daarop heb ik ook besloten om mn lidmaatschap aan te houden, op betere tijden??

mvg pubelia

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:53

Ik heb per vandaag mijn lidmaatschap opgezecht heb de mail net weg waneer er betere tijden aanbreken dan wordt ik weer lid eerder niet,

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:00

Ik ben nog steeds lid en hoop op betere tijden, die hopelijk zeer snel zullen komen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:54

pubelia schreef:
hoi

ik heb dus ook mijn lidmaatschap eergisteren opgezegt.
En ook met de reden van mijn opzegging.
Toen werd ik gisteren gebelt door toon van de zande (bestuurslid)
Die heeft dingen gezegt, ik heb mijn mening gezegt hoe ik over bepaalde dingen denk. En somminge dingen beaamde hij ook. Hij had al meerdere mensen gebelt die het met sommige dingen niet eens waren, maar ook met mensen die geroyeerd zijn. Hij heeft alles op geschreven en hij ging er mee aan de slag. Daarop heb ik ook besloten om mn lidmaatschap aan te houden, op betere tijden??

mvg pubelia

Tsjee ze gaan nu al terugbellen als je je lidmaatschap op wil zeggen ....
Ik benieuwd wie hij van de geroyeerde Toon heeft gebeld en hoe hun mening nu is.

Ik vind het knap dat je lid blijft Pubelia(zeker zonder Tinker,met een vereniging die niets organiseerd en een flutblad maakt nu) maar ik denk niet dat er al snel verandering in de situatie komt het is al zoveel jaar aan de gang met de heijkoopjes.

Ik weet wel wat leukers met mijn centjes te doen dan een dictatuur steunen.
Neemt niet weg dat ik direct weer lid word van een "gezond" ICS

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:57

NikitaGoGo schreef:
Ik ben nog steeds lid en hoop op betere tijden, die hopelijk zeer snel zullen komen.

Om t maar kort te houden... hier sluit ik me volledig bij aan