Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Quinzy: afgestapt van Swieber???
die link mag ik hier niet zetten zeker moet ik je pm-en? 
die link mag ik hier niet zetten zeker moet ik je pm-en? 

heb ik lekker nog kans op een natuurlijke dekking van Chuck
Maya schreef:Maar moet me nog verdiepen, en mijn voorkeur heeft toch KI, en dat is iets wat nog niet veel voorkomt in de Tinkerwereld heb ik gezien.
frenia schreef:Hoe mooi ik Thunder en O'Malley ook vind en hoe ver ze ook staan, KI is gewoon niet mijn keuze...

), en bij natuurlijk dekken kan zowel de hengst als de merrie flinke verwondingen oplopen.Mazzel-meid schreef:Baxter is ook leuk zeg
Ik sta juist heel positief tegenover KI, geen gereis met je merrie. Dus ook sperma uit het buitenland beschikbaar (oke, daar hangt vast ook een flink prijskaartje aan), en bij natuurlijk dekken kan zowel de hengst als de merrie flinke verwondingen oplopen.
Voordeel vind ik weer wel dat bij een natuurlijke dekking de merrie's meerdere keren gedekt worden, zo is er toch meer kans dat ze drachtig zijn dan eenmalig KI inbrengen.
frenia schreef:Het risico is natuurlijk stukken groter, maar daar tegenover staat dat je merrie het nog allemaal voelt gebeuren zoals "in real" wat volgens mij zeker positief is

Maya schreef:Mazzelmeid, dat klopt niet. Rietjes van KI worden gecontroleerd op de hoeveelheid bewegende spermacellen, en indien nodig wat "geconcentreerd". Feitelijk heb je dus juist grotere kans op drachtigheid dmv KI dan natuurlijk dekken
Maya schreef:Baxter wordt aankomend jaar 4, en de foto`s zijn van afgelopen zomer toen hij net 3 was. Hij staat bij de Irish Tinker Stable, hier in het dorp:DMariska_28, hoe oud is Baxter nu? Of wie is de hengstenhouder daarvan?
Mazzel-meid schreef:Maya schreef:Mazzelmeid, dat klopt niet. Rietjes van KI worden gecontroleerd op de hoeveelheid bewegende spermacellen, en indien nodig wat "geconcentreerd". Feitelijk heb je dus juist grotere kans op drachtigheid dmv KI dan natuurlijk dekken
Ook als je merrie meerdere dagen achter elkaar natuurlijk gedekt wordt?
ik bedoelde ook niet dat de merrie er lol aan beleefd, veeleer gewoon het gevoel dat ze gedekt is.