maar toch blijft ie op ons wachten dat heeft ie zo geleerd
--> hij blijft dus ook met deur van stal open netjes in stal wachten tot je zegt dat ie eruit mag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar toch blijft ie op ons wachten dat heeft ie zo geleerd
--> hij blijft dus ook met deur van stal open netjes in stal wachten tot je zegt dat ie eruit mag
, maar hij gaat ook niet als een idioot weg, maar hij begint gewoon al te stappen als hij de teugels voelt, ik kan daar wel mee leven en laat het zo, onder het zadel blijft hij wel redelijk stilstaan bij het opstijgen, en heet...nee
) Voorwaarts is ie wel, maar dat is een kwestie van training vwb Snowdon dan.
) maar in het algemeen ook meer voorwaarts dan onder het zadel. ik denk dat ze, net als mijn haffie, gewoon liever voor de kar loopt
maar uit ervaring weet ik wel dat Tinkerbell een nogal moeilijk karaktertje heeft
ze leert heel erg snel, maar afleren is wat anders *zucht*
en dat heeft echt heel wat gebracht!!! Hijzelf was er trouwens erg van gedaan dat hij, ondanks lange ervaring met verschillende paarden waaronder een heleboel tinkers, niet alles heeft kunnen "gladstrijken" bij Tinkerbell.
Het enige wat bij haar kan helpen, is voortdurend weer naar haar grenzen verwezen worden...
want ik ken idd voldoende zogenaamde "profs" die zich er makkelijk vanaf maken...
Cheveyo schreef:dat kan 2 kanten op Snowdon.
1) Veiligheid: ze mogen pas weg wanneer de koetsier goed op de bok zit anders heb je straks ongelukken
2) Veiligheid: niet aan peuteren, anders komen ze omhoog en heb je straks nog ongelukken

Erg mooi wagentje!

ik ben er ook echt fier op. Fijn dat jullie em mooi vinden. Want ik was bang dat ik spijt zou krijgen van de aankoop was best een smak geld (voor mij toch) maar tot nu toe heb ik nog geen spijt gehad en sweety heeft er nog niet eens voor gestaan hahahaha !
alleen doen we het zelf niet zo vaak.
Maar terug ontopic. Mijn haf loopt even goed onder het zadel als aangespannen. Toch merk ik aan haar dat zij een voorkeur heeft voor aangespannen, vindt ze gewoon leuker, ze loopt daar netter, vrolijker etc.