[TI] Mijn tinker heeft voor het eerst Mok,wat wel en niet doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Mijn tinker heeft voor het eerst Mok,wat wel en niet doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:51

Sox heeft op haar rechtervoorknieholte ook raspkorsten merkte ik vandaag. Ik heb wel wat haren weggeknipt om het goed met sudocreme te kunnen insmeren. Ga morgen ook met groene biotex aan de slag om het te wassen en neem mijn föhn mee want ik wil de korstjes daarna weer insmeren met sudocreme.
Ze vond het trouwens wel lekker toen ik de creme aan het inwrijven was, heeft er denk ik wel jeuk aan. Vandaar dat ze nogal eens stond te wippen op haar voorbenen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:46

Mijn veearts beweerde vandaag dat mok en rasp altijd door invloeden van buitenaf komen, en dat het niet aan voeding kan liggen. Ik ben het er niet mee eens, maar had geen zin om in discussie te gaan.
Na het weekend, als het tijd is voor de 2e keer Sebacil, dan pak ik de 2 kleine raspplekjes ook aan.
Valt me trouwens op dat ik Mira vandaag NIET heb zien stampen dus dat de Sebacil toch iets moet hebben gedood, bacterietjes of beestjes of wat dan ook. Maar goed dat ik Koot ook heb gedaan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:04

ja sommige DA's ben blij dat ik er 1 gevonden heb die precies bij ons past!

dus sebacil in ieder geval al de jeuk weggekregen.

Wat weet iemand trouwens van Dettol (desinfectiemiddel) op stal waste iemand haar paard ermee, omdat die een vaag exceem had, wat dus alleen hiermee weer een hele tijd (6mnd- jr) weg blijft.
Het zou ook werken tegen schimmel e.d. ....

Op bokt stond eens een zelfmaakantivliegen/dazenmiddel met dettol --> heb dat ook gemaakt en werkte best goed , maar toen kwamen er allemaal reacties dat Dettol op de huid heel slecht zou zijn enzo (had ik niks van gemerkt, maar was ook maar 1/3 dettol en rest water en azijn)

Zal eens afwachten hoe dat gewassen paard er over paar weken uitziet (is pas gedaan), maar was wel benieuwd of iemand t kende.
Kende het van vroeger alleen als poetsmiddel

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:32