[TI] Welk zadel hebben jullie op je tinker liggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirlemiep

Re: Welk zadel hebben jullie op je tinker liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:14

Ik heb een Kieffer Frysk dressuurzadel gekocht.Alleen kan ik nu vanwege Hoefbevangenhied niet meer rijden,misschien in de toekomst weer wel.....maar dat is nu nog niet zeker.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:26

Ik heb inmiddels een Randolls op mijn Tinker liggen, ik merk wel dat het zadel de vorm nog moet vinden. Maar het zit super, en belangrijker, het ligt goed op Shakyra!

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:30

Ik heb een Kentaur Penelopa dressuurzadel er opliggen.Bevalt goed

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:34

ik heb een Passier erop liggen. een veelzijdigheid richting dressuur. zit al jaren goed en ben er nog steeds erg blij mee

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:05

Teuntje111 schreef:
Soxje schreef:
Ik heb al 3 jaar een Olympic Riding vzh breed zadel en had ook een Wintec Pro dressuur met witte boom. De wintec met de breedste boom was te smal en gaf drukplekken. Ik wil een Barefoot of in ieder geval een boomloos zadel.

Je hebt tegenwoordig ook roze, lila en een paarse boom van Wintec, die zijn nog veel wijder.

ah je hebt de wintec ook al niet meer sox, heb je een andere liefhebber gevonden die er nog wel wat mee kon?

ik hád deze bovenstaande wintec maar hij was ook écht te klein voor gammon. ik heb hem toen aan soxje gegeven
nu heb ik een dressuur, henri du rivel, met een op maat gemaakte boom erin. gam is erg rond van boven waardoor de boommaat nu op 36" komt. een erg fijn zadel!
ik hoop binnenkort een testrit te maken op een heather moffett boomloos dressuurzadel, er staat eentje te koop!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:45

Sinds 1-2 maanden heb ik voor fjord Kootje een Barefoot zadel, model Trail. Voor tinker Mira heb ik vrijdag hetzelfde zadel besteld, ligt als een huis, schuift niet, lekker zacht, en je voelt alle bewegingen.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:20

Ik heb een Kentaur (dresuur ) en hij bevalt echt prima en ligt super.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:40

Ik heb een Wintec 2000 VZH met nu nog een witte boom (breedste) maar vanaf morgen een rode boom (1 stapje smaller)
Mn witte boom is nu iets uitgezakt en blijkt nu te breed te zijn.

Maar het zadel bevalt prima !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:10

hoe krijg je dat voor elkaar sandra?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:19

[quote="Pellie"]
ah je hebt de wintec ook al niet meer sox, heb je een andere liefhebber gevonden die er nog wel wat mee kon? [/unquote]

Ja Pellie, een kennis is er nu blij mee. Voor Sox was tie echt te smal, helaas want de Wintec op zich vond ik heerlijk zitten.
Ik las dat er nu een Wide Wintec op de markt is voor hele brede paarden.
Maar ik doe het nog steeds met mijn eerste aangeschafte zadeltje
HM-zadel vond ik heerlijk zitten en het ziet er mooi uit ook. Er hangt dan ook een prijskaartje aan...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:26

Had eerst een Rossner Nevada dressuur.
Ik had hem met medium boom gekocht, voor mijn warmbloed, voor ik tot de tinkers bekeerd was. De boom is toen aangepast op mijn tinker, dat wil heel goed met dit zadel. Hij ligt super! Ik kan dit iedereen aanraden. (is nu niet meer leverbaar, je hebt nu de Sydney)

Het zadel is nu verhuisd naar onze 2e tinker (van mijn man). Ik rijd nu een Gotz tolt met ribzit, zonder stegen. Inderdaad, een IJslanderzadel! Ideaal voor langere buitenritten omdat het zwaartepunt iets verder naar achter ligt, de zadeltassen kunnen eraan, en ik kan ook nog een sprongetje maken. Dat is met een dressuurzadel toch iets lastiger.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:55

mooi sox!!!

die wijde bomen zijn voor in de speciale vzh, maar dat zit je weer zo met die bladen op de schouders hè?

gelijk dat je doorspaard voor de barefoot!
ik had gehoopt dat dat meisje wat sneller antwoordde en dat ik vandaag of gister al kon testrijden, maar hoor niks meer... straks is het al verkocht!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:50

Pellie schreef:
hoe krijg je dat voor elkaar sandra?

De boom is iets uitgezakt (wat normaal schijnt te zijn ?? ) en de vulling van de kussens is ook iets platter geworden. En door die combinatie is m'n zadel nu iets te breed geworden.

Hij ligt nu bijna op d'r schoft...dus vandaar een smallere boom erin Heb hem nu binnen dus zal hem straks eens gaan verbouwen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:03

M-M, zijn die Randoll's nou echt zo klein, ik hoor maar steeds dat er één maat in is voor de kleine konten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:30

Sandra: normaal is het niet, gezien het materiaal waarvan het gemaakt is. zelfs na jaren rijden kan het nog niet uitzakken zodat je een kleinere boom nodig hebt. dan moet het al een fout zijn, en zou je hem moeten opsturen naar de leverancier.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:45

Barefoot Trail zadel van Kootje op Mira:
Afbeelding

Lindon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:53

Ik heb een Henri de Rivel Lyon dressuur op mijn tinker leggen. Deze pats perfect en door de ingebouwde voorsingel blijft hij perfect op zijn plaats leggen. Hiervoor had ik een wintec 500 zadel maar kreeg daarvan ook een beetje last van een zweet kont.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:50

Pellie schreef:
die wijde bomen zijn voor in de speciale vzh, maar dat zit je weer zo met die bladen op de schouders hè?

Bedoel je dat een vzh meer naar voren gebouwd is en daarom op de schouders ligt?
Dat hoeft namelijk niet altijd zo te zijn. Ik heb dan wel geen vzh, maar een springzadel, nog meer naar voren gebouwd dus, maar hij ligt perfect, ligt niet op de schouders.
Moet wel zeggen dat ik mijn zadel (ook dressuurzadel) verder naar achteren heb liggen dan wat ik over het algemeen zie. Singel ligt een handbreedte of 2 achter de elleboog.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:48

klopt en aangezien de meeste mensen altijd nog de (niet juiste) handbreedte achter de singel hanteren liggen vzh's nog verder naar voren dan goed is.

hoe zit die voorsingel dan precies lindon? ik heb ook een HdR maar weet niet welk model, wel dat het een fijn zadel is maar dat het niet de vereiste 2 á 3 vingers achter het schouder blijft liggen. maar dit komt door gam's volle rondingen

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:10

ik heb een kieffer frysk op mijn tinker liggen

Kelly

Xx_Mitt_xX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:51

ik heb een Kieffer Lusitano op mijn tink liggen, bevalt prima:)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:58

ik ga donderdag een 2e handse Heather Moffet zadel ophalen... duim ff allemaal dat dit hét zadel is voor Gam?!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:01

Sukses ermee! En als het Gam niet past is het misschien iets voor Sox? Alhoewel die volgens mij zeker zo breed is als Gammon....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:39

Soxje schreef:
M-M, zijn die Randoll's nou echt zo klein, ik hoor maar steeds dat er één maat in is voor de kleine konten

Ik vind het opzich wel meevallen, er is inderdaad 1 maat, ik heb zelf iets van maat 36 ..maar ik heb best nog wat ruimte over.. zal er welleens een foto van maken!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:45

Ja graag. Ik ben zelf minimaal bedeeld qua achterste maar er rijdt ook een bijrijder op dus moet het toch minimaal 17,5" zijn.