[TI] Hengsten Keuring 3jaar en oudere hengsten NST

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridHar

Re: Hengsten Keuring 3jaar en oudere hengsten NST

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:15

€170,- valt me nog mee

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:00

tinkiebel schreef:
€170,- valt me nog mee

Mij ook

Connor ziet er idd goed uit voor zijn leeftijd, maar ik vind hem nog wel jeugdig tonen. No offence hoor!

had dit met Baggio ook, die was al best groot voor zijn leeftijd en redelijk volwassen. Maar als ik dat met nu vergelijk, wat een verschil! Als ik dat eerder geweten had!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:38

Leonoor schreef:

Maar dan komen er ook nog andere kosten bij hoor. Ik zal eerlijk toegeven dat ik 2 jaar terug rond de 1000 euro alles bij elkaar kwijt was.

En dan die bekeuring nog Dat was ook best veel, hè.....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:43

Baileys schreef:
Leonoor schreef:

Maar dan komen er ook nog andere kosten bij hoor. Ik zal eerlijk toegeven dat ik 2 jaar terug rond de 1000 euro alles bij elkaar kwijt was.

En dan die bekeuring nog Dat was ook best veel, hè.....

die zit bij die 1000 euro in 90 euro was die boete toch? Wie rijdt er dan ook 100 met de trailer. En ik maar lekker slapen achterin. Baggio sliep ook in de trailer

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:50

Moest jij die boete dan betalen? Voor het te hard rijden...? Vind ik wel een beetje asociaal van je chauffeur!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:54

snowdon schreef:
Moest jij die boete dan betalen? Voor het te hard rijden...? Vind ik wel een beetje asociaal van je chauffeur!

En het geinige was dat ik de acceptgiro thuis kreeg, 't was namelijk mijn trailer...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:54

snowdon schreef:

ja, hij wilde dat ik de foto op zou vragen en dan wilde hij wel betalen. En dat ben ik vergeten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:56

Baileys schreef:
snowdon schreef:

En het geinige was dat ik de acceptgiro thuis kreeg, 't was namelijk mijn trailer...

aankomende keuring rij je zelf

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:58

80

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:00

Hihi, altijd leuk dat gedoe met trailers en chauffeurs etc

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:11

Dus moet je zorgen dat de eigenaar van de trailer en je chauffeur één en dezelfde persoon is hè, Leo

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:11

snowdon schreef:
Hihi, altijd leuk dat gedoe met trailers en chauffeurs etc

nee hoor, ik neem Baileys mee (of zij mij ). Ik regel de auto, van mijn baas, flinke Landrover, zij de trailer. Zij rijdt, ik regel hotel en ontbijt. Hebben nog een groom bij, dan moet alles toch lukken?

overigens zal het dit jaar ook wel in kosten schelen gezien het feit dat vorige keer mijn ex en chaffeur giga aan de zuip gingen de avond ervoor! Mooi dat ik hem om 7 uur uit zijn bed getrapt heb, hahahaha
en de chauffeur kwam lopend (6 kilometer ongeveer) en kwam 4 uur later aan, had een rondje over de hei gedaan, hahahaha

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:48

Jeetje ja met hotel kosten en boetes wordt het nogal duur ja,

Ik vind conner een leuk dier, maar zou echt nog een jaartje wachten hij moet nog zoveel uitzwaren en vind hem er nu echt nog jeudig uitzien,

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:12

Voor zijn leeftijd ziet Connor er niet verkeerd uit.
Maar ik zou ook zeker nog een jaar wachten.
Minimaal.
Maar het is jouw keuze, jouw paard en jouw geld.

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 00:20

Leonoor schreef:
tinkiebel schreef:
Ik ben er ook. Zit nog te twijfelen met of zonder hengst Tot wanneer kan je je inschrijven? en de kosten ervan kan ik ook nergens vinden

31 december sluit het. De kosten heb ik ook nog niet kunnen vinden....

Vorig jaar bedroegen de kosten Euro 170,-- ervan uitgaande dat de hengst al geregistreerd is bij het NST en in het bezit is van een paspoort en chip. (de laatste 2 zijn overigens nu verplicht). De kosten zijn te voldoen op de keuringsdag. Mocht de hengst niet door de 1e veterinaire keuring komen (dat is dus de veterinaire keuring voorafgaand aan de 1e bezichtiging) dan krijgt de eigenaar euro 50,-- terug betaald.

We zijn nog in onderhandeling met de paardenkliniek over de kosten die zij ons dit jaar gaan doorberekenen. Daar komt deze week (neem ik aan) uitsluitsel over.

Ik weet even niet hoe ik een quote uit andere berichten bij dit bericht krijg , dus ik vrees dat jullie meerdere berichten van mij gaan krijgen...

Hanneke

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 00:28

Chubby schreef:
Vandaar misschien de "waarschuwing" om bij twijfel een jaartje langer te wachten met een jonge hengst.

Precies. Het is een hoop geld. Vandaar ons advies om er echt zeker van te zijn dat je hengst er klaar voor is. Het is een serieus gebeuren. Bij twijfel, vraag desnoods een vriend/vriendin/dierenarts/erkende hengstenhouder om eens kritisch naar je hengst te kijken.

Tinker hengsten zijn echt laat 'rijp'. Dus bij twijfel: WACHT.
Onze juryleden vinden het echt niet leuk om een hengst naar huis te sturen. En al helemaal niet omdat hij nog té jong oogt en zich ook zo gedraagt. Vandaar het advies om vooral kritisch naar de hengst te kijken.

groet
Hanneke

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 00:31

snowdon schreef:
@ turbotinker: datgene wat ze zeggen over je Tinker KAN gegrond zijn op basis van een goed woordje over hem te doen richting jou om jouw te verblijden en het KAN zijn op basis van over te halen hem bij het NST aan te melden, zijn toch weer inkomsten... Je weet het niet.

Ehhh, ik weet niet of ik dit wel helemaal begrijp Maar ik kan met 1000 % overtuiging zeggen dat de juryleden ABSOLUUT ONAFHANKELIJK zijn en werkelijk NIETS maar dan ook NIETS te maken hebben met de financiën van het stamboek. Ook is er is absoluut geen belangenverstrengeling. Laat dit aub duidelijk zijn.

groetjes
Hanneke

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 00:32

Zo, en nu ga ik mijn bedje in.....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 00:38

Nou ik zie op de dag zelf wel welke hengsten er allemaal zijn en welke doorgaan, heel spannend allemaal .

Als jij wilt gaan met je hengst moet je dat zelf bepalen TurboTinker, het is inderdaad jouw keuze. Echter de raad van medetinkereigenaren is goed bedoeld en scheelt je een hoop in de knip als het goed is. Mijn camera gaat mee in elk geval
En inderdaad, per 1 januari is ie 3 jaar voor het stamboek, helaas kan je dan geen keuringen meer mee doen (als hengst), wel jammer hoor.

Zelf ben ik niet van de fok zonder uitgezochte erfelijke dingen e.d. en lage premies op exterieur en gangenwerk, maar dat ben ik

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:20

turbotinker schreef:
Nee jullie hebben ook gelijk
Maar het punt is gewoon dat is zo enthousiast over hem ben,en vele met mij...
Dan heb je het natuurlijk liever gister dan vandaag he
Anders neem ik hem van het jaar eerst een keer mee naar de gewone tinkerkeuring (registerhengsten 2 en 3 jaar.)
Of is dit dom gedacht?
Kan hij vast aan een keuring wennen,kan ik meteen zien of hij in de smaak valt en een mooie premie krijgt...

IK VIND.. als ik dit lees.. je een niet een ECHTE hengstenhouder in spé bent of wilt worden die echt doelbewust bezig gaat houden met dekken.
Het hele hengsengebeuren kost per jaar enorm veel geld.
Denk aan gezondheidscontrole van je hengst elk jaar.. de vetrinaire begeleiding etc etc... hele dekseizoen moet je hengst TOP prestatie verrichten en dat kan geld kosten!

Het kost idd zo rond de 500 euro als je je hengst wil laten keuren. en dan moet hij in 1 keer goed gekeurd zijn.. anders extra kosten.

* DIT IS ALGEMEEN* ik zie vaak dat jongere mensen een dekhengst willen en het mijne er niet van weten hoe het werk.
Het onervaren in het diepe duiken.. man man.. wat gaat dat fout!
je bent wel in bezit van merries van een ander! en daar moet je doelbewust en heel serieus mee om kunnen gaan.
ALs dit al te zwaar op de maag ligt dat die keuring geld kost. en wat er bij komt kijken..
etc..
Denk ik.. ben je dan een serieus hengstenhouder in spé?? wordt vaak te geïdialiseerd door vele mensen...
en onderschat

EEn dekhengst krijgen.. het houden, EN het BEhouden .. kost gewoon een hoop geld en tijd!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:35

Citaat:
wordt vaak te geïdialiseerd door vele mensen...

jeetje Nadine wat een moeilijke woorden ga jij opeens gebruiken

Maar je hebt gelijk. moet eerlijk toegeven dat ik ook niet wist waar ik aan begon en dat het af en toe behoorlijk tegenvalt.... En vooral de verantwoordelijkheid voor die merries. Allemachtig. Als er dan 1 een trap oid krijgt, schrik ik meer dan bij mijn eigen dieren. Maar goed, door schande en schade....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:41

zou men wijs moeten worden, maar dat gebeurt nog steeds niet altijd

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:41

snowdon schreef:
zou men wijs moeten worden, maar dat gebeurt nog steeds niet altijd

vertel mij wat.....

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:42

Leonoor schreef:
Citaat:
wordt vaak te geïdialiseerd door vele mensen...

jeetje Nadine wat een moeilijke woorden ga jij opeens gebruiken

Maar je hebt gelijk. moet eerlijk toegeven dat ik ook niet wist waar ik aan begon en dat het af en toe behoorlijk tegenvalt.... En vooral de verantwoordelijkheid voor die merries. Allemachtig. Als er dan 1 een trap oid krijgt, schrik ik meer dan bij mijn eigen dieren. Maar goed, door schande en schade....

Die woorden he.. ik wist niet eens hoe ik ze moest schrijven
* het zit dus toch in me wahhaha ben ik nog geen eens zo erg blonT*
Maar vaak hoor ik van relatief jonge mensen dat ze ook wel een dekhengst willen.. en echt niet met volle besef zijn waar ze aan beginnen.
En als je dan een jaar in de toekomst ga.. en je ziet al de fouten en de ongelukken aan komen.. door dat mensen echt niet weten hoe en wat.. Die denken. gooi me hengst er op een klaar!

dan denk ik.. heel hard gezegd.. waar begin je aan ...
* ik kan nu zeggen na dat we al jaren bezig zijn.. wat liepen wij te klooien bij het begin uit onwetend heid.. en daar wilje andere voor behoeden

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:10

ik vind het niet juist van je om dat te zeggen cayeusje...
Ik heb al helemaal uit laten zoeken hoe het voor mij gaat worden als connor dekhengst wordt.
je moet niet denken dat ik er zomaar ik denk te lopen omdat ik toevallig een hengst heb.
en ook niet dat ik een pennymeisje ben die zo per sé een dekhengst wil hebben.
ik heb mensen die al jaren emt tinkerdekhengsten werken die alles presies voor me uitpluizen en die me helpen.
het is veel geld ja,maar daar kies IK toch voor?
ik vind het een beetje raar om te zeggen dat ik niet aan een dekhengst meot beginnen omdat ik jong ben
ik krijg goede begeleiding...
verder trek ik me terug uit dit topic,ik heb geen zin om verder bevooroodeeld te worden door mensen die denken dat ze weten hoe ik in elkaar zit.