[TI] Hoe zit het met de ICS erkenning in Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Hoe zit het met de ICS erkenning in Nederand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 00:07

Maar... Als ik het nu dus goed begrijp is er een "normaal" stamboek (NST), een stamboek io (ICBS) én een stamboek wat nog niet helemaal opgeheven is (ICS)...?

sproetendame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 10:43

Volgens mij is er op dit moment in Nederland maar één stamboek, nl het NST.

De ICS-NL is geen stamboek meer omdat de erkenning is ingetrokken. Ze mogen zich ook niet meer voordoen als stamboek. Tenminste, dat staat in de berichten van het produktschap. ICS-NL is dus niets meer dan een vereniging die leuke dingen met paarden kan/mag organsiren, maar geen stamboekkeuringen etc. Dus ook niets in oprichting.

In Ierland is er geen moederstamboek ICS meer, maar ligt er een aanvraag van een andere club ICBS om moederstamboek te worden. Het is nog maar de vraag of die wel met ICS-NL in zee wil.......
Ik denk dat die eerst orde op zaken in Ierland gaan maken. Tenminste, wanneer ik het aantal paarden dat in Ierland staat ingeschreven zo zie.....

Jasmine

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:55

Wat een toestanden allemaal, en ondanks alle negatieve berichten over de fam. Heijkoop en hun praktijken zijn er nog steeds mensen die morgen naar die "keuring" in Beverwijk gaan, en verwachten dat hun daar bepaalde premie enige waarde heeft

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:08

Ja dat is iets wat ik ook echt niet kan snappen Ann, maar ja sommige mensen houden liever de ogen dicht,

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:14

Ha...daar wil ik wel even op reageren. Als ik naar mezelf kijk wil ik binnenkort eens gaan kijken met m'n paard hoe het er op zo'n keuring aan toe gaat. Goede ervaring voor je paardje toch? Wat mij betreft maakt die premie dan niet zoveel uit. Misschien zijn er nog meer mensen die er zo over denken. Die dus voor de ervaring gaan en niet voor de winst.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:18

Ik noem dat pure geldverspilling maar goed dat is mijn mening, Maar je paard stijgt daar echt niet meer van in waarde, En ervaringen kan je ook ergens anders op doen,
Naar alle verhalen die je gehoordt hebt hef je toch helemaal geen waarde meer aan hoe zo`n keuring verloopt, het is pure vriendjes politiek ben je voor krijg je goede punten ben je tegen krijg je slechte punten, Wordt helemaal niet meer gebaseerd op het paard maar op de mensen achter het paardt, Nou ik vind dat te zielig voor woorden,

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:19

Die ervaring kost veel geld,dus dan is een premie toch ook wel leuk !

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:19

Maar waarom ga je dan niet naar een erkende keuring Wat voor waarde heeft deze nep-keuring nog?
Het is misschien een leuk dagje uit, maar ga dan naar de zwarte markt in Beverwijk of zoiets

@jacky2, die zgn. premie's morgen hebben geen enkele waarde...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:21

Ann schreef:
Maar waarom ga je dan niet naar een erkende keuring Wat voor waarde heeft deze nep-keuring nog?
Het is misschien een leuk dagje uit, maar ga dan naar de zwarte markt in Beverwijk of zoiets

@jacky2, die zgn. premie's morgen hebben geen enkele waarde...

Ja ,dat weet ik ,ik bedoelde bij wijze van spreken !

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:52

Ik zeg niet dat ik ga, maar kan het me zo voorstellen. Heb zelf een jonge tinkerhengst en vraag me echt wel eens af hoe hij op een keuring reageert met allerlei andere paarden, in de ring, publiek, applaus, wellicht een omroepinstallatie enz. enz. Eens moet de eerste keer zijn toch?
En omdat wij geregistreerd staan bij het ICS ligt dat dus voor de hand. Ik ben niet iemand die steeds naar een keuring gaat, maar vindt het toch een keer leuk om mee te maken. Om me daarvoor nu over te laten schrijven naar het NTS is ook een beetje overdreven. Vandaar.
Maar voor de fanatici onder ons kan ik me het goed voorstellen dat je dan niet gaat als het ook niets brengt. Probeerde alleen een beetje nuance aan te brengen in de in mijn ogen wel erg zwart/witte mening. Je weet nooit wat iemands beweegredenen zijn om toch naar zo'n keuring te gaan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:54

Als je toch de keuze hebt tussen betalen voor een echte keuring en betalen voor een nep-keuring...

En Boya, met een hengst mag je in allebei de "stamboeken" staan... Is uiteraard voor een hengst ook daadwerkelijk meerwaarde!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:55

Ik kan het gewoon niet snappen, en ik zou zeker wel overstappen maar goed ieder zijn ding,

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:57

Chubby schreef:
Als je toch de keuze hebt tussen betalen voor een echte keuring en betalen voor een nep-keuring...

En Boya, met een hengst mag je in allebei de "stamboeken" staan... Is uiteraard voor een hengst ook daadwerkelijk meerwaarde!

Ongeveer 1/2 jaar geleden hoorde ik weer dat dat achterhaald is. Je mag nog maar in 1 stamboek met je hengst staan? Het fijne weet ik er ook niet van, maar goed......dat komt omdat ie nog een ukkie is. Ga ik me allemaal wel in verdiepen als ie 4 is of zo. En wie weet wat er dan allemaal gebeurd is.

Tot die tijd....volg ik de ontwikkelingen op de voet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:47

Nou een half jaar geleden is dat niet veranderd hoor Je mag met een hengst gewoon in 2 stamboeken staan, Marijke roept dat wel maar dat klopt dus ook niet,maar ja van marijke kan je niet anders verwachten he

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 06:49

Even een kleine off-topic opmerking, hebben jullie wel aan mevrouw Vonk gevraagd of je haar bericht en e-mail adres hier neer mag zetten? Dit in verband met de wet van Privacy, voor het geval dat ze niet weet dat persoonlijke berichten openbaar gemaakt worden, op verschillende fora.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:06

dobbel schreef:
Ik noem dat pure geldverspilling maar goed dat is mijn mening, Maar je paard stijgt daar echt niet meer van in waarde, En ervaringen kan je ook ergens anders op doen,
Naar alle verhalen die je gehoordt hebt hef je toch helemaal geen waarde meer aan hoe zo`n keuring verloopt, het is pure vriendjes politiek ben je voor krijg je goede punten ben je tegen krijg je slechte punten, Wordt helemaal niet meer gebaseerd op het paard maar op de mensen achter het paardt, Nou ik vind dat te zielig voor woorden,

Helaas hebben wij dit zelf meegemaakt op de keuring vorig jaar.
Iedere Tinker die op de stal stond wara het georganiseerd werd, én meedeed aan de premiekeuring behaalde een eerste premie..
Best toevallig of niet?
En verder sprak ik een paar weken later iemand die er ook geweest was met hun Tinker, en die een tweede premie gehaald had. Na de keuring hadden ze het bestuur/de keurmeesters gesproken en gevraagd waarom hun Tinker een 2e primering kreeg. "als ik geweten had dat die van jullie was, had ie wel verder vooraan gestaan"
Tja

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:39

Hoe zit het dan met paarden die bij het ICS ingeschreven staan/stonden. Zijn die dan nu stamboekloos omdat er geen overheidserkenning meer is? of moet je alsnog eerst opzeggen?

Mijn paard was al ingeschreven bij het ICS toen ik hem kocht, ik wilde sowieso al over naar het NST, maar als ik de reacties lees op dit forum en abbytales dan krijgen mensen daar ook al geen reactie op.

Ingeborg67

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:13

Teuntje111 schreef:
Even een kleine off-topic opmerking, hebben jullie wel aan mevrouw Vonk gevraagd of je haar bericht en e-mail adres hier neer mag zetten? Dit in verband met de wet van Privacy, voor het geval dat ze niet weet dat persoonlijke berichten openbaar gemaakt worden, op verschillende fora.

Nou ik neem aan dat het e-mail adres wat ik gegeven hebt van mevr Vonk haar werk e-mail adres is en niet haar persoonlijk e-mail adres. Ze werkt voor het ministerie en heeft dus de taak om vragen die wij haar stellen te beantwoorden. Wij (alle stemgerechtigde nederlanders dus) hebben democraties een regering gekozen waar zij deel van uitmaakt en heeft dus een taak naar het publiek toe.

Verder krijg ik niet de indruk dat mevr.Vonk het erg vind en ik krijg keurig antwoord op mijn e-mails, hetgeen niet overal altijd gebeurt naar wat ik begrijp.

groetjes Ingeborg

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:02

mijn vraag is er nog iemand heen geweest?????
en ik ben niet nieuwsgierig he maar eh VERSLAG !!!!!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:26

TInkerloos is geweest ben benieuwd naar haar verslag

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:33

teuntje111 ook met een 1e premie.

ik zou nog niet overstappen als ik al bij het ICS zat, maar rustig afwachten op wat komen gaat. wie weet komt er nog iets positiefs uit!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:10

If pigs could fly around in space...

Verder houd ik erover op

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:57

Boya schreef:
Ongeveer 1/2 jaar geleden hoorde ik weer dat dat achterhaald is. Je mag nog maar in 1 stamboek met je hengst staan?

Is een uitspraak van M. Heijkoop zeker? Totaal ongegrond, of nuja.. gegrond uit jaloezie en zelfspot wellicht.

Chakotay en O'Malley zijn voorbeelden van hengsten die bij beide stamboeken goedgekeurd zijn en er gaan komende januari enkele ICS-hengsten naar de NST-hengstenkeuring en die zijn echt niet uitgeschreven.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:15

Kom hier net binnenvallen (had een poos niet 'gebokt' en dacht joepie een tinkerforum ) en snap er niet zoveel meer van....

Had al wel door dat het rommelde binnen het ICS (lees een puinhoop is) en ben sinds dit jaar geen lid meer. (Het heeft voor mij omdat ik niet met mijn paard fok en ook verder geen keuringen bezoek ook niet echt zin om lid te zijn van een stamboek...)

Heb wel mijn tinker merrie in 2002 laten keuren door het ICS. Wilde wel eens zien hoe ze 't deed en wilde ook wel graag een papiertje erbij.

Is dit papier (wel uitgegeven door ics ierland, is getekent door Evelyn Flynn en geheel in engels) Nou wel of niet geldig??
En ook al zou het als stamboekpapier niet meer geldig zijn is 't dan nog wel een geldig reisdocument/ eigendomsbewijs??

Vind het wel zonde hoor, dat een deel van tinkerend nederland op deze manier toch tegen elkaar opgezet en uitgespeeld is...
T is toch datzelfde bonte zigeunerpaardje waar we allemaal verliefd op werden...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:12

een paspoort door WELk stamboek stichting of weet ik wat is altijd geldig! want het is verbonden met het paard. ook al is het stamboek op geheven. de paspoorten blijven zo lang het paard leeft geldig vervoers middel.