Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evamarie schreef:Waarbij ook nog eens de vraag rijst of al die problemen ook echt problemen zijn of worden.Dat klopt. Iedereen wil een gezond en braaf rijpaard en dat heeft investering nodig. Problemen komen door de vooruitgang vd geneeskunde eerder aan het ligt en je moet ook nog eens geluk hebben dat je een paard vind dat bij je past.
Caily schreef:De prijzen waren zo bizar laag dat geen enkele fokker de dieren aanhield voor opfok en dan volwassen verkopen. Ik heb de paarden thuis staan, doe echt niet gek met geld, moet wel het jaar rond hooi bijvoeren. Dat betekent dat 1 paard me 2000 euro per jaar kost ongeveer. Mits gezond gebleven. Met 4 jaar staan ze dan dus op 8000 euro. Beleren kan ik zelf, maar huur je een trainer in, ben je zo nog eens 2000 euro kwijt wil je er een beetje basis op hebben. En dan nog alle risico’s die de tijd met zich meebrengt… ik snap het wel.
En mensen verklaren me voor gek dat ik 9500 vraag voor mijn prachtige 3-jarige zwartbonte merrie met het unanieme karakter. Eind maat 1.55 - 1.59. Prima, ze staat niet in de weg, hou ik haar liever zelf.
Dit topic komt op mij over als “valt het op dat voor een dupje op de eerste rij zitten niet meer lukt?”misschien niet zo bedoeld, maar vriendin die haar tinker van 1.58 openbaar te koop heeft, ervaart hetzelfde. Best sneu, want vanwege scheiding moet hij weg.
Ik heb afgelopen zomer het geluk gehad een liefhebber voor mijn veulen te treffen die wel qua gedachten met mij op 1 lijn zat. Heeft fors betaald voor de kleine, maar daar veel meer dan hij dacht voor terug gekregen. Andersom net zo, dat vind ik fantastisch en voor mij reden geweest om te gaan fokken.
tengeltje11 schreef:14j hengst geweest? Dat zou ik laten staan als je een braaf recreatiepaard wil… ook al is hij heel braaf bij het werken, veel kans dat er gedoe komt waar hij zal staan… want 14j hengst ‘vergeet’ een paard niet zomaar en is menig ander eigenaar niet naar op zoek om bij zijn merrie op de wei te hebben.