[TI] Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwtje

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:29

Ik heb je een pb gestuurd ts.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:48

Goedemorgen! Ik wilde even melden dat ik ook nav dit topic, veel rondvragen in m’n real-life contacten ben gaan rondbellen en nu contact heb met een goed adres. Straks weet ik hopelijk meer.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:55

Ooh fijn! Ja volg je gevoel!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:22

Succes
Het is meestal niet makkelijk een paard verkopen .
Via een tussen persoon of zelf .

Een Tinker lijkt me helemaal een dingetje , ben zelf ook geen Tinkerfan . Zitten ook erg aparte karakters tussen. Ze lijken wel een andere taal te spreken :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:31

Eerlijk zet gewoon een advertentie je voelt al snel of een koper ook echt oprechte intenties heeft.
afscheid nemen doet altijd zeer, het maakt niet uit wat je wel of niet doet het blijft afwachten of de potentiële koper ook echt koopt ja dan nee. Blijf eerlijk en stel voor jezelf een prijs vast die je echt hebben wilt! en voor alle dieren is een markt ,niet negatief denken mbt in dit geval 'n tinker!
succes!

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:35

Sorry voor late reactie. Ik snap de vorige reageerder op zich wel dat het risico bestaat dat een enkele van horen zeggen slechte ervaring soms online een heel leven kan gaan leiden en dat dit soms niet altijd terecht is. Vanavond hoor ik meer van de stal waarmee ik bezig ben en als dat niks wordt dan zal ik ook eens bellen met de bonte parels.
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 22-05-20 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:38

kwita schreef:
Eerlijk zet gewoon een advertentie je voelt al snel of een koper ook echt oprechte intenties heeft.
afscheid nemen doet altijd zeer, het maakt niet uit wat je wel of niet doet het blijft afwachten of de potentiële koper ook echt koopt ja dan nee. Blijf eerlijk en stel voor jezelf een prijs vast die je echt hebben wilt! en voor alle dieren is een markt ,niet negatief denken mbt in dit geval 'n tinker!
succes!

Tnx voor de reactie! Ik zie een advertentie niet zitten. Had ik volgens mij ergens geschreven. En de prijs is in principe niet zo doorslaggevend. Je hebt helemaal gelijk dat er voor elk paard een markt is, de vraag is alleen waar sommigen dan terechtkomen. Daar zit ik juist een beetje mee.

Mijn tinker is echt een knapperd, is oa goed en luxe gebouwd, dus kwijt ben ik hem zo als ik wil. Maar hij moet naar een passend huis. Zit een gebruiksaanwijzing bij en een heel verhaal achter.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:49

Kijk op Facebook eens naar de knuffel kont hoeve tinkers.
Als je je eigen paard voor een schappelijke prijs weg zou willen doen naar een plek waar ze goed kijken naar de combi bij verkoop.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:50

Jessie2020 schreef:
kwita schreef:
succes!

Tnx voor de reactie! Ik zie een advertentie niet zitten. Had ik volgens mij ergens geschreven. En de prijs is in principe niet zo doorslaggevend. Je hebt helemaal gelijk dat er voor elk paard een markt is, de vraag is alleen waar sommigen dan terechtkomen. Daar zit ik juist een beetje mee.

Mijn tinker is echt een knapperd, is oa goed en luxe gebouwd, dus kwijt ben ik hem zo als ik wil. Maar hij moet naar een passend huis. Zit een gebruiksaanwijzing bij en een heel verhaal achter.

Dan moet je m zelf verkopen. Dan weet je zeker dat ie naar een goed huis gaat

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:51

@ midnight
Hey wat een goede tip. Dank! Ga ik op mijn leeftijd straks nog aan de Social media.... haha
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 22-05-20 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:52

[/quote]

Dan moet je m zelf verkopen. Dan weet je zeker dat ie naar een goed huis gaat[/quote]

Dat durf ik te betwisten, dat je dat dan zeker weet. Maar goed, mijn voorkeur gaat daar dus niet naar uit. Hopelijk is het vanavond rond.m

Wat een toffe nickname heb je trouwens.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:08

Het hele verhaal bij jou hoeft bij een ander maar een klein ding te zijn he ...
Iemand die er anders instaat kan er anders mee omgaan wellicht
Succes met de verkoop

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 19:10

Ja helemaal eens! Daarom krijgt hij ook een nieuwe kans elders. Maar is dat dan zo gek dat ik liever geen advertentie voor hem zet en het anders wil aanpakken? Of begrijp ik jou en een enkele andere dan verkeerd?

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:43

Ik snap helemaal dat je hem niet zelf wilt verkopen hoor. Voor mij geldt precies hetzelfde. Ik sta bij wijze van spreken dan huilend bij de potentiële kopers die komen kijken omdat ik het zo verdrietig vind dat het betreffende paard weg gaat.
zelf vind ik een constructie waarbij de stal de verkoop voor zijn rekening neemt, prima. Dan trainen ze door en in de tussentijd zoeken ze een passende koper. Betaal je vaak een bedrag per maand plus commissie bij verkoop. Rijk word je niet van maar dat is sowieso niet met paarden als amateur. Dan is iig de emotie er wat af.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:47

Maar is het erg dat je er bij staat te huilen?
Ik heb zelf wel een plekje gezocht voor mijn paardje. En ja dan vloeit er echt wel een traan.

Weet je wat een handelaar ooit tegen me zei.
Dan komt er iemand een paard verkopen, verhaal erbij gaat me aan het hart, ga hem zo missen, bla bla.
En vervolgens geen emotie.
Ja zei die man, dan ben ik erg op mijn hoede, is het echt aan het hart of blij dat die rot knol weg is.
Staat de eigenaar te huilen erbij, dan weet ik dat het geen rot paard is :)

En ik denk dat daar best wel waarheid in zit.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 19:50

Tsja iedereen uit zich op een andere manier. Dit is gewoon allemaal heel persoonlijk. Laat iedereen zijn eigen weg kiezen passend bij de situatie/ de mogelijkheden / het paard en de mens.

Er kan soms zo (al dan niet onbewust of tussen de regels) zo geoordeeld worden, ook in de paardenwereld.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:25

sphinxie schreef:
Ik snap helemaal dat je hem niet zelf wilt verkopen hoor. Voor mij geldt precies hetzelfde. Ik sta bij wijze van spreken dan huilend bij de potentiële kopers die komen kijken omdat ik het zo verdrietig vind dat het betreffende paard weg gaat.
zelf vind ik een constructie waarbij de stal de verkoop voor zijn rekening neemt, prima. Dan trainen ze door en in de tussentijd zoeken ze een passende koper. Betaal je vaak een bedrag per maand plus commissie bij verkoop. Rijk word je niet van maar dat is sowieso niet met paarden als amateur. Dan is iig de emotie er wat af.

Dit, hartstikke begrijpelijk en ik hoor het vaak, veel mensen zien gewoon ontzettend op tegen het hele proces, dat er anderen aan/op hun paard zitten, misschien negatief zijn en alle rompslomp eromheen. Om die reden heb ik er ook al verschillende op stal gehad. Dan worden ze met het hele en eerlijke verhaal gekocht maar voor mij is het niet zo emotioneel om te doen. En soms vind de nieuwe eigenaar het dan alsnog wel leuk om contact op te nemen of te laten weten hoe het gaat, mocht je dat fijn vinden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:33

Jessie2020 schreef:
Ja helemaal eens! Daarom krijgt hij ook een nieuwe kans elders. Maar is dat dan zo gek dat ik liever geen advertentie voor hem zet en het anders wil aanpakken? Of begrijp ik jou en een enkele andere dan verkeerd?

Je begrijpt me verkeerd .
Ik bedoel je moet hem niet negatiever neerzetten als dat t is .
Dat zou kunnen gebeuren in emotie.
Maar ... met het risico dat je er amper slachtgeld voor krijgt.
Maar ook niet positiever maken dan dat het is .
Je kan zeggen als t klopt .
Goh paard doet dit en dat. Maar mogelijk omdat ik niet stevig genoeg in de schoenen sta .
Heeft een zekere ruiter nodig verwacht ik

Zoiets

Tenzij t natuurlijk echt een rot bok is die niks wil en niet wil leren ook.
Maar die zijn er maar weinig

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 20:44

Nee het is geen rotbok. Het is angstig en onzeker dier.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:40

Als je dat verteld dan weten ze wat ze in huis halen
Zijn best veel Tinkers met een wat apart karakter

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 22:29

Ik ben bijna tot overeenstemming gekomen met een betrouwbaar adres. Ik wil nog even een nachtje slapen erover. Als ik akkoord ga met de verkoop (tegen een lagere prijs) wordt het dier daar opgepakt, er wordt aan zijn angst gewerkt. Als het kan wordt hij verkocht naar een goed adres en anders wordt hij ingeslapen. Het financiële plaatje valt wat tegen maar is voor ons niet zo bezwaarlijk.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:03

Wat een vreemd verloop. Als het teveel werk wordt,of te lang duurt mogelijkerwijs, dan word ie ook ingeslapen?? Ga je nu iets als de slachtprijs dan betalen? Bij mij zou ik hem daar niet fijn heenbrengen als het mijn paard was. Het doet me denken aan als het vachtje zo mooi is kunnen we er nog een mooi vloerkleed van maken..?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:07

In mijn oren klinkt het alsof de problemen met dit paard groter zijn als simpel angstig en prima met een handige ruiter.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 23:07

@ sabri: Wat is er vreemd aan wat ik typte? Ik snap de negatieve reactie niet zo goed maar misschien praten we langs elkaar heen.

En om eerlijk te zijn vind ik jouw opmerking over een vloerkleed maken van z’n vachtje zelfs onfatsoenlijk.
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 22-05-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:10

Jessie2020 schreef:
Wat is er vreemd aan wat ik typte? Ik snap de negatieve reactie niet zo goed maar misschien praten we langs elkaar heen.

Je zoekt een goed adres. Oké dat kan dat je zelf bv een goede tinkerstal zoekt zoals bv hier een goede tinkerstal wordt benoemd waar men geduldig is etc. En nu zeg je een goed adres te hebben gevonden waar ze hem mogelijk laten inslapen? Dan zouden bij mij wel wat (alarm) bellen afgaan..Misschien hebben ze wel korte lijntjes met goedkoop slachthuis in de buurt? Dan zou mijn voorkeur meer liggen bij boesehof te informeren?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 22-05-20 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt