Ayasha schreef:Oi knip ze wel recht als je ze zo knipt...
Haha
Waarom?
Ze komt verder toch niet van het erf af en ik heb er geen last van
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
bruintje123 schreef:Maar ze hebben vaak de manen aan 1 kant, die prachtige hals is dan ook aan de andere kant nog zichtbaar
bruintje123 schreef:Ik heb er hier 1 met witte manen, die ik 3 keer per jaar was?
En nee die manen zijn niet vies en goor.
Scheelt misschien omdat we hier op zandgrond zitten, niet op klei?
En het is een zuiver paard van zichzelf, hij gaat nooit in de poep liggen.
Zijn staart is gelukkig wel zwart
sanne1992 schreef:Tja en daarin verschillen meningen.
Ik vindt de bovenstaande tinkers eerder overkomen als te dikke KWPN-ers. Dan als stoere-pittige tinkers.
Maar net als ik al zei, het paard zal er zelf niks om geven. Dus als ts het mooier vindt, moet ze dat gewoon doen.
snorremans schreef:sanne1992 schreef:Tja en daarin verschillen meningen.
Ik vindt de bovenstaande tinkers eerder overkomen als te dikke KWPN-ers. Dan als stoere-pittige tinkers.
Maar net als ik al zei, het paard zal er zelf niks om geven. Dus als ts het mooier vindt, moet ze dat gewoon doen.
Gelukkig zijn zowel die van Kim_1990 en die van mij allebei niet te dik
Over het stukje: 'het paard zal er zelf niks om geven' ik denk dat als paarden konden praten die van mij daadwerkelijk voorkeur zou geven aan de look die hij nu heeft. Sinds hij geen sokken meer heeft nooit meer last van mok/jeuk/gestamp en vervelende behandelingen om de mok te behandelen. En met korte manen in de zomer niet meer zo'n bezwete hals. Niet alleen omdat ik het mooier vind maar ook om het praktische.
borstnoot schreef:Ik begrijp dat hier meer rassenkenners zitten (op Tinkergebied) dan dat ik ooit zal worden, maar ik ben echt voor de sportcoupe.
Lange manen zijn echt wel stoer, begrijp me niet verkeerd, maar korte manen lijken me zo veel meer comfortabel voor paard en eigenaar.
Comfort voor de eigenaar is natuurlijk vanzelfsprekend. Maar comfort voor het paard kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Zo'n manen zullen echt wel zwaar zijn, vooral in een strakke vlecht. Ik had zelf eerst ook echt lang haar en had regelmatig haarpijn, sinds ze er af zijn is het zo veel fijner. Mijn hoofdhuid is na een maand nog steeds tot rust aan het komen.
Verder vind ik het er gewoon mooier uit zien. Het laat de anatomie van zo'n paard zo mooi zien. Tinkers hebben een prachtige dikke hals, en de manen bedekken dat helemaal.