Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xyzutu2 schreef:Gek plaatje; heb je het dan over alle sokken of alleen over de sokken van een gezond paard?
Monique1963 schreef:tss wat apart zonder sokken.
Ik heb zitten twijfelen of ik bij mijn merrie alles af zou scheren om mijt en luizen te kunnen bestrijden, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, maar als ik jullie foto's zie, moet ik zeggen dat tinkers wel een chique uitstraling krijgen, zeg, zonder sokken!
Dat vind ik gek van mezelf want ik ben 100% sokken- en manenliefhebber. Heb shetten ook met veel sok.
Ir111 schreef:Misschien begrijp ik je verkeerd maar zeg je nou dat je de sokken niet wilt afscheren omdat je ze zo mooi vindt terwijl zo niet de luizen en mijt kunt bestrijden?

8nnemiek schreef:Als je één keer goed behandelt dan ben je er voor een half jaar vanaf, dus dat zou stom zijn om de sokken te scheren alleen om de mijten te behandelen.
Luizen is een ander verhaal, maar komen nauwelijks voor en zitten dan over het hele lijf en niet alleen in de sokken, dus worden paarden dan nog wel eens compleet van top tot teen geschoren.

Heleennn schreef:Hier ook sokloos sinds ons vermoeden van cpl! Bleek gelukkig een combi van mok en mijt en de benen zijn nu weer mooi slank. Waren wel even spannende tijden hoor.
[ Afbeelding ]
Ondertussen hebben we haar al bijna een jaar, o deze foto ongeveer 3 maanden. Ze is dus een stuk dikker nu helaas en staat mooi op gekapte hoefjes
xyzutu2 schreef:Bij de Tinker hier zaten juist de mijten overal, hij had jeuk van top tot teen en had geen luizen. Zijn ook schraapseltjes van genomen. Helaas hebben we nog niets gevonden wat de jeuk weghaalt; hij is al verschillende keren met middelen gewassen, ook zonder uit te spoelen en heeft twee keer een heftige injectie (met ivermectine?) in de bloedbaan gehad, maar nog niets heeft blijvend effect gehad.

NatasjavE schreef:Anoniem schreef:Wat een heerlijk topic dit. Ik vind sokken echt ontzettend lelijk en onverzorgd staan (oef, beetje vloeken in de kerk), uitzonderingen daargelaten, en kan echt genieten van tinkers zonder sokken. Heel mooi!
Nu nog de manen mooi op 1 handbreedte in korten![]()
Sorry kon het niet laten. Ik hou echt van korte manen, opgeschoren benen en alles strak getoiletteerd![]()
Maar ik kan me voorstellen dat Tinker liefhebbers het juist minder mooi vinden, de sokken en de manen is natuurlijk wel een echt kenmerk wat bij Tinkers hoort.

Ik vind dat bij mijn fjord al gaaf, maar bij zo'n type misschien nog wel meer.