Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar dat maakt me niet uit
. Ze is zo makkelijk en heerlijk nuchter en is nergens bang voor. Onze Cullan heeft heel veel steun van haar omdat zij altijd het voortouw neemt omdat ze alles moet weten en zien. Cullan loopt er dan stoer achteraan alsof hij nergens bang voor is
Allienda schreef:Ik ben zelf bij Robin geweest om proef te rijden op een paardje, en het is een schat van een mens en zorgt goed voor haar dieren.
Maar de paarden zijn daar erg lief omdat er niet echt met ze gewerkt wordt. Lekker wat hobbelen en een bosritje, maar vraag ze niets dressuurmatigs want dat kennen ze niet.
Heb zo'n paardje eens een jaar en ga eens goed aan het werk met ze, dan heb je een heel ander paard en ik vraag me dan af of ze dan nog steeds zo rustig zijn![]()
PS het paardje waar ik voor ging kijken zou wat meer pit hebben...........Een hele poos onderweg geweest om vervolgens de bak door te vliegen omdat het beestje niet eens wist wat een volte was en volledig in paniek raakte? Gelukkig ben ik niet heel snel onder de indruk en bleef ik rustig, veel mensen waren eraf gestuiterd...............Het desbetreffende paardje stond niet al te lang geleden alweer te koop bij haar nieuwe eigenaren :-( waar ze wss nog geen 6 maanden is geweest :-(
cp112 schreef:Er zit ook een heel groot verschil tussen de (goedkope) importjes en de in Nederland gefokte. Bij de laatste wordt karakter meegenomen bij het fokken. Plus dat de opvoeding heel anders is verlopen.
Caily schreef:Xjes_lise schreef:Een tinker is zeker geschikt voor een beginnende ruiter. Tinkers zijn best wel rustig omdat ze koel in hun hoofd zijn. En ze hebben zeker een heel lief karakter.
![]()
Helaas is dit absoluut niet waar!!! En dit is exact waar veel beginnende Tinker-eigenaren zich in vergissen. Het Tinkerras is enorm divers, de echt brave en koele paarden eruit vissen is erg lastig, en het zijn er zonder twijfel een stuk minder dan je denkt.
Juist de goedkope Tinkers, die meestal onlangs geïmporteerd zijn, hebben een ervaren en zeker persoon nodig om hun de weg te wijzen in hun nieuwe -vaak compleet andere- leven.
Een (niet getraumatiseerde) Tinker is erg mensgericht en denkt graag mee tijdens het werk. Maar je hebt en best hele pittige tussen zitten, en ook dominante gevallen die als je even niet oplet het leiderschap proberen over te nemen van hun baasje. En dat kan gerust op een hele sluwe manier waardoor de problemen pas na lange tijd herkent worden....
Mensen die zich afvragen hoe zo'n Tinker dan is mogen gerust op bezoek komen. Ik had twee hele brave, maar dat is niets voor mij, ik hou van het mensgerichte en werkwilligheid, het aanhankelijke. Maar ik wil wel graag een paardje met wat pit, snelheid en uitdaging. Zodoende heb ik nu drie bonte, harige stuiterballen in de wei staan
Caily schreef:Xjes_lise schreef:Een tinker is zeker geschikt voor een beginnende ruiter. Tinkers zijn best wel rustig omdat ze koel in hun hoofd zijn. En ze hebben zeker een heel lief karakter.
![]()
Helaas is dit absoluut niet waar!!! En dit is exact waar veel beginnende Tinker-eigenaren zich in vergissen. Het Tinkerras is enorm divers, de echt brave en koele paarden eruit vissen is erg lastig, en het zijn er zonder twijfel een stuk minder dan je denkt.
Juist de goedkope Tinkers, die meestal onlangs geïmporteerd zijn, hebben een ervaren en zeker persoon nodig om hun de weg te wijzen in hun nieuwe -vaak compleet andere- leven.
Een (niet getraumatiseerde) Tinker is erg mensgericht en denkt graag mee tijdens het werk. Maar je hebt en best hele pittige tussen zitten, en ook dominante gevallen die als je even niet oplet het leiderschap proberen over te nemen van hun baasje. En dat kan gerust op een hele sluwe manier waardoor de problemen pas na lange tijd herkent worden....
Mensen die zich afvragen hoe zo'n Tinker dan is mogen gerust op bezoek komen. Ik had twee hele brave, maar dat is niets voor mij, ik hou van het mensgerichte en werkwilligheid, het aanhankelijke. Maar ik wil wel graag een paardje met wat pit, snelheid en uitdaging. Zodoende heb ik nu drie bonte, harige stuiterballen in de wei staan
cp112 schreef:Was dat die ene bruine bonte Daan?
.
, wat een mega luie draak kan het af en toe zijn, maar hij is zo verschrikkelijk lief dat ik zijn mindere kanten voor lief neem.
Hopelijk kunnen we volgend jaar weer meedoen
en was rustig. Dat zelfs de man van de eigenaresse zijn ogen niet kon geloven en zei dat het wel een ander paard leek.....