[TI] Tinker Fancy word aardig dik ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:16

Mioux schreef:
Ja dat buitenaf scannen had zeker ook nog gekund, om in iedergeval wat zekerheid te bieden. Bedoel het kan wel onwaarschijnlijk lijken, maar het zal zeker niet de eerste keer wezen met een jonge merrie...Staan geloof ik ook al enkele topics op bokt vanuit een handelaar en of buitenland jonge merries die al drachtig waren..

Zoals ik er dus ook een had begin dit jaar.. Wel degelijk op laten voelen.. Conclusie: hoogdrachtig.. Kon elk moment bevallen.. Drie weken later lag t ernaast.. :')

Caily

Re: Tinker Fancy word aardig dik ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:35

Deze merrie was nog veulen tijdens transport :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:24

Toen was ze toch 1? De mijne os ook met 1 gedekt.. De slet... :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:13

Ze is in februari geimporteerd schrijft TS. Bovendien is fokker en ouders en transporter allemaal bekend, dat is niet te vergelijken met de doorsnee massa transporten naar NL.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:23

Ja maar je weet niet hoe ze daar heeft gestaan.. Ze kan makkelijk in een kudde gedekt zijn..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:27

Afgaande op de fokker vermoed ik dat ze netjes apart heeft gelopen. Maar los daarvan, makkelijk? Midden in de winter? Terwijl ze nog geen jaar oud is? Ik zou dan eerder denken dat er bij het eerste adres in FR iets mis is gegaan. De meeste jonge paarden worden toch echt pas hengstig in het voorjaar met het mooie weer, zeker een jaarling die dat voor het eerst mee maakt doet dat niet als het nog regent dat het giet en er nog sneeuw ligt. Ze zal dan hooguit 10 maanden oud geweest zijn... Nu heb ik meerdere jonge Tinkermerries gehad, en dit lijkt me toch echt wel een heel onwaarschijnlijk verhaal :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:08

Dracht leek mij al onwaarschijnlijk maar als ze februari gedekt zou zijn zou ze al bevallen moeten zijn of nu aan het overdragen zijn. Dan zie je wel wat meer dan alleen een buikje.
Dracht lijkt mij daardoor al zo goed als uitgesloten