Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daar kan ik dan weer geen zinnig woord over zeggen omdat ik het niet volg. En als ik wél een mening had, zou ik hem gewoon verkondigen 

moor schreef:Ik vind het zelf eigenlijk toch "zonde" om te kruisen dus als ik dat zou doen zou ik het doen zoals mij geadviseerd wordt door fokkers die al vele jaren deze kruisings fokken met goede resultaten..
cp112 schreef:Het bruin bonte veulen op de vorige pagina heb ik gefokt uit 2 volle tinkers. Had een flinke dish!
[ [url=m/61qc9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

NatasjavE schreef:Het paard in de OP vind ik absoluut mooier dan de meeste Tinkers die ik zie. (laat ik duidelijk zijn,...naar mijn smaak)
Ik zie meer ras, adel en hardheid. Iets wat ik als buitenstaander vaak mis bij Tinkers. Veel Tinkers die ik tegenkom vind ik ook in beweging te gewoontjes. Nu kom ik niet op Tinker keuringen dus het kan zeer zeker aan de kwaliteit liggen van de dieren die ik tegenkom.
anders zou er bitter weinig diversiteit zijn 

. NatasjavE schreef:cp112 schreef:Het bruin bonte veulen op de vorige pagina heb ik gefokt uit 2 volle tinkers. Had een flinke dish!
[ [url=m/61qc9g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit veulen zal waarschijnlijk als het uitgegroeid is een recht profiel hebben.
Bijna alle veulens hebben min of meer een disch.
Mijn Gelderse had het nog veel meer als dit veulen en die heeft een min of meer recht profiel.

opzich logish dat het daarbij wegtrekt. Bij Tinkers zitten nu eenmaal Welsh invloeden dus een dish is daar waarschijnlijker
dus dat zegt opzicht niks.

best interessant en ik snap de insteek wel
annelot schreef:@mioux Even op YouTube zoeken op stepping cob en dan heb je genoeg beeld materiaal.
http://youtu.be/PNiHGFzgso8