[TI] Wat zouden jullie doen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Re: Wat zouden jullie doen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 06:38

Heeeey, Wat grappig zeg dat je bij Bemelmans staat..........Ik woon daar hemelsbreed 2km vandaan :D wij staan met onze 3 tinkers in Arensgenhout, Bosscherhof..........

Lol ben jij dat diegene met de tinker die ik regelmatig tegenkom op de kerseboompjesweg? :wave:

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:07

Hoi, Ja, daar rijd ik regelmatig...uhm, dat is toch daar bij Wijnandsrade?? Ik heb een kleine zwarte tinker met witte sokken en een witte bles.

hmmmm...nu probeer ik me jou toch te herinneren....

Bosscherhof ken ik niet....is dat een pensionstalling?

Klein wereldje niet? :D :D :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:24

Waarom probeer je het niet gewoon in de ruinenweide? Met behoud van je landje voor een maand.
Ik durf te wedden dat aals je paardje eenmaal gewend is hij de tijd van zijn leven heeft. En zoals je zelf al zegt, ze hebben daar voldoende ruimte om elkaar uit de weg te gaan.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:43

Zandro schreef:
Hoi, Ja, daar rijd ik regelmatig...uhm, dat is toch daar bij Wijnandsrade?? Ik heb een kleine zwarte tinker met witte sokken en een witte bles.

hmmmm...nu probeer ik me jou toch te herinneren....

Bosscherhof ken ik niet....is dat een pensionstalling?

Klein wereldje niet? :D :D :D

Dat is valkbij :-p wordt ook wel stal Niessen genoemd ;-) in Arensgenhout? Mooie privestal met goede faciliteiten :D Ik denk dat ik wel al vaker gezien heb *\o/* Ik kom regelmatig tinkers tegen daaro ;-) wij zijn destijds ook bij Bemelmans geweest maar die had toen geen 3 stallen vrij. Toen zijn we verder gaan kijken en zijn we in Arensgenhout uitgekomen *\o/* +:)+ Super fijne stalling

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:04

Zandro schreef:
Nu was ik gisteren bijna "om", in die zin dat ik had bedacht hem gewoon op de ruinenweide te zetten, hoor ik van mijn buren op stal dat hun paard het afgelopen half jaar al 3 keer kreupel heeft gelopen door een klap van 1 specifiek paard op de ruinenweide. Paard had gelukkig steeds alleen wat blauwe plekken...maar toch :( :( :( :(
Heeft me weer flink aan het twijfelen gezet

Dat kan er ook gewoon aan liggen dat die twee paarden niet goed matchen. Dat heb ik ook gehad met 1 ander paard op mijn vorige stalling. Die kon gewoon niet samen met mijn paard in de wei. Het eerste jaar tot twee keer toe plekken op rug en benen (precies zo dat ik niet rijden ivm drukking zadel) waardoor de eigenaar van dat paard en ik besloten hebben dat het verstandiger was ze om en om in de wei te zetten.
Het tweede jaar hebben we een nieuwe poging gedaan maar toen begon het gedonder al snel weer en besloot mijn paard gewoon over het draadje te springen en in de andere wei te gaan staan. Toen weer om en om in de wei gezet of mijn paard bij de merries.
Gek genoeg konden ze beide prima met alle andere ruinen maar gewoon niet samen.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 11:00

Allienda: Ah, stal Niessen, die ken ik idd...mooie stal... :) hebben jullie wel weidegang in de winter? Vroeger was het bij deze stal zo dat ze in de winter alleen in de stapmolen kwamen

Lizy29: Klopt, dat kan...denk ik ook dat het gewoon niet matcht...alleen wordt daar dus niet op gelet... alles kan in principe gewoon de weide op...
De wei bestaat pas ongeveer 6 maanden. Er staan nu volgens mij 12 paarden op; m,aar het zou me niets verbazen als dat over een jaar 20 zijn. Dan is ook 1,5 hectare eigenlijk wat te klein...
Probleem blijf ik dus vinden de onstabiliteit van de groep. Er komen nieuwe stallen bij, dus nog meer nieuwe paarden...
Was het een vaste groep met bijna geen wisseling dan twijfelde ik niet

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 11:06

Het is een stevig mannetje, maar met zijn 1.42m zal hij de kleinste uit de kudde zijn

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:08

Mits de weides goed zijn en niet te nat en zompig zijn komen ze lekker buiten, als het te slecht is komen ze idd in de stapmolen. We hebben inmiddels ook een 60*20 buitenbak, echt een superbodem +:)+

Nog meer stallen erbij? dan heeft meneer Bemelmans grote plannen zeg!

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:19

oh, fijn dat ze ook in de winter buiten komen.

Het is de bedoeling dat er ook onder wat stallen weg gaan; maar er zullen ook nieuwe mensen bijkomen. Verder is Jos echt nog een giga buitenbak van 100m-100m aan het maken.
Er veranderd dus altijd veel hier :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:03

Joh Zandro bij twijfel niet doen!

Maar misschien een idee, kun je niet 1 vriendje uit die kudde halen die bij bailey in kan?

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 16:49

Hoi Karin,...neen....,denk het niet...

Vandaag diende zich wel ook een andere optie aan :) :) :) Mijn zus wil toch samen op de wei gaan staan vanwege de verwachtte onrust op de tuinenweide. We willen nog 2 andere mensen vragen die nu ook hun paarden lang buiten laten staan (en die nu ook op de ruinenweide staan), of zij ook op de wei met ons zouden willen. Omdat Jos de nieuwe weides nog moet indelen willen we vragen of hij een 4 paards weide voor ons zou kunnen maken. Dan staat hij toch in een kudde; maar een kleine kudde die stabiel is *\o/* *\o/* *\o/*

Hopelijk dat die 2 andere mensen ook willen en dat Jos akkoord is met een 4 paards weide..duimen dus :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:02

Oh dat zou helemaal super zijn :D

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:24

Dat zou een super oplossing zijn!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:28

Ik moet dan echt eens opletten.............Ik kom iedere dag langs de weien van Bemelmans gereden :+ Dan zou ik heb toch m oeten zien staan

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 06:55

Ja, even duimen dat het doorgaat :) :)

Allienda: Dat denk ik wel; die van mij staat in de weien direct achter de ruinenweide; vanaf de straat de derde wei.

Volgens mij heb ik die van jou ook vaker zien staan; staan ze rechts van de stallen? (zeg maar aan de andere kant van de andere weides?)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:06

groepsweide lijkt me prettiger voor het paard. zou jou tinker ook geen bullebakje kunnen zijn indien nodig, ik denk het wel hij gaat echt niet wachten tot hij een schop krijgt hoor!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:06

Jullie moeten dan toch ook maar eens afspreken ;)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:17

Zandro schreef:
Ja, even duimen dat het doorgaat :) :)

Allienda: Dat denk ik wel; die van mij staat in de weien direct achter de ruinenweide; vanaf de straat de derde wei.

Volgens mij heb ik die van jou ook vaker zien staan; staan ze rechts van de stallen? (zeg maar aan de andere kant van de andere weides?)

Hahaha jaaaa *\o/* lol, Cool zeg. Ik ga je straks ff PB-en ipv dit topic te spammen :x

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:10

En ? Gaat het lukken Zandro?

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 10:56

Hoi Karin,

Weet ik nog niet. Ik heb 1 van de twee mensen al gesproken en die zou erover nadenken. De andere persoon heb ik nog niet te pakken gekregen. Mochten zij niet willen, en mijn zus het nog steeds wil, dan gaan we met z'n tweeën op de wei. Mijn voorkeur gaat wel uit naar in totaal 3 of 4 paarden; dan heb je minder het risico dat er eentje alleen achterblijft op de wei, of even alleen komt te saan. Ernaast staan dan wel ook andere paarden en die van mij vindt dat niet erg, maar het paard van mijn zus kan daar niet goed tegen.

en dan moet de staleigenaar nog een 4 of 3 paards weide willen maken....maar eerst eens kijken of die adere 2 het een leuk idee vinden :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:32

Nog even afwachten dus................
Je zou zeggen dat een wei met 4 paarden toch ideaal zou zijn, zeker als er nog wel eens wisseling is in de kudde

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 13:03

Hallo iedereen,

Even een nieuwe update. De weide samen met mijn zus ging niet door omdat zij toch graag op de ruinenweide wilde blijven staan en die andere 2 mensen vonden het ook wel goed zo -O- -O- Maarrrrr.... nu diende zich onverwachts een leuk aanbod aan. Op een 3 paards weide is 1 paardje verkocht. Er is daar dus nu 1 plekje vrijgekomen. 1 eigenaresse vroeg mij de weide te gaan delen; zij heeft ongeveer het zelfde idee over weide beleid voor de paarden als ik; dus dat komt goed uit; kunnen we elkaar een beetje uithelpen :) :) :)

Nadeel; het zijn wel 2 merries, 1 erg dominant; dus ik hoop dat mijn mannetje zich staande kan houden, maar ook niet gaat inscharen (deed hij in het verleden wel bij een niet dominante merrie emn kreeg dan ruzie met zijn buurman als zij daar kwam buurten).

We gaan as vrijdag proberen en ik hoop echt dat het goed gaat!!! Iedereen duimen dus :j :j :j

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 06:35

Ik duim voor jullie dat hij het goed gaat vinden met de merries. Wel fijn voor je paardje dat je deze kans hebt gekregen.

Ik zit momenteel midden in een verhuizing.................Maarre als die voorbij is vind het misschien leuk om eens wat af te spreken?

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 11:35

dat lijkt me gezellig :) :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:52

Spannend Zandro, hier wordt voor Bayley geduimd hoor :j