[TI] waarom kan mijn tinker niet gewoon een tinker zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Re: waarom kan mijn tinker niet gewoon een tinker zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:31

Wat een prachtige merrie heb je TS. Ik denk dat het gewoon puur interesse is als mensen vragen naar het ras. Ze heeft een beetje iets weg van een fries, maar veel niet hoor. Ik vind haar echt onwijs mooi en denk dat menig stalgenoot jaloers op je is! :D

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:55

Ik zie er duidelijk tinker in, maar op t eerste gezicht denken mensen al vaak zwart + sokken = fries. :j

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:55

Geryon ik vat het ook zeker als grapje op. Als ze een fries had geweest miste ze toch echt een hele hoop zelfhouding.

Ik dacht trouwens dat merens ook kleiner waren.
Ik dacht persoonlijk ook aan de dales

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:57

ik ben verliefd <3

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 05:03

Wouw ik vind haar prachtig!

Edit: Er zijn zelfs mensen (echt waar) die roepen "kijk een Belg" als je met twee bonte Tinkers voorbij rijdt whahaha.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 05:47

ach, de jouwe houden ze nog bij een fries, onze bontjes krijgen altijd om de oren dat het koeien zijn haha

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:43

plientjedres schreef:
.

Ik dacht trouwens dat merens ook kleiner waren.

De vader van Hercule is 1.50 en merens mogen zelfs nog wat groter worden om goedgekeurd te worden. Maar je hebt ook kleinere zoals Polie 1.43 of nog kleinere.

HellowKitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:54

Ik moet altijd wel lachen om de reacties van niet-paardenmensen

Een zwart paard is voor hun altijd een Fries, een paard met vlekken een Tinker, een groot en breed paard een Belgisch Trekpaard en alles onder de 1 m is een Shetlander :))

Maar vind dat TS een prachtige Tinker heeft! :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 08:15

Bedankt voor alle complimenten :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:13

Ik werd laatst nog gevraagd of mijn (effen)bruine merrie een Tinkerkruising was. Euh nee, ze is een volle Tinker... "Ow, want ze heeft zo'n klein en elegant hoofdje. Ik dacht dat Tinkers altijd van de grote hoofden hadden" :+

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:18

Zo herkenbaar.........
Ik rijd ook een tinker die zo goed als helemaal zwart is, heeft alleen vier witte sokken.
ik krijg ook reacties, kijk daar een fries, (zucht)
en als men dan al vraagt wat het is en je zegt een tinker is de reactie neeeeeee, daar zit shire in of altijd een ander ras wordt genoemd, maar een tinker, nee, die zijn bont.
Devon is 1.63 dus een behoorlijke maat voor een tinker, daarom geloven ze vaak ook niet dat het een volle tinker is.
Check mijn profiel maar voor foto's :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:41

Dat is het leuke van de Tinkers he (of Gypsy Cobs zoals ik ze liever noem), ze zijn er in alle maten en kleuren.
Van klein en pony achtig tot groot en zwaar, van luxe rijpaardtypes tot kleine gedrongen Cobjes.

Ik denk ook dat dat de reden is dat de meeste Engelsen liever van een type spreken dan van een ras.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:43

qua bouw lijkt ze zeker niet op een fries , maar wel op een tinker .
ik vind het opzich nog wel een leuk beestje ;)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:52

Ik vind haar echt super mooi. Ik heb een tijdje een zwarte Tinker Fries kruising gereden en die was toch echt wel een beetje ranker dan jouw merrie.
En ach, sommige mensen hebben er gewoon niet zo veel verstand van. Ik heb heeeel vaak gehad dat ik buiten reed met mn fjord en mensen vroegen of dat nou een haflinger is :p ach ik vind de interesse altijd al leuk ^^

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:59

Ik vind haar overduidelijk tinker. Friezen lijken mij over het algemeen nét iets fijner gebouwd.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 12:05

Ha ha net toevallig nog aangesproken door iemand wat voor ras het was.
Die mevrouw had zelf 2 fell pony's en vond haar er erg op lijken.
Het leuke is dan als ik zeg dat het een tinker is dat het dan niet aangenomen word.
Tja en zolang alles bij haar verder onbekend is ga ik de discussie niet aan en zeg ik maar gewoon dat het in ieder geval de liefste is.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:16

Ik vind haar erg mooi, maar als je had gezegd het is een Mérens dan had ik het ook geloofd. Qua bouw, beharing en schofthoogte zou ze prima in het plaatje van een Mérens passen. Maar bij de Mérens stamboek zijn ze streng. Als er geen officiele Mérens stamboom bij het paardje zit, dan mag het geen Mérens heten. Ook al hebben beide ouders een Merens stamboom. Ook mijn Merens wordt vaak als kleine Fries aangezien :j

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:19

Een Fries? Dat zou ik op het eerste gezicht wel denken ja. Al vind ik het ook wel weer een Fell pony. Maar ik zou er echt geen Tinker van gemaakt hebben. Sorry :(:)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:29

Ach, ik heb een bruinbonte Tinker en die werd van de week nog 'uitgemaakt' voor Fries. En dan woon ik in Friesland, ik dacht dat ze hier het verschil wel zagen :') De grootste grap is dan nog dat iemand anders denkt dat hij het beter weet en zegt 'nee joh, dat zie je toch zo, dat is een Belg!' _O-

Ik vind het een mooi paard hoor :j snap inderdaad wel dat het gedacht wordt, en op de eerste foto vind ik er ook wel iets Fries in zitten. Maar op de laatste foto's vind ik het dan weer een echte Tinker.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:38

Troost je, die van mij zijn allemaal bont en hoevaak ik wel niet de vraag krijg of het een bonte fries is 8)7

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:00

Hier een schimmel en zelfs daar wordt op gevraagd of het een Fries is :') Volgens mij zegt het meer over de persoon die het vraagt dan over het paard ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:03

Toch zou een Merens ook best kunnen hoor.
De gemiddelde maat voor een merrie is 1,45m.
Dus 1,48m zou geen gekke maat voor Merens zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:07

Joh nix van aantrekken, mijn pony wordt ook altijd aangezien voor een Welsh en
laatst vroeg iemand zelfs of ze een Connemara was :') (Ze is een Quarter x Haflinger).

Ik zie er wel een tinker in hoor, maar zonder vlekken denken mensen toch al snel
aan iets anders. Ik zou waarschijnlijk voor een Fell pony gaan :+

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:22

WorthTheWait schreef:
Ik zie er duidelijk tinker in, maar op t eerste gezicht denken mensen al vaak zwart + sokken = fries. :j

Ik denk dat dit ook het geval is.. Zelf zie ik er helemaal niets Friezigs aan, hartstikke duidelijk een Tinker qua bouw. :)

Ik herken wel je 'probleem' in kwestie; heb zelf ook een effen kleurige Tinker (vos met veel witte aftekeningen maar weinig vlekken). Bij mij denken ze vaak aan een trekpaard of Schwarzwalder Fuchs ofzo.
Gewoon blij zijn met je aparte Tinker. De aardige mensen kun je een uitleg geven, de minder aardige mensen rijd je gewoon voorbij. :Y)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 20:55

Ja ik vind het ook zeker leuk want ik hou ook wel vn iets aparts.
Maar dat ze bij een bonte tinker denken dat het een fries is is wel een beetje gek :D
Ik vind het ook wel grappig dat vaak de meest zeldzame rassen worden opgenoemd als ik het zon lees 8)7