bigone schreef:Ts, het feit dat jij een ruin banketstaaf vind dan een hengst die misschien zes keer in zijn leven gaat dekken geeft voor mij je verstand van paarden aan, banketstaaf voor de hengst dat hij bij jou is terecht gekomen.
Mocht hij afgekeurd worden laat hem dan ruinen. Dan is het leven voor dit dier veel beter, heel eerlijk, een goede ruiter kan bijna elk paard met bombarie laten lopen, daar heeft een paard geen ballen voor nodig.
ik heb hem gekocht op 2weken oud en ik weet niet hoor maar ik ben al heel mijn leven lang met paarden bezig zijn moeder was ook niet voor niks een meermaals ster merrie anders had ik hem niet gekocht.
en ik ken niks van paarden dit is mijn fries TRouwens ook een hengst

en word niet mee gefokt moet ik hem dan ook laten ruinen of wat, die dieren voelen zich goed in hun vel das wat teld en dat gaat perfect en das trouwens een Anton343X beart 411 die eerste is nie voor niks een van werelds beste en duurst verkochte hengsten .
en ik zeg niet dat een ruin niks is zijn mooie ruinen maar hij is nu al zo braaf en tam dan gaat hij alleen maar luier worden dan heb ik hem liever hengst en niet fokken dan een lui paard waar je je dood aan stamp om het vooruit te krijgen. moet nog altijd gezellig en fijn paardrijden zijn.
)
) alleen het behang is minder (en dat vind ik niet erg). Hij heeft gewoon meer uitstraling, klaar. Je paard moet op de keuring aankomen en de monden van iedereen moeten openvallen, of op zijn minst alle blikken naar zich toezuigen voor die "wow". Die ga jij nu ook wel krijgen, maar dan eerder "wow, wat is dat?" dan "wow, wat een beest".