[TI] Tinkers van de Bonte Hoeve

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:53

Leuk topic! Ik ben sinds kort ook in het bezit van een tinker van de Bonte hoeve. Rooney wordt in mei 2 jaar en is een heerlijk, nuchter dier, maar wel een echte clown :+ Ook ik ben gevallen voor een vos en als ik de foto's hier zie van de al wat volwassen vosjes, heb ik zeker geen spijt van mijn keuze. Stuk voor stuk prachtige tinkers!
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Tinkers van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:41

Ohhh heb jij Rooney gekocht?

Superleuk!!! Hij is zo knap, qua oogopslag vind ik hem op Rogan lijken. Diezelfde clownskop :p

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:44

Ja, hij is nu 2 weekjes bij mij. Hij is echt zo leuk! Stiekem hoop ik wel dat ie een beetje hetzelfde uitgroeit als Rogan ;-) Die vind ik ook zo gaaf

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:47

Ooooooooooh leuk, het baasje van Rooney ook op bokt! Leuk leuk, kunnen we hem ook een beetje volgen :D Veel plezier met 'm .. (maar dat komt vast goed ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:53

BlackZelda schreef:
Ja, hij is nu 2 weekjes bij mij. Hij is echt zo leuk! Stiekem hoop ik wel dat ie een beetje hetzelfde uitgroeit als Rogan ;-) Die vind ik ook zo gaaf

Leuk om te horen!!

Rogan is weer gegroeid in de hoogte :j Alleen blijft ie nog zo ielig -O- hij staat gelukkig weer op de wei met lekker gras krijgt 1 kilo brok per dag en een handje maisbrok. Daarbij rij ik denk ik 3 a 4 keer per week. Maar zodra ik de brok omhoog ga schroeven wordt ie weer te heet. Hij krijgt wel meer hooi.

Hoe oud is Rooney nou?

Susan hoe gaat het nu met Malvin? Wordt ie al iets dikker?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:56

Hey, 't gaat weer beter met Malvin gelukkig. De slobber heeft hem goed gedaan := Z'n ribben voelen kost ff wat moeite nu hahaha.. Z'n flanken zijn niet meer zo opgetrokken, dus hij ziet er echt beter uit. Maar staat wel alweer een paar weken stil, dus z'n bespiering is helemaal weg. Vrijdag is hij behandeld door een osteopaat en dat was blijkbaar nodig. Behoorlijk wat plekken in z'n ruggenwervels die niet lekker waren voor 'm. Nu nog ff weekje rust en dan heeeeeeeeeeeel langzaamaan weer oppakken. Hij vermaakt zich ondertussen lekker met z'n grasjes :)
Rogan blijft zo ielig dus? Balen.. Zijn het geen spieren die missen?

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:58

Gaat zeker goed komen :-) Malvin is ook al zo'n knapperd! Terwijl ik vroeger vos helemaal niet mooi vond :o

Rooney wordt in mei 2, dus die hoeft voorlopig enkel nog maar lekker te groeien en te luieren, haha.

Ik heb heel bewust weer voor een tinker gekozen. Heb jaren een tinker gehad, van veulen af aan, zelf beleerd e.d. Toen het belachelijke idee gekregen dat ik weer wedstrijdambities had. Mijn tinker verkocht aan mijn bijrijdster en een kwpn'er gekocht. Grootste fout ooit.... Ik kan gewoon niet overweg met zo'n heethoofd. Na verkoop van de kwpn'er, gaan kijken bij de bonte hoeve. Wat een genot zeg, fijne mensen en fijne tinkers! Topadres :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:00

Suusenmalvin schreef:
Hey, 't gaat weer beter met Malvin gelukkig. De slobber heeft hem goed gedaan := Z'n ribben voelen kost ff wat moeite nu hahaha.. Z'n flanken zijn niet meer zo opgetrokken, dus hij ziet er echt beter uit. Maar staat wel alweer een paar weken stil, dus z'n bespiering is helemaal weg. Vrijdag is hij behandeld door een osteopaat en dat was blijkbaar nodig. Behoorlijk wat plekken in z'n ruggenwervels die niet lekker waren voor 'm. Nu nog ff weekje rust en dan heeeeeeeeeeeel langzaamaan weer oppakken. Hij vermaakt zich ondertussen lekker met z'n grasjes :)
Rogan blijft zo ielig dus? Balen.. Zijn het geen spieren die missen?

Fijn dat het met Malvin beter gaat!

Ja het is ook deels bespiering. En misschien moet ik me maar neerleggen bij het feit dat geen brede tinker is of word. Ik ben nu verhuisd maar heb dus de binnenbak moeten opgeven. En het heeft zoveel geregend de laatste tijd dat we dus veel in het bos rijden. Nu ben ik hem in het bos dus maar dressuurmatig aan het oppakken :j

Ik ga langzaam het mais iets omhoog gooien maar zit bomvol suikers en wil hem nog wel fijn kunnen rijden :=

Osteopaat moet ik ook nog eens laten komen voor Rogan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:01

BlackZelda schreef:
Gaat zeker goed komen :-) Malvin is ook al zo'n knapperd! Terwijl ik vroeger vos helemaal niet mooi vond :o

Rooney wordt in mei 2, dus die hoeft voorlopig enkel nog maar lekker te groeien en te luieren, haha.

Ik heb heel bewust weer voor een tinker gekozen. Heb jaren een tinker gehad, van veulen af aan, zelf beleerd e.d. Toen het belachelijke idee gekregen dat ik weer wedstrijdambities had. Mijn tinker verkocht aan mijn bijrijdster en een kwpn'er gekocht. Grootste fout ooit.... Ik kan gewoon niet overweg met zo'n heethoofd. Na verkoop van de kwpn'er, gaan kijken bij de bonte hoeve. Wat een genot zeg, fijne mensen en fijne tinkers! Topadres :)

Ik riep altijd dat ik nooit een vos zou willen met een witte bles en witte benen _O-

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:08

Vandaag een fotoshoot gehad en alvast 2 foto's gekregen. Ben dr echt superblij mee :-)
Afbeelding
Afbeelding

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:57

OH leuk!!! Wat een knapperd :)
Vandaag ook nog wat pics van Malvin geschoten..
Afbeelding
Afbeelding

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:13

Ik heb ook een tinker van de bonte hoeve,hij heet Torin en word in april 5 jaar. Zijn meest is Kyra en zijn vader Maestro. Zal eens kijken of ik een foto van hem kan plaatsen.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:17

Oh leuk ruin-lover!! Ben benieuwd naar Torin :)

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:24

Het lukt niet via mijn telefoon dus zet de laptop wel even aan,daar lukt het zeker mee :)

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:32

Afbeelding

Afbeelding

De eerste foto is van een paar maanden terug en de tweede foto is van meer dan een jaar geleden. Heb niet heel recente foto's op de laptop staan.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:48

Wat een leukerd!! Wel een echt 'Bonte hoeve hoofd' haha :o Je pikt ze er toch wel tussenuit.
En die manen!!! Kwijl.. Leuk hoor! Wat doe je momenteel met hem qua rijden enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:56

Wauw blackzelda die 2e foto die eigenwijze kop. Net Rogan!

Suus ook weer een knappe Malvin <3

En Torin ook al zo n knapperd!!

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:57

Haha wist niet dat er een typisch bonte hoeve hoofd bestond hij heeft zeker mooie manen ja,maar wel een hoop werk! Steeds vlechten en ontklitten en ze blijven maar groeien. Op het moment rijd voornamelijk mijn beste vriendin 1Xin de week een buitenrit met hem (haar paard staat op dezelfde stalling als Torin en mijn andere paard) en verder wandel ik veel met hen en ongeveer 2X in de week longeren. Zijn weer aan het opbouwen want heeft heel de winter stil gestaan. Het was de bedoeling dat mijn vriend met hem zou gaan rijden maar die zit helaas al een tijdje met rugklachten.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:22

Wow dat er meer eigenaren van tinkers van de bonte hoeve zich melden. Nu moet toch een buiten rit gaan lukken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:22

Joehoe leven jullie nog?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:26

ja hoor ik leef nog !! +:)+

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:28

:wave:

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:51

Ik weet dat dit een oud topic is, maar wil me toch graag melden!

In mei zijn wij bij ons bezoek aan de Bonte Hoeve 'gevallen' voor Thaisme, in juni is ze bij ons op stal gekomen. Toen is ze ook twee jaar geworden. Het duurt dus nog wel eventjes voor ik met jullie mee kan op buitenrit :)
Ik ben nu bezig met de opvoeding :) lekker poetsen, af en toe een beetje grondwerk. Ook wandelen we steeds vaker, om van alles tegen te komen! Ze is erg lief.
Ze is van Zidane en Kyra. Dus weer een vos van Zidane.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:56

Nimby schreef:
Ik weet dat dit een oud topic is, maar wil me toch graag melden!

In mei zijn wij bij ons bezoek aan de Bonte Hoeve 'gevallen' voor Thaisme, in juni is ze bij ons op stal gekomen. Toen is ze ook twee jaar geworden. Het duurt dus nog wel eventjes voor ik met jullie mee kan op buitenrit :)
Ik ben nu bezig met de opvoeding :) lekker poetsen, af en toe een beetje grondwerk. Ook wandelen we steeds vaker, om van alles tegen te komen! Ze is erg lief.
Ze is van Zidane en Kyra. Dus weer een vos van Zidane.

Jaaa weer een vos *\o/*

Leuk hoor heb je recente foto' s van haar?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:58

Nog even een recente foto, wel met de telefoon:

Afbeelding

Haar manen zijn gelukkig aan het bijgroeien, ze heeft flink geschuurd van de zomer.

Camryn en Malvin heb ik inmiddels IRL gezien op de tinkerdagen, leuk! Bekende hoofdjes inderdaad.