Aniekepiek schreef:Tinky's bovenlijn vind ik wat minder, net zoals de achterhand. Daar zij ze bij mij haar punten op verliezen, hals aanzet vanaf de borst is prima, vanaf het hoofd is hij wat smalletjes, zo snap je wat ik bedoel![]()
Beenwerk is oke, mag meer behang aan en wat zwaarder. Verder heeft ze een prima schouder en schoft, borst en hoofd zijn mooi, beweging staat me bij dat ze daar hoge punten van had he?
Hmm. Op beweging scoorde ze idd wel goed. Draf en stap beide een 9. Ze twijfelden eerst wel over haar voorbenen. Die zijn niet erg lang en er was vrees dat ze haar gewicht niet mooi ging kunnen dragen, maar ze heeft dan laten zien dat ze dat wel gewoon kan. Vind het wel gek dan dat ze ook nog een 9 voor toplijn gekregen heeft. Die vind ik namelijk persoonlijk ook minder, vooral haar achterhand kan er zo gek uitkomen. (Zoals bv op deze foto, is eentje van afgelopen weekend. Is ze ook weer overbouwd op, maar foto is ook weer ongelukkig genomen. ) Achterbenen zijn haar grootste 'minpunt', daar had ze een 8 op.
Haha, en het is niet Willow (dacht al, huh?) maar hij heet Boris
'Of Willow Creek' is zijn 'achternaam/stalnaam'. Idd slechte foto's. Moet mijn vriendin nog eens hierheen sleuren, dan geven we 'm eens een borstelbeurt en zetten we hem beter op de foto. Hij is alleen behoorlijk lastig qua model, camera is natuurlijk stùk interessanter. Hij heeft inderdaad weinig beenbehang, een van zijn grootste 'minpunten' qua Tinker zijnde natuurlijk. Maar zijn moeder heeft haast ook niets, 3de premie merrie, dus niet verwonderlijk. Was wel leuk dier, maar niet qua Cob-type. (Foto: http://www.irishcobsociety.net/Photos/08/0810448.jpg) Ik wou me wel eens aan een keuring met hem wagen, maar bij ICS-NL scoort hij dan vast niet hoog. Zijn draf is wel leuk, geheel anders dan Tinky. Helaas ook geen goed beeld van
Nodig werk van maken dus!
Bevedering mocht inderdaad wat meer zijn. Jammerd at ze dat niet van paps heeft overgenomen

(gelukkig heeft moeder natuur voor een lange voorpluk gezorgd
) Haar hals is inderdaad niet echt flatterend op deze foto's. Hangt van haar bespiering natuurlijk ook af. Als ze tegen de zomer weer goed in conditie staat met een zomervachtje ga ik eens deftige standfoto's maken, maar tot nu toe klopt wel alles wat gezegd is.
wauw prachtig gangwerk en mooie aftekening en prima behang.