[TI] kun je het ras tinker missen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:32

Cassidy schreef:
Mjetterd schreef:
Ik zal ze missen als kiespijn, als ik heel eerlijk ben :o.
We hebben er 4 voor onze manege, en de mijt in de sokken kost mij heel veel tijd en energie. (Het behandelen en daarbij de tinkers die niet mee werken).

Sorry tinker liefhebbers :(:)

Daar is een oplossing voor (en dat zullen tinkerliefhebbers niet leuk vinden): scheerapparaat erover.

De oplossing is geen scheerapparaat maar het bevestigen van de goede diagnose. De meesten tinkers lijden niet aan mijt maar aan Lymfe Oedeem.

sweetsox

Re: kun je het ras tinker missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:07

Lymfe oedeem ga eens kijken wat dat is. Bij ons is het overgegaan maar niet vanzelf. Arts heeft de diagnose gemaakt maarja die kan het ook mis hebben

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:10

Nee dat is het niet. Bin mijn paard is het overgegaan. Andere stal en medicatie. Is hevig allergisch voor mijt

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:22

Hebben een tinker gehad, wil er nooit meer eentje. Vind het niks. :) Dus ja, ik kan het ras prima missen. :+

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:15

nee ik kan het ras niet missen vind het geweldige dieren met een goud karakter, al waren de eerste jaren bijzonder pittig met Morris, ik heb er nooit over getwijfeld om hem weg te doen.
Inmiddels is er een 2e tinker bij gekomen en er zullen er nog wel meer volgen.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:33

Als mijn tinker komt te overlijden komt er hier nooit meer 1,maar dat is meer om het feit dat ik nooit meer denk zo'n maatje te vinden als dat hij is ,er is er geen een waar bij ik geen angst heb en me zo veilig voel als bij hem......hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee.
Mok? Heeft hij nog nooit gehad gelukkig!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:40

Het is leuk dat er zoveel rassen zijn, waaronder de Tinker.

Maar helaas alleen maar Tinkers gekend met mok en of mijt en of beenproblemen. En van mij mogen ze die weelderige haren aan de benen wel eruit fokken, scheelt een hoop problemen.

Zelf kies ik niet voor het ras Tinker, wel vind ik ze leuk genoeg om naar te kijken.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:43

Nee zeker niet, ik ben gek op Tinkers.
Niet vreemd ook dat ik een halve Tinker bezit :D

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:53

binky schreef:
Als mijn tinker komt te overlijden komt er hier nooit meer 1,maar dat is meer om het feit dat ik nooit meer denk zo'n maatje te vinden als dat hij is ,er is er geen een waar bij ik geen angst heb en me zo veilig voel als bij hem......hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee.

Dat is zo herkenbaar! Ik heb ook vaak gedacht als er wat met Melchior gebeurd dan stopt de hobby wat mij betreft.wil ik geeneens een paard meer. Want zoals Mel vind je nooit meer precies om dezelfde reden.
( al heeft hij ook wel eens mokplekjes)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:09

IK vindt ze erg mooi en betrouwbaar.
Als ik een paardje mocht om mee te mennen zal ik toch wel over een tinker nadenken.
Vooral de bonte kleur spreekt me erg aan.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:12

Zou niet zonder kunnen. Tuurlijk kijk ik niet alleen naar het uiterlijk en heb ik ook vele andere paarden met veel plezier en liefde verzorgd en bereden.. Maar nu ik een eigen tinker heb, besef ik wat ik al die tijd gemist heb. Het is en blijft mijn droomras.. Ik heb er gewoonweg een zwak voor.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:20

Als mijn sox overlijd of mijn andere paard komt er weer een tinker. Ookal zal het nooit meer dezelfde zijn

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:23

Ik zou prima zonder een tinker kunnen, maar niet mijn tinkerwijffie <3

Ik zou sowieso nooit zonder een koudbloed kunnen. Als onze tinker niet aan ons was verkocht hadden we wie weet wel een Noriker, Shire of een ander koudbloed gekocht. Vind warmbloeden soms wel mooi maar spreekt me toch veel minder aan!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:08

Nou ja tinker missen, Jack kan ik voor geen mogelijkheid missen maar wat niet uitsluit als die er op een dag niet meer is ik niet voor bijvoorbeeld een fjordje ga. Toen ik vorig paard verkocht (zonder beenproblemen het kan dus wel zonder) had ik in eerste instantie gehoopt op terug een tink maar niet verwacht. Toch met een naar huis gegaan :D.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:40

piene schreef:
binky schreef:

Dat is zo herkenbaar! Ik heb ook vaak gedacht als er wat met Melchior gebeurd dan stopt de hobby wat mij betreft.wil ik geeneens een paard meer. Want zoals Mel vind je nooit meer precies om dezelfde reden.
( al heeft hij ook wel eens mokplekjes)

Ik vind het ook herkenbaar, maar ben van mening veranderd. Ik zou niet zonder paard kunnen. Ook al is het nooit meer hetzelfde paard als je eerste. Ik dacht ook nooit meer een band te hebben met een paard zoals met mijn Little Joe, die overigens nog leeft. Maar mijn twee tinkjes hebben intussen mijn hart evenveel veroverd. Ze zijn allebei anders dan Joe en ze zijn zelf ook alletwee verschillend.
Je mag je alleen niet blindstaren en ze vergelijken met je lievelingspaard. Ze moeten hun eigen kansen krijgen.
Als je twee (of meer) kinderen hebt, zijn die toch ook nooit hetzelfde en toch zie je ze ook even graag ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:58

Ooit hadden we een stalgenoot met een hele lieve grote Tinkermerrie, superbetrouwbaar en erg zacht en lief, dus ik kan jullie heel goed begrijpen als jullie ook zelf zulke lieve Tinkers hebben.

Maar heb ook een tinker gekend dat in het begin niet helemaal betrouwbaar was, dat kwam omdat de eigenaresse het nog niet zo lang heeft gehad en er nog niet achter was dat ie doof is. Toen het duidelijk was dat ie doof is, hield de eigenaresse er rekening mee en begreep het veel beter en het is een hele leuke en betrouwbare vriend voor het leven geworden, het is gelukkig helemaal goed gekomen.

Het was voor mij heel interessant om te zien hoe hij zich er zo goed aan heeft gepast en het ging super in de kudde, echt je merkt er niets van dat hij doof is. Daarom heeft het ook even geduurd voordat de eigenaresse erachter was, door de dagelijkse omgang en lekker bezig te zijn met hem kwam ze er wel achter dat er iets niet klopte en dat hij vooral reageert op zicht en niet op het gehoor en het is ook bevestigd door de dierenarts.