[TI] Tinker ster ruin waarde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:41

Wat heeft een koper daar nou weer mee te maken. Markt bepaald de waarde niet wat jij eraan uitgeeft. Dat ligt gewoon aan vraag en aanbod.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:17

Esmeej333 schreef:
nine1987 schreef:
Ja maar twee groene paarden krijg je niks voor terug.. en ik vind 3000-4000 enorm veel geld voor een tinker hoor.. je krijgt ze al veel goedkoper.. en ook lief en fijn gereden..

Maar das mijn mening..

Dat is helemaal niet duur hoor? Tinkers zijn helemaal niet zo goedkoop hoor, dan ken het ras niet goed. Opzich is 3000 a 4000 wel normaal maar het hangt van nog meer dingen af hè. Karakter (bomproof/werkwillig), type, kleur(bont is vaak populairder dan effen) type(cob/ grai)etc). Dus zou je toch echt meer informatie moeten geven.

Ik heb zelf een tinker gehad.. Nu eigendom van dioxide hier op bokt.. Dus ken t ras zeker wel goed.. ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:38

nine1987 schreef:
Ik heb zelf een tinker gehad.. Nu eigendom van dioxide hier op bokt.. Dus ken t ras zeker wel goed.. ;)

Oké sorry. Dan zijn we het gewoon oneens. :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:44

Kijk als je ga rekenen wat een paard gekost heeft dan ''verlies'' je er altijd op zeker als het een paard op leeftijd is.
Ik heb voor de gein wel eens zitten rekenen wat een veulen kost vanaf de dekking tot wanneer het weg kan met 6 maanden en geloof me maar daar word je niet blij van. :+
Ik fok met kwaliteit dus mijn dekking is al niet goedkoop, ik steek heel veel tijd in de opvoeding en mijn paarden krijgen een zeer goed bed en de voeding die ze op dat moment nodig hebben.
De opvoeding en de graad van kunnen vind ik zeker mee spelen in de prijs.
Voor mij geld dat als ik een paard zie dat mij enorm aanspreekt en ook nog eens wat kan dat geld niet zo'n rol speelt, wel normaal natuurlijk. ;)
Voor een mooi getekende ruin met een goed karakter die goed te rijden is en bomproof is wil ik best wat geld voor neer leggen en dan vind ik een bedrag van € 3500,- niet raar.
Het is vaak wat de gek er voor geeft en deze gek legt geld neer voor kwaliteit. :Y)