[TI] Tinkers en voer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:05

Rogan staat zomers buiten vanaf een uur of 9 tot uur of 4. Swinters op de paddock. Voorheen kreeg hij 1 kilo brok en bergje kuil. Dat ging goed totdat ik de trainingen ging oppakken voor de EP rally. Die trainingen hebben veel van hem gevergd dAt hij nu flink schraal is.
Rogan was sloom, niet blij snel moe. Dus hebben we hem vorige week geschoren, krijgt hij een 1/2 kilo voer erbij en veel kuil. Na het werken krijgt hij lekker slobberi. Hij is nu in sportconditie om het maar zo te zeggen maar zijn billen zijn nog niet mooi rond.

We doen 3 a 4 keer in de week wat :j

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:10

Mijn tinker staat 24/7 buiten op gras en krijgt een vitaminekorrel (100 gr) en 2 kg senior priores en nog wat kruiden voor de ondersteuning van de leverfunctie. ( kleefkruid, brandnetel, echinea en goudsbloem). Daarnaast nog glucosamine. Doet iedere dag wel iets, rondje lopen met de kinderen of buitenritje.
Heb ik het over deze periode, volgende week start onbeperkt hooi en bouw ik zonodig de priores af.

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:06

Onze Tinkers krijgen vogeltjesland (onbemest) hooi in de winterperiode en iedere dag een halve schep Muesli Natere's Best van Pavo. De ene doet het er heel goed op, die reageert eigenlijk overal goed op. De andere is jeukerig en weet dus nog niet goed wat voor krachtvoer ik haar kan geven om genoeg vitaminen enz te geven in de winterperiode.

little_king

Re: Tinkers en voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:17

Misschien is alleen vitamine korrel van marstall genoeg?
En als je eens een ander voer dan pavo geeft? Van Pavo hoor je wel vaker dat paarden jeuken.

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:20

Ja ik lees idd net op meerdere forums dat paarden jeuk krijgen van Pavo muesli! Juist dit merk kreeg ik aanbevolen in meerdere winkels. :(
De meest genoemde soorten voer waardoor de jeuk verdween heb ik opgeschreven. Ik had idd de combi ook opgeschreven van Marstall Force en Marstall Vito. Geen idee of ze dat hier verkopen... Ik zal eens op onderzoek gaan :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:19

Mijn stinker staat op onbeperkt graszaad en gewoon hooi en hij krijgt fibra premium. Pavo krijgt die van mij mega jeuk van. Geen idee waarom. Maar na 2.5 jaar zoeken bij de fibra uitgekomen en geen kuil of voordroog meer daar doet hij het slecht op. Hij glimt is vrolijk komt goed in zijn vacht en er ook weer goed uit. Ben er super blij mee

Isabelle877

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:47

Mijn tinkertje krijgt ook jeuk van het Pavo-voer! Ik geef haar Marstall robust muesli, een halve schep per dag en als ze iets heeft gedaan een hele schep ipv halve.
Ik ben zeer tevreden over dit voer. Ze ziet er goed uit, wordt niet druk en krijgt geen (extra) jeuk.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:55

Hier voeren we ook Pavo en gelukkig geen jeuk..en super tevreden met dit voer (sportsfits en slobbermash)