Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
. Hopelijk hoeven haar deze winter geen deken op te leggen, tijd zal het leren.Allienda schreef:Wij werken ook liever niet met dekens maar als de paarden flink dressuurmatig getraind worden komen we er niet onderuit. Devin begint al na 5 minuten warmstappen te zweten. Hij heeft dan ook een extreem lange en dikke wintervacht. We zijn begonnen met kleine stapjes qua scheren. We scheren bij Devin nu alles behalve zijn hoofd en benen en we laten altijd "een dekje" op zijn rug. Doordat zijn vacht zo snel groeit en zo dik is scheren we 2 tot 3x per winter.
Aangezien Devin nu nog niet dressuurmatig getraind wordt (15minuutjes stapmolen per dag op advies van DA) ivm peesblessure wordt meneer nog niet geschoren en als het nodig is zien we tegen die tijd wel weer.
Keltic krijgt altijd zo'n streep bij zn flanken geschoren, aangezien hij deze winter op concours gaat weet ik niet of dit voldoende is. We proberen het gewoon, is het te weinig kunnen we altijd nog bijscheren!
Helaas hebben wij Zabou afgelopen winter voor het eerst ook een deken moeten opleggen ivm ziekte. Door haar ziekte kreeg ze de temperatuur niet meer goed geregeld en advies van de DA om eens een deken te proberen. Zabou knapte zienderogen op en stond niet meer te trillen in de stal. Hopelijk hoeven haar deze winter geen deken op te leggen, tijd zal het leren.
**Wij heb een Bucas Big neck, dat zijn de enige dekens die Devin (en Keltic) passen. Geweldige dekens, ze houdens zich heel erg goed. Zelfs in een kudde van 20 paarden winter 2009/2010 en 2010/2011 leeft die deken nog steeds!! Het is een dure deken in aanschaf maar super kwaliteit en als ik iedere winter een nieuwe had moeten kopen was ik veel duurder uitgeweest en de deken had niet goed gepast**
na wat gezoek en gedoe bleek de contact kapot te zijn, en na veel gedoe hadden we door dat als het snoertje op een bepaalde manier opgerold werd het wel weer ging.. maar helaas duurde dat ook niet lang
hij viel continue uit en toen besloten maar snel de grote vlakken te doen, toen dat klaar was konden de wat minder belangrijke vlakken snel, en uiteindelijke zelfs nog de afwerking kunnen doen.. maar net toen we klaar waren begaf hij het compleet... beetje balen want had savonds nog een scheerklant
eenmaal thuis kunnen maken bleek een breuk in de kabel te zijn... stuk eraf geknipt en opnieuw in elkaar gezet en hij deed het weer.. maarja voor hoelang... dus maar besloten mijn ruin morgen te gaan scheren zodat ik zeker weet dat de machine het volhoud.. vind het minder erg als hij halverwege bij mijn paard stopt dan iemand waar ik voor scheer
hij heeft nu al een regendeken op met 50 grams voering! en voelde vandaag koud aan.. ben benieuwd hoe dat is als hij morgen geschoren is
remco1999 schreef:daniella@ die bucas is toch ook een deken dat als ze gewerkt hebben en zweten dan kun je m er toch gelijk opleggen het werkt als een zweetdeken en als een deken erna?
Meestal duurt dit een 20 minuutjes daarna pak ik de zweetdeken af en dan gaat de Bucas erop.
t is dit jaar voor t eerst dat ik m scheer, was niet droog te krijgen vorig jaar als teddy