[TI] zoektocht tinker pfff

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:51

emke2001 schreef:
En ik vind de ruin Jay ook wel leuk, iets minder specataculair om te zien, maar ziet er wel heel braaf uit...

Neem aan dat je bij MC Cloud bent wezen kijken?
Ik ben ook bij deze meneer geweest, maar heb er teveel verkeerde verhalen over gehoord!

Ik ben ook zoekende naar een leuke Tinker, maar deze stal sla ik over

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:27

Kerry_Tinker schreef:
Oh dat wist ik niet ik had hem niet eerder gezien, maar zou het dan ook perse betekenen dat er in dit geval iets mis is met het paardje? Ik heb via het forum de verhalen gelezen van een paar mensen die hun Tinker verkochten en dat leidde ook vaak tot plotselinge afzeggingen etc.

Helaas gebeurd dit heel vaak, tinker of geen tinker dit heb ik al zo vaak gezien! In denk dat ik bij een tinker die aan mijn eerste eisen voldoet toch zou gaan kijken met eigen ogen. Als iedereen van horen zeggen afhaakt... Kijken of het klikt en wat je eigen bevindingen zijn kan alleen een eerlijk oordeel vellen. Dan een kritische aankoopkeuring door een onafhankelijke veearts waarbij je overeen zou kunnenkopen dat jij betaald indien het paard goed gekeurd is, en zij wanneer het afgekeurd zou worden. dan den eventuele proeftijd... Maar die stappen zet je toch pas als je een eventuele koop ziet zitten en daarvoor zou je moeten gaan kijken ;)

Calanddra

Re: zoektocht tinker pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:37

Ik ben niet bepaald fan van Mccloud...paarden zijn net geimporteerd en worden eigenlijk overrompeld. Daarom zijn ze zo braaf, maar je moet ze eigenlijk zien als compleet groene paarden en helemaal bij 0 beginnen.

Ik ken meerdere mensen met tinkers van Mccloud en hoewel het uiteindelijk met geduld en tijd fijne paarden zijn heeft de stal niet bepaald een goede reputatie...

Mijn Pride komt ook daarvandaan, vriendinnetje van m heeft m daar gekocht toen hij 3 was, ze hebben in t begin aardig wat problemen met m gehad...

Ik koop het liefst via via een paard of iig bij een particulier. Maar ook dan moet je wel opletten natuurlijk en laten keuren. Het beste is om meerdere malen langs te gaan en het dier goed uit te proberen :)

Al heb ik Bart wel na 1x gekocht :') maar ik was de eerste die kwam kijken en de mensen stonden in de rij om te komen kijken...3 dagen later zou de volgende al komen. Het voelde zo goed dat ik meteen een bod heb gedaan :)

Pride kende ik dus al van die vriendin, zij had m aan een bokker verkocht maar helaas klikte dat niet en Pride kan dan heel vervelend worden. Paar maandjes later heb ik m opgehaald, ik wist dat hij verder gezond was en voor vertrek naar die bokker was nagekeken (ook tandarts ed), dus die heb ik eigenlijk gekocht zonder daar eerst te rijden ed :P Maar goed, hem kende ik dus al :P

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:07

Bedankt voor jullie adviezen en waarschuwingen...
Helaas ben ik iemand die mensen graag een eerlijke kans geeft en ben dus tegen beter weten in naar Friesland gereden naar stal Mc Cloud.......!
Ik had een paar keer telefonisch contact gehad met deze man en meedere mails heen en weer gestuurd over de tinkers Jay en Darky. Ik was toch nieuwsgierig geworden, dat we vandaag de reis gemaakt hebben. Gisteren nog via de mail netjes en duidelijk aangegeven voor welke tinkers ik kwam en hoe laat ik er zou zijn, de koffie stond klaar was het antwoord!
Vanmorgen dus meer dan 2 uur in de auto gezeten en thuis een hoop geregeld om zo lang weg te kunnen en wat denk je........
Jullie hebben allemaal gelijk!! Darky stond ineens kreupel (kan natuurlijk gebeuren.... ) en Jay bleek hij gisterenavond verkocht te hebben!!!
Ik kon het niet geloven, hadden we daar dan ruim 2 uur voor in de auto gezeten! Hij wist dat ik speciaal voor die 2 kwam, er zit slechts alleen een nacht tussen onze afspraak, dat doe je zo toch niet!
Hij wist dat ik perse een ruin wil en die had hij verder geen staan, dus wat deden wij daar!
Ik was zo boos, begint hij erover dat hij vanmorgen gebeld had, maar niemand aan de lijn bla bla. Toen waren wij natuurlijk al lang thuis vertrokken om netjes op tijd te zijn, meneer!
En dan wordt hij nog boos op ons, omdat we hem zogenaamd niet uit laten praten.
Waarom niet eerder gebeld was mijn vraag? hij wilde niet zo laat bellen gisteren, waarom dan geen mail? dat was niet persoonlijk, nee mensen meer dan 2 uur heen en weer 2 uur terug, benzinekosten laten maken enz. dat is netjes!!
Wat een verschrikkelijke mensen en wat stom van mezelf dat ik niet wijzer ben geweest.
Dan heeft hij het erover dat hij geen kreupel paard wil verkopen vanwege zijn goede naam!
Dat lijkt me logisch, maar hoezo goede naam en dat heb ik ook bij hem aangegeven dat hij echt niet zo´n goede naam heeft en ik hem juist toch een eerlijke kans wilde geven.

En dan nog niet te spreken over de prijzen... Hij vraagt 2900 euro dat is erg veel, maar als je het er voor wil betalen is dat natuurlijk persoonlijk.
Het gekke is alleen dat je hem voor die prijs niet kunt kopen, want ze gaan niet ongekeurd bij hem weg, dus je bent verplicht de keuring bij zijn eigen dierenarts te betalen.
Dan wordt de prijs ineens 3250 euro en is hij door zijn dierenarts gekeurd, kosten klinische keuring 250 euro!!
De prijzen voor een klinische keuring liggen normaal zo rond de 100 tot 150 euro, waar is al dat geld voor nodig en zeg gewoon dat een tinker 3250 euro kost als je hem voor minder niet mee krijgt!
Al met al, nee ik heb zeker geen goed beeld van deze stal gekregen!

Thuis was er overigens geen gemiste oproep te vinden...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:20

emke2001 schreef:
Bedankt voor jullie adviezen en waarschuwingen...
Helaas ben ik iemand die mensen graag een eerlijke kans geeft en ben dus tegen beter weten in naar Friesland gereden naar stal Mc Cloud.......!
Ik had een paar keer telefonisch contact gehad met deze man en meedere mails heen en weer gestuurd over de tinkers Jay en Darky. Ik was toch nieuwsgierig geworden, dat we vandaag de reis gemaakt hebben. Gisteren nog via de mail netjes en duidelijk aangegeven voor welke tinkers ik kwam en hoe laat ik er zou zijn, de koffie stond klaar was het antwoord!
Vanmorgen dus meer dan 2 uur in de auto gezeten en thuis een hoop geregeld om zo lang weg te kunnen en wat denk je........
Jullie hebben allemaal gelijk!! Darky stond ineens kreupel (kan natuurlijk gebeuren.... ) en Jay bleek hij gisterenavond verkocht te hebben!!!
Ik kon het niet geloven, hadden we daar dan ruim 2 uur voor in de auto gezeten! Hij wist dat ik speciaal voor die 2 kwam, er zit slechts alleen een nacht tussen onze afspraak, dat doe je zo toch niet!
Hij wist dat ik perse een ruin wil en die had hij verder geen staan, dus wat deden wij daar!
Ik was zo boos, begint hij erover dat hij vanmorgen gebeld had, maar niemand aan de lijn bla bla. Toen waren wij natuurlijk al lang thuis vertrokken om netjes op tijd te zijn, meneer!
En dan wordt hij nog boos op ons, omdat we hem zogenaamd niet uit laten praten.
Waarom niet eerder gebeld was mijn vraag? hij wilde niet zo laat bellen gisteren, waarom dan geen mail? dat was niet persoonlijk, nee mensen meer dan 2 uur heen en weer 2 uur terug, benzinekosten laten maken enz. dat is netjes!!
Wat een verschrikkelijke mensen en wat stom van mezelf dat ik niet wijzer ben geweest.
Dan heeft hij het erover dat hij geen kreupel paard wil verkopen vanwege zijn goede naam!
Dat lijkt me logisch, maar hoezo goede naam en dat heb ik ook bij hem aangegeven dat hij echt niet zo´n goede naam heeft en ik hem juist toch een eerlijke kans wilde geven.

En dan nog niet te spreken over de prijzen... Hij vraagt 2900 euro dat is erg veel, maar als je het er voor wil betalen is dat natuurlijk persoonlijk.
Het gekke is alleen dat je hem voor die prijs niet kunt kopen, want ze gaan niet ongekeurd bij hem weg, dus je bent verplicht de keuring bij zijn eigen dierenarts te betalen.
Dan wordt de prijs ineens 3250 euro en is hij door zijn dierenarts gekeurd, kosten klinische keuring 250 euro!!
De prijzen voor een klinische keuring liggen normaal zo rond de 100 tot 150 euro, waar is al dat geld voor nodig en zeg gewoon dat een tinker 3250 euro kost als je hem voor minder niet mee krijgt!
Al met al, nee ik heb zeker geen goed beeld van deze stal gekregen!

Jeetje wat vervelend :n Inderdaad een héle vreemde gang van zaken, dat Jay 'opeens' verkocht is en Darky 'opeens' kreupel staat. Keuring bij zijn dierenarts sowieso NOOIT doen! Ik hoor hele vervelende verhalen over samen onder een hoedje spelen en dat soort dingen. Nee hoor, ten allen tijde lekker je eigen DA mee! Dank je wel dat je deze ervaring hebt gedeeld, ik kan me ook de moeite besparen hoor ik al. Maar wat een naaierij en voor jou vooral, wat een teleurstelling :n

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:24

Dat is balen inderdaad! Die keuring bij zijn eigen dierenarts moet je ook niet geloven, je word niet voor niets gewaarschuwd dat je het met je eigen dierenarts moet doen. Vaak hebben die dan wel een dealtje gemaakt, erg vervelend dat ze jullie wel hebben laten komen. In het vervolg denk ik toch wel een beetje naar de bokkers luisteren. ;) (hoewel het soms inderdaad niet verkeerd is om mensen een eerlijke kans te geven.)

Hopelijk vind je binnenkort een leuke Tinker die aan je eisen voldoet en ga je daar veel plezier aan beleven!

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:26

Tja, ik ben eigenlijk niet zo van het klagen, mensen zwart maken enz. op bokt.
Maar ik voel me zo bedonderd, dat ik het een ander wil besparene en in iedersgeval extra oplettend wil laten zijn en dan zelf een keuze kan maken.
Keuren bij mijn eigen dierenarts zou ik altijd nog hebben gedaan, maar de keruing daar is ook verplicht en moet jij als koper hoe dan ook betalen...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:30

In dat geval zou ik al gelijk hebben gezegd: 'Laat dan maar zitten'. Hij vraagt zo te horen geen lage prijzen en ik ga niet betalen voor een keuring die niet eerlijk is uitgevoerd.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:38

Ik weet niet waar jullie wonen maar wij zijn zeer tevreden over Junkern-Beel is een duitse stal die hun paarden ook voor de zomerkampen gebruiken, onze beide ruinen komen er weg en zijn beiden zeer braaf
met gouden karakters!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:30

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:42

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:56

emke2001 schreef:

Najaaaaa wat een aso zeg! Kan toch niet!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:54

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:44

Pffff wat balen van de reis daar naartoe en wat een tegenvaller...
Lijkt me ook veel geld voor de groene paardjes zoals ik ze daar vaak zie, maar goed ligt ook verschillende zaken natuurlijk. Dat van die verplichte keuring vind ik niet kunnen.. Zou voor mij een reden zijn om te zeggen TOEDELOE ....

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:20

Snap niet waarom het niet lukt, keek net nog even op de site van Jan de Koning, heeft weer geweldige dieren staan !
En ook normale prijzen, twee paarden is voor mij genoeg maar zou het wel weten :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:22

Dagmach, het punt is dat je van sommige mensen gewoon geen paard wíl kopen, ook niet als ze (volgens eigen zeggen) geweldige dieren hebben staan ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:30

Ik denk zelf ook dat ik geweldige dieren te koop heb staan :+
Maar goed daar kan een ander anders over denken ik loop met mijn tinker hengst van 2 zo de weg op , maar wss als hier een vreemde kom is het een ander verhaal.

Ik verkoop in alle eerlijkheid een paard vertel hun voordelen en hun nadelen ik heb er zo'n hekel aan dat mensen achteraf zeggen dat ik niet eerlijk ben geweest.
Graag hou ik contact met degene die hier een paard gekocht hebben leuk om een keer er langs te gaan de vorderingen, ervaringen te horen lekker bakkie koffie er bij.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:31

Kirsha schreef:
Dagmach, het punt is dat je van sommige mensen gewoon geen paard wíl kopen, ook niet als ze (volgens eigen zeggen) geweldige dieren hebben staan ;)

Niet "volgens eigen zeggen" je hebt het van mij :D Ik heb er in maart een fijne ruin gekocht maar had er ook zo twee anderen die er stonden kunnen kopen. Heb de dieren dus meegemaakt, geen broodje aap verhaal gehoord maar gewoon relax kijken, rijden en dus kopen :)
Vandaar dat ik niet snap waarom het zo moeilijk is?

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:37

mnkortleve schreef:
Maar goed daar kan een ander anders over denken ik loop met mijn tinker hengst van 2 zo de weg op , maar wss als hier een vreemde kom is het een ander verhaal.

Ik verkoop in alle eerlijkheid een paard vertel hun voordelen en hun nadelen ik heb er zo'n hekel aan dat mensen achteraf zeggen dat ik niet eerlijk ben geweest.
Graag hou ik contact met degene die hier een paard gekocht hebben leuk om een keer er langs te gaan de vorderingen, ervaringen te horen lekker bakkie koffie er bij.

Ja dat is eigenlijk wat ik hier probeer te zeggen, ik vind veel paarden geweldig omdat ik besef dat je nooit een kant en klaar product koopt. Je moet ermee aan de slag, vooral veel zelf reflectie tonen en uiteraard het dier kopen waarvan je verwacht dat gaat "klikken". Maar dat "klikken" gaat met vallen en opstaan, ook een bom-proof paard kan met een onzekere ruiter schrikken voor een vogeltje.
En dan heeft niet de verkopende partij het gedaan, de handelaar heeft niet het verkeerde verhaal verteld!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:50

dagmach schreef:
Kirsha schreef:

Niet "volgens eigen zeggen" je hebt het van mij :D Ik heb er in maart een fijne ruin gekocht maar had er ook zo twee anderen die er stonden kunnen kopen. Heb de dieren dus meegemaakt, geen broodje aap verhaal gehoord maar gewoon relax kijken, rijden en dus kopen :)
Vandaar dat ik niet snap waarom het zo moeilijk is?

Ohh haha foutje, dat heb ik dan verkeerd gelezen. Maar dat jij ze geweldig vindt hoeft natuurlijk niet te zeggen dat iedereen dat vindt he :D Als je paardje er niet tussen zit, tsja, dan kan een zoektocht lang duren. Maar waarom zou je overhaast een paard kopen, gewoon op het perfecte paard wachten zou ik zeggen, alle tijd toch :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:55

mnkortleve schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde het niet zo hoor :) Maar het is meer, er zijn bepaalde stallen die hele mooie advertenties maken terwijl de werkelijkheid er iets minder rooskleurig uitziet, zeg maar :+ Van een advertentie kan een paard best je droomknol lijken, maar als je kennismaakt kan het toch enorm tegenvallen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:00

Kirsha schreef:
mnkortleve schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde het niet zo hoor :) Maar het is meer, er zijn bepaalde stallen die hele mooie advertenties maken terwijl de werkelijkheid er iets minder rooskleurig uitziet, zeg maar :+ Van een advertentie kan een paard best je droomknol lijken, maar als je kennismaakt kan het toch enorm tegenvallen.

Of andersom :D

Ik snap best wat je bedoel hoor, een advertentie moet je aanspreken een foto kan een paard maken en breken, mijn hengsten zijn totaal niet fotogeniek heel moeilijk om die leuk op de pic te krijgen. :+

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:08

Kirsha schreef:
mnkortleve schreef:

Haha ja dat heeft met je eigen belevingswereld te maken, denk dat iedereen zijn eigen werkelijkheid heeft! Mijn haf is één van mijn droompaardjes, harde werker, kan alleen naar buiten maar ook fijn in de groep, in de bak werkwillig! Alleen als je bukt om zijn hoeven te krabben wilt ie wel een hap uit je rug nemen, houdt ie niet van kroelen en moet je hem wel erg veel duidelijkheid verschaffen :D
Zie mijn werkelijkheid over een "geweldig"dier in dit geval zal wel niet de jouwe zijn _O- Ach, zo heeft elk dier wel iets dat maakt het zo leuk en stof tot nadenken :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:13

Een geweldig dier kan per persoon verschillen is mijn mening, het is maar net welk paard het best bij je past :j Geen enkel paard is perfect, het zou mij persoonlijk niet uitmaken als het paard (ik noem maar iets) singelnijd heeft, als het behalve dat mijn droompaard is. Hoewel ik aanhankelijkheid toch wel érg belangrijk vind :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:37

Kirsha schreef:
Een geweldig dier kan per persoon verschillen is mijn mening, het is maar net welk paard het best bij je past :j Geen enkel paard is perfect, het zou mij persoonlijk niet uitmaken als het paard (ik noem maar iets) singelnijd heeft, als het behalve dat mijn droompaard is. Hoewel ik aanhankelijkheid toch wel érg belangrijk vind :D

Ts we raken wel erg off topic maar ik hoop dat je met onze verhalen/inzicht ook een beter beeld ga krijgen. :D

Totaal niet verkoop gericht hoor ts want het zal me eigenlijk een worst wezen je vind mijn paarden leuk of je vind ze niet leuk heel simpel en ik kan je er niet toe dwingen.
Ik heb hier totaal verschillende paarden zowel wbt afstamming als karakter.
Zelf vind ik het geweldig om met paarden te werken die totaal anders zijn.
Over het algemeen vind ik mijn hengsten een stuk makkelijker dan mijn merries, maar ik weet zeker dat een hoop mensen er anders over zullen denken. :)
Met mijn 2 jarige hengst loop ik zo weg.
Al mijn paarden zijn zeer goed opgevoed en erg aanhankelijk.