emke2001 schreef:Bedankt voor jullie adviezen en waarschuwingen...
Helaas ben ik iemand die mensen graag een eerlijke kans geeft en ben dus tegen beter weten in naar Friesland gereden naar stal Mc Cloud.......!
Ik had een paar keer telefonisch contact gehad met deze man en meedere mails heen en weer gestuurd over de tinkers Jay en Darky. Ik was toch nieuwsgierig geworden, dat we vandaag de reis gemaakt hebben. Gisteren nog via de mail netjes en duidelijk aangegeven voor welke tinkers ik kwam en hoe laat ik er zou zijn, de koffie stond klaar was het antwoord!
Vanmorgen dus meer dan 2 uur in de auto gezeten en thuis een hoop geregeld om zo lang weg te kunnen en wat denk je........
Jullie hebben allemaal gelijk!! Darky stond ineens kreupel (kan natuurlijk gebeuren.... ) en Jay bleek hij gisterenavond verkocht te hebben!!!
Ik kon het niet geloven, hadden we daar dan ruim 2 uur voor in de auto gezeten! Hij wist dat ik speciaal voor die 2 kwam, er zit slechts alleen een nacht tussen onze afspraak, dat doe je zo toch niet!
Hij wist dat ik perse een ruin wil en die had hij verder geen staan, dus wat deden wij daar!
Ik was zo boos, begint hij erover dat hij vanmorgen gebeld had, maar niemand aan de lijn bla bla. Toen waren wij natuurlijk al lang thuis vertrokken om netjes op tijd te zijn, meneer!
En dan wordt hij nog boos op ons, omdat we hem zogenaamd niet uit laten praten.
Waarom niet eerder gebeld was mijn vraag? hij wilde niet zo laat bellen gisteren, waarom dan geen mail? dat was niet persoonlijk, nee mensen meer dan 2 uur heen en weer 2 uur terug, benzinekosten laten maken enz. dat is netjes!!
Wat een verschrikkelijke mensen en wat stom van mezelf dat ik niet wijzer ben geweest.
Dan heeft hij het erover dat hij geen kreupel paard wil verkopen vanwege zijn goede naam!
Dat lijkt me logisch, maar hoezo goede naam en dat heb ik ook bij hem aangegeven dat hij echt niet zo´n goede naam heeft en ik hem juist toch een eerlijke kans wilde geven.
En dan nog niet te spreken over de prijzen... Hij vraagt 2900 euro dat is erg veel, maar als je het er voor wil betalen is dat natuurlijk persoonlijk.
Het gekke is alleen dat je hem voor die prijs niet kunt kopen, want ze gaan niet ongekeurd bij hem weg, dus je bent verplicht de keuring bij zijn eigen dierenarts te betalen.
Dan wordt de prijs ineens 3250 euro en is hij door zijn dierenarts gekeurd, kosten klinische keuring 250 euro!!
De prijzen voor een klinische keuring liggen normaal zo rond de 100 tot 150 euro, waar is al dat geld voor nodig en zeg gewoon dat een tinker 3250 euro kost als je hem voor minder niet mee krijgt!
Al met al, nee ik heb zeker geen goed beeld van deze stal gekregen!
Thuis was er overigens geen gemiste oproep te vinden...
Jeetje wat vervelend
Inderdaad een héle vreemde gang van zaken, dat Jay 'opeens' verkocht is en Darky 'opeens' kreupel staat. Keuring bij zijn dierenarts sowieso NOOIT doen! Ik hoor hele vervelende verhalen over samen onder een hoedje spelen en dat soort dingen. Nee hoor, ten allen tijde lekker je eigen DA mee! Dank je wel dat je deze ervaring hebt gedeeld, ik kan me ook de moeite besparen hoor ik al. Maar wat een naaierij en voor jou vooral, wat een teleurstelling