[TI] tinker weetjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jane2

Re: tinker weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:49

Heb vandaag zilvershampoo gehaald voor manen en staart en natuurlijk ook voor de sokken en voor het lichaam wil ik die mengen met theatree kruidenshampoo. Dat gebruikte ik altijd bij mijn merrie (kwpn). Heb ook theatree olie van kruidvat gehaald, dat deed ik bij die merrie verdunt met water op haar manen en staart en wat ik over had over haar lichaam. Dan schuurde ze niet en het glanst super en word zacht. En makkelijker kambaar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:51

Ah, dat klinkt ook als het proberen waard! Voor doorkammen gebruiken veel mensen cowboy magic. Persoonlijk zweer ik bij de anti-klit van de action. Alhoewel, meestal gaat het gewoon zonder iets erin, alleen voor bijzondere gelegenheid mag er wat "troep" in ;)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:56

Theatree olie kost maar 2-3euro bij de kruidvat. Doe ongeveer 10druppels in een emmer water. Spons zo de merrie helemaal af. Dit deed ik 1 keer in de week en 1 keer wassen met de theatree kruidenshampoo. En dan schuurde ze niet.
Voordeel van die shampoo is dat het (zeggen ze) de vetlaag van de huid niet aantast en dus vaker mag gebruiken. Ik begreep dat tinkers, vooral bij de sokken wat gevoeliger waren en dus ga zeker met deze shampoo verder.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 22:35

Mijnes heeft gelukkig heel makkelijk kleurtje, ze is helemaal git zwart.
hoef dus niet veel te wassen.
manen zitten in de vlecht en borstel ik 1x in de week uit en dan vlecht ik het opnieuw.
sokken borstel ik elke dag even uit met de manenborstel.
gelukkig geeft ze ook geen mok, maar ik kreeg als tip van de friesenpaarden eigenaren om de kootholte wat uit ge knippen tegen de mok, en daar zie je dan niks van omdat de rest van het haar er overheen valt.
alleen de staart doe ik met gewone simpele antiklitspray.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:25

De theatree werkt super, kon zo door zijn manen en zijn staart. De sokken heb ik nog niet gedaan. Hij vind het nog erg spannend als je aan zijn benen komt. Was bang dat ik de shampoo er niet goed uit kon krijgen. Volgende keer.

Trouwens een super tip om bij de kootholte wat weg te knippen. Ga ik in de toekomst zeker doen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:07

Voor diegene die Cowboy Magic gebruiken :

- Welke spullen je in je kast staan van CM ?
- Welke gebruik je het meest of regelmatig en zou je aanraden ?
- Welke vind je absoluut niet nodig en ben je niet tevreden over ?

Omdat onze tinker er bijna aankomt, wil ik nog snel even gaan shoppen.
Ik zie hier nogal veel positieve commentaar over CM en wil het ook graag aanschaffen. :D
Maar weet niet goed met welke producten ik zou beginnen om het uit te proberen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:10

Detlanger en shine is onmisbaar!!
Green spot (ofzoiets) vind zonde voor zomaar, echt een product als je een keuring of fotoshoot hebt.
De shampoo en conditioner heb ik ook standaart liggen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:18

Green spot remover dacht ik dat het noemde, heb ik laatst toevallig meegenomen toen ik al wat spullen ging halen.
Maar had toen nog niet door dat ik best nog wat meer producten van CM kon gebruiken, want ken het niet.
Vond het altijd wel handig om nog snel een vlek te verwijderen voor het rijden of zo.
Dus toch alvast een goede aankoop :)