flettie schreef:Slank type Tinker. Moeder Tinker (Romany Grai), vader onbekend (waarschijnlijk Grai of Scudder). Bij het NSvT opgenomen als Romany Grai
[
Afbeelding ]
http://i300.photobucket.com/albums/nn3/Flettie/Bokt/Marlienrijles26april078.jpgop deze foto's overigens ca. 8 jaar oud. Onderhand is ze alweer 12 jaar oud
Mooi paard zeg! Alleen deze heeft ook velen malen meer sok dan Hailey heeft!
Ariebren schreef:http://www.mijnalbum.nl/Album=A6KS6AJ4Dit is een merrie, geboren uit een bonte pony en een zwarte Quarter hengst.
De moeder, de bonte pony.
[
Afbeelding ]
De vader heb ik geen foto meer van.
Maar is een grote zwarte quarter hengst.
Toch is de vergelijkenis wel klein het hoofd van het veulen is toch anders, maar super lief dat je met me meedenkt!
matasja schreef:Gok toch barok pinto, zeker gezien deze advertentie
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... um=1&pos=12 druppels water toch...
Wow inderdaad
terpentijn schreef:[
Afbeelding ]
Ter illustratie van mijn vorige post: dit is dus Khavanna, Fries/Haf moeder x KWPN Tuig vader.
Je ziet veel "vader" maar die moeder dus totaal nergens in haar! Heel "rijpaardachtig" typetje (op de foto pas 1 jaar, overigens, ze is nu 3,5, maar niet veel anders qua looks).
Rechts achter in aanpalend weiland zie je een stukje van mijn andere paard Fries x Tinker Jaopie, dat is meteen duidelijk, dat daar Tink in zit.
TS haar paard zou dus ook heel goed een KWPN dus warmbloed tuiger als een der ouders kunnen hebben.
Let ook op hoofdvorm/profiel van mijn merrie!
Inderdaad , Hail heeft ook een best ramshoofd en heeft best veel weg van de hierbovenstaande.. Maar gezien de Marktplaats Advertentie heeft ze toch ook veel weg van zo'n Barock.
Schimpje schreef:Als er Ter Apel (daar zit de paspoortconsulente van het GCDHA) in het paspoort staat, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een neutraal paspoort, dus "stamboekloos". Dit is gewoon een soort blanco paspoort wat uitgegeven wordt als je laat chippen, en er is geen stamboek bekend bij het paard. Heeft dus niks te maken met kruising tinker oid, een neutraal paspoort kan aan ieder ras (of kruising) worden uitgegeven. (gebeurt ook heel veel vlak voor paardenmarkten, chip erin en neutraal paspoort erbij, zo goedkoop mogelijk)
De max. hoogte voor een "tinker" is bij het NSvT en het ICS 1.70. Daaronder is het gewoon tinker, dw (irish)cob/vanner/grai als type.
Bij het GCDHA vallen paarden boven de 1.62 onder Drumhorse, tenminste, dat was altijd zo, geen idee hoe dat nu zit nu dat samen is met ICS-Ltd. Drumhorses mogen ook kruisingen zijn met Shire/Fries/Clydesdale, en hoeven dus geen volle tinker afstamming te hebben.
Oh dus dat is gewoon het bedrijf? Ik al m'n hoop dat ik iemand kon opsporen.
Dakotah schreef:Ik zag Bantega staan, dorpje in Friesland.
Er is daar een fokker die fokt met eigen zwartbonte hengst.
Staat wel eens wat van te koop op marktplaats, volgens mij onder de naam Ingrid, als ik het goed heb.
En de hengst staat misschien tegen het voorjaar wel weer ter dekking. (ook via marktplaats)
Weet de achternaam niet meer.
Daar komt ze vandaan inderdaad maar daar is ze niet gefokt. Meneer de Ruijter heeft haar gekocht van een markt , ingereden en nu dus weer doorverkocht.
Die hengst van hem is overigens echt een pracht beest!