Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rais schreef:mabellean schreef:ik rij met een massimo trail dat zit heerlijk.
Helemaal mee eens! Hier nog een tinkereigenaar met en Massimo trail, echt een top zadel, voor mij en voor mn tinkie!
Mloes schreef:Mijn zus heeft ook een tinker, zij rijdt recreatief. Zij heeft door een zadelmaker een Thorrowgood laten aanmeten, kunststof. Je zou ook een Kent & Masters kunnen kijken, dat is de leren variant. Deze zadels hebben speciale cob-maten geloof ik en verwisselbare boom. Heb zelf ook een Thorrowgood, en het zit heeeerlijk

ElsB schreef:Mloes schreef:Mijn zus heeft ook een tinker, zij rijdt recreatief. Zij heeft door een zadelmaker een Thorrowgood laten aanmeten, kunststof. Je zou ook een Kent & Masters kunnen kijken, dat is de leren variant. Deze zadels hebben speciale cob-maten geloof ik en verwisselbare boom. Heb zelf ook een Thorrowgood, en het zit heeeerlijk
Cobmaten, da's mooi, maar onze Tinkers geen Cobs, maar Vanners. Dat wil zeggen dat ze een maatje groter zijn (rond de 1.67 cm schofthoogte) en ook ietwat anders gebouwd dan een Cob. Ga de komende week een Wintec Wide uitproberen. Het feit dat je daarvan de boom gemakkelijk zelf kunt verwisselen vind ik een enorm voordeel aangezien onze Talisha pas 3,5 jaar is en dus nog wel wat zal groeien.