[TI] welk zadel tinker voor buitenritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:15

ik rij al jaren met een barefoot Cheyenne. Zit heerlijk. Heb nooit pijn, hoe lang ik ook rij en ligt als een huis. Zeker geen drukplekken oid. Echt een aanrader!

Mloes

Re: welk zadel tinker voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:19

Mijn zus heeft ook een tinker, zij rijdt recreatief. Zij heeft door een zadelmaker een Thorrowgood laten aanmeten, kunststof. Je zou ook een Kent & Masters kunnen kijken, dat is de leren variant. Deze zadels hebben speciale cob-maten geloof ik en verwisselbare boom. Heb zelf ook een Thorrowgood, en het zit heeeerlijk :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:50

Rais schreef:
mabellean schreef:
ik rij met een massimo trail dat zit heerlijk.

Helemaal mee eens! Hier nog een tinkereigenaar met en Massimo trail, echt een top zadel, voor mij en voor mn tinkie!

En daar kan ik me ook bij aan sluiten. Fijnste zadel dat ik ooit gehad heb, zowel voor dressuur als een lange buitenrit.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 23:29

Mloes schreef:
Mijn zus heeft ook een tinker, zij rijdt recreatief. Zij heeft door een zadelmaker een Thorrowgood laten aanmeten, kunststof. Je zou ook een Kent & Masters kunnen kijken, dat is de leren variant. Deze zadels hebben speciale cob-maten geloof ik en verwisselbare boom. Heb zelf ook een Thorrowgood, en het zit heeeerlijk :)

Cobmaten, da's mooi, maar onze Tinkers geen Cobs, maar Vanners. Dat wil zeggen dat ze een maatje groter zijn (rond de 1.67 cm schofthoogte) en ook ietwat anders gebouwd dan een Cob. Ga de komende week een Wintec Wide uitproberen. Het feit dat je daarvan de boom gemakkelijk zelf kunt verwisselen vind ik een enorm voordeel aangezien onze Talisha pas 3,5 jaar is en dus nog wel wat zal groeien.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:19

ElsB schreef:
Mloes schreef:

Cobmaten, da's mooi, maar onze Tinkers geen Cobs, maar Vanners. Dat wil zeggen dat ze een maatje groter zijn (rond de 1.67 cm schofthoogte) en ook ietwat anders gebouwd dan een Cob. Ga de komende week een Wintec Wide uitproberen. Het feit dat je daarvan de boom gemakkelijk zelf kunt verwisselen vind ik een enorm voordeel aangezien onze Talisha pas 3,5 jaar is en dus nog wel wat zal groeien.

Komt bij, ik krijg een thorrowgood en Flame is een echte Cob, maar de standaard lag beter bij haar dan de Cob!

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:59

ben een echte barefoot fan...
wij hebben een gepimpte cherokee ( met fenders en vork) en een london...!
Ligt als een dijk...

Selbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:05

Ik rij op een gewoon dressuur zadel op mijn tinker maar dan met een gelpad erop. Daarvoor had ik altijd m'n kont stuk maar met m'n gelpad kan ik uren rijden en heb ik nergens last van

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:54

Ik raad het synthetische boomloze zadel van Equi Totaal aan!
Het weegt 2 kilo, is boomloos en er zit bijna geen leer in.
Het zit werkelijk waar goddelijk!
Geen andere woorden voor ;p
Het is ook super comfortabel voor het paard en het kost maar 200 euro (incl. beugelriemen en singel)
Er zijn allemaal leuke kleurtjes en combinaties, het is zonder dekje te dragen en het kan in de was!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:06

ja is dat een goed zadel?
hoelang heb je deze al?
schuift hij niet etc?
ik ga deze bestellen maar dan in de leer uitvoering..
dan is het volgens mij freemax class..

einafets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 01:02

wij hebben freeform op de tinkers liggen: een endurance, die durf schuiven op de rondste tinker en een andere die ligt veel steviger.
Ben heel tevreden qua prijs qualiteit en naar vorm en zachtheid.Ook heel tevreden van de passervice!!