Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bij mijn DA zijn geen gevallen van open huid bekend, maar om problemen te voorkomen kan je beginnen met een beetje in een kootholte doen, of op een achteraf plekje. Ik spuit met een klein spuitje dus 12,5 ml per been in de kootholte en masseer dit in. Voorheen stipte ik het met een kwast met harde haren op de huid van knie tot en met kootholte, maar dat was vreselijk arbeidsintensief en heel slecht voor mijn rug........Vasthi schreef:Dat van het ook werken als ontworming heb ik niet zelf verzonnen, maar is me vertelt door de DA.
Ik ontworm verder ook gewoon, ook al heb ik net behandeld. Zeker nu, want Ivermectine werkt niet tegen lintwormen.

)
Spetter schreef:Voor de pour on gebruikers, welke is het meest geschikt voor paarden? Onze dierenarts wil het niet voorschrijven omdat hij te veel gevallen heeft gezien van paarden met ruggen waar het vel open lag (volgens dierenarts). Ik zie verschillende namen voorbij komen.
Ik lees bij de een dat het over de rug moet, de ander in de sokken. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik was nu nog met sebacil, echter is Kit daar absoluut niet van gedient en na 3 benen is het echt wel gebeurd met zijn geduld en mept ie en is het bijna onmogelijk om de sebacil tot op de huid te krijgen. (denk dat het hem pijn doet, want gewoon met shampoo wassen is geen enkel probleem) Ik zoek dus alternatief, zeker nadat ik goede verhalen heb gehoord over pour on. Lijkt me ideaal, over de rug gooien en klaarmaar is het wel zo simpel?
In de sokken een pipetje doen is denk ik ook een hele operatie bij hem, maar hoger op het been zou wel lukken, maar werkt het dan wel?
Heb je een dierenarts nodig om pour on te kopen?
Ik wil wel gewoon oraal ontwormen, dus hoe doe je dat icm pour on. Krijg je dan niet te veel rotzooi in het paard?
Kortom een hoop vragen.