Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze had al het dubbele dan normaal. DA wil het risico niet nemen, wat ik ook snap
En ik gun ze zeker tijd! Anders had ik ze kunnen pakken, koste wat kost een zadel erop en lekker rijden, pech voor het paard dat zij zich niet goed voelt. Maar dat doe ik niet 

DeMolenhoek schreef:Troi: Ze heeft een jaar op stal gestaan, en toen liet ze alles over zich heen komen. Maar zelfs in stal moet je haar pakken met eten en hopen ze zich niet omdraait en aan 24/7 buiten ]

DeMolenhoek schreef:Ariebren: Probeer je hier nu rel te stoken?

DeMolenhoek schreef:An: Moet dit een merrie zijn? Ze staat nu samen met een 21 jarige ruin, en een 5 jaarse merrie met veulen. Ze is enorm gehecht aan de ruin en staat er altijd mee samen. Onze weides zijn nooit echt groot, we hebben er veel, maar wel kleine stukjes, zodat het handiger is om ze te verzetten en het gras te kunnen sparen
Ze komt net van een heel korte wei waar we voordroog op bijvoerden en toen was ze inderdaad altijd blij om ons te zien. Aan de draad gaan staan en nieuwsgierig kijken. Tot we in haar persoonlijke ruimte (waarvan zij vindt dat die 5 meter straal is) komen. Dan slaat ze inderdaad naar binnen. Ik denk hierbij aan de 4 V. Vechten, vluchten, vlijen, verstijven
Ariebren schreef:Nog een 6 tot 8 weken en alle paarden staan weer op stal.
En dan krijg je de kans om het vertrouwen te winnen.
DeMolenhoek schreef:Nog eens voor de duidelijkheid. Dit is echt geen HELP WAT MOET IK DOEN! topic. Ik heb ervaring genoeg maar ben vooral op zoek naar andere meningen en invloeden. Ik werk zelf al met grondwerk etc. Maar zoals ik al zei, ze lijkt emotieloos, de enigste prikkel die ze doorkrijgt is angst.
Maar als je wilt dat ik prikkel verander in emotie is dat voor mij ook goed
DeMolenhoek schreef:Ja, dat een paard er lang over doet weet ik. En ze mag gerust weglopen etc. Maar dat schoppen en gericht aanvallen is me er nu net iets te veel aan. Bij de handelaar stond ze een jaar.
En ik zeg het toch? De enigste prikkel is angstMaar als je wilt dat ik prikkel verander in emotie is dat voor mij ook goed
Nee, elke prikkel vanuit een mens geeft angst. En op dat moment is de mogelijkheid om te leren en na te denken op slot. Paard dat zo weinig reactie toont voorafgaand aan fight reactie is daarom zo gevaarlijk.