[TI] Tinker en koudbloedenwedstrijden NSvT zomer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Tinker en koudbloedenwedstrijden NSvT zomer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:44

Hoe zit het dan mbt bitloos? Dat mag tegenwoordig toch wel op wedstrijd?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 22:53

Als die rubrieken zijn aangevraagd en je er een bevoegde jury voor hebt wel idd. Maar dat hebben wij niet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:04

Mag dat nog steeds niet? Jeetje ik dacht dat daar inmiddels wel wat vooruitgang in zat. Dat je gewoon bitloos mee kan rijden.... Een bevoegde jury? Haha, een paard is eem paard toch. Vage regels hoor :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:11

nou, vind ik niet hoor chantal :)
lijk me logisch dat de omstandigheden in een wedstrijd voor iedereen relatief gelijk moeten zijn,
dit streeft de knhs ook na, het lijkt me dan ook logisch dat mensen die bitloos rijden niet in dezelfde rubriek rijden als mensen met bit :)
omdat de omstandigheden dan weer ongelijk zijn :)
en ik kan best begrijpen dat er daar ook aparte jurys voor zijn :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:21

Leonoor schreef:
Geef ze groot gelijk als daar gekozen voor wordt :j

Ja ik ook :)
Er zijn volgens mij gewoon niet ZOveel tinkers in de regio die wedstrijden rijden en da's eigenlijk sonde vd wedstrijd/ de voorbereidingen enzo :(:) Is toch leuker als het een wat groter Kluppie is 8-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:33

Leonoor schreef:
Geef ze groot gelijk als daar gekozen voor wordt :j

absoluut :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:04

M_D_H schreef:
nou, vind ik niet hoor chantal :)
lijk me logisch dat de omstandigheden in een wedstrijd voor iedereen relatief gelijk moeten zijn,
dit streeft de knhs ook na, het lijkt me dan ook logisch dat mensen die bitloos rijden niet in dezelfde rubriek rijden als mensen met bit :)
omdat de omstandigheden dan weer ongelijk zijn :)
en ik kan best begrijpen dat er daar ook aparte jurys voor zijn :)

Waarom is iemand die bitloos rijd niet gelijk aan iemand die met bit rijd? Alleen het feit dat er geen bit in hangt betekend niet dat het anders is :? Dressuur is dressuur, met of zonder bit. Nageeflijkheid is nageeflijkheid ook zonder bit. Reactie van de hulpen, het in aanleuning zijnde/gaande paard. Is zonder bit allemaal exact hetzelfde.
Dus omstandigheden zijn in mijn ogen precies hetzelfde. Bij de KNHS snappen ze nog steeds niet goed wat bitloos (dressuur)rijden inhoud.

Maargoed, dat is een andere discussie. Meisje waar ik het over heb reed eerder gewoon met bit, in het L2. Wil nu na een paar jaar uit de running en rijdend zonder bit (halsring of soms zelfs helemaal niks) weer een keer bitloos starten (onderling) om te kijken hoe dat nu gaat. Bitloze wedstrijden zijn er bijna niet, dat is erg jammer en ze dacht dat het bij onderling wel mocht. Ook niet dus :n

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:31

Chantal dat vind ik nou ook :)
maar helaas ziet men dat niet allemaal zo en staan in sommige regeltjes mbt aanleuning/ nagefelijk e.d. ook specifiek dingen die alleen met bit gelden... zou naar mijn idee handiger geweest zijn als ze dat gewoon aangepast hadden :+ maarja blijkbaar is het toch anders (volgens KNHS) en kunnen idd alleen jury's die daarvoor bijgeschoold zijn jureren :j
Zag trouwens wel dat er hier toevallig 1 dichtbij zit die naast B/L ook bitloos jury is :) maar zijn er in totaal maar 22 waarvan bv 2 in Brabant 8)7
Laatst bijgewerkt door grid op 13-02-12 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:35

Ze zijn er bij de KNHS gewoon bang voor dat mensen die zonder bit rijden boven de mensen die met bit rijden geklasseerd worden en tja, dan moeten ze er toch aan dat zonder bit niet alleen voor de echte naturals meer is maar zeker ook meer in de dressuur toegepast zal worden. IMO proberen ze dat nu gewoon nog te onderdrukken.

maaaaarrr, nu weer ontopic :P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:37

haha ja dat vermoeden kan ik begrijpen :+

Merk trouwens wel ietsie verschil bij Say met name bij verzameling/ buiging/ impuls(verlies) e.d. maar kan nou niet zeggen dat het súper veel uitmaakt en dat men zich niet zou kunnen "meten" aan combi's met bit :)
en mij lijkt het nou juist ook súper interessant hoe de plaatsing zou zijn met deze combinaties gewoon doorelkaar :j 8-) maarja...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:31

wendy, zou je mij kunnen zeggen wat de afmetingen zijn van de bakken bij het springen?
ik zit namelijk erg te twijfelen of ik 80 cm doe of dat ik 100 cm doe :)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:00

Wendy ik zit eigenlijk bij alle datums tot nu toe beetje in de knel heb je ook datums voor wedstrijden die zowel mee tellen voor de zomercompetitie?? Want zoals het nu lijkt lukt de september tinkerdag leusden>?? en dan de finale Pesse is ook nog even een vraagteken jammer genoeg :(
zijn er dus ook al andere datums -plaatsen???

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 15:11

Dees, voor welke lokaties?

Patrick, de data/plaatsen die nu bekend zijn zijn:

14 & 15 april Lunteren
de zondag van de tinkerdagen mei (is de 20e meen ik?)
3 juni Uden
De wedstrijd die in juni in het midden van het land komt
Grave (weet ik ff zo nog geen datum van)
21/22 juli Pesse
augustus Rockanje
de zondag van de tinkerdagen september
29 september de finale in Lunteren

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:13

alle locaties :o
alleen leusden en grave weet ik :)
lunteren was in april vorig jaar op gras en wat groter als in oktober toen het in de bak werd gehouden :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 15:17

Als het weer het toelaat is Lunteren springen op gras. Bij veel regen wordt het op zand.

Pesse weet ik zelf nog niet, want ik weet niet hoeveel ruimte we hebben, schijnt zat te zijn. Dus dan kunnen we ook ruim opbouwen.

Midden van het land hangt van de lokatie af. Als het de lokatie wordt waar ik mijn zinnen op gezet heb dan hebben we een fantastisch mooi springterrein.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:20

okey :)
dat word dus nog even afwachten... :)
dan denk ik dat ik voor de competitie 80 spring en dan tussendoor ook vaak evdn een meter parcoursje bij pak voor de ervaring :) (net als afgelopen jaar dus)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 15:25

Is goed hoor, ik zie je inschrijving vanzelf wel verschijnen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:26

komt goed :)

IneHee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:38

Hoi Allemaal, Grave is op zaterdag 30 juni.
Ik zit er inderdaad aan te denken om er ook en koudebloedenwedstrijd van te maken, maar dat is nog niet zeker.
Moet nog even bekijken of de vereniging hier achter staat en wat er meer voor te regelen valt.
Verder staat er nu een mooie rijhal, en zal de Derby worden uitgebreid. De hele terreinindeling van het hippisch festijn zal door de hal veranderen dus ook de indeling voor de tinkerdag. Maar het zal zeker weer mooi worden.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:31

KUn je je voor Grave al opgeven?? en die telt ook mee voor de zomercompetitie??? :D

IneHee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:02

patrick1994 schreef:
KUn je je voor Grave al opgeven?? en die telt ook mee voor de zomercompetitie??? :D

Nee het inschrijfformulier doet het nog niet, moet ik nog aanpassen maar is even afhankelijk van of het een tinkerdag blijft of een koudbloedenwedstrijd word. Dit moet ik even overleggen met de vereniging. Moet ook even goed naar het formulier kijken hoe alles moet worden nu ivm startpas ??? Maar alles komt zo snel mogelijk online.
De wedstrijd zal wel mee tellen voor de ZC.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:25

Weer nieuw topic voor ZC, leuk ;)
Heb net mn inschrijving naar Wendy gemaild voor mij en Bing in het M1. :o
Dus wij zijn er ook . :j

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:41

hey wendy ik wil wel starten in pesse maar weet nog niet zeker of het lukt als ik me nu opgeef kan ik dan zonder consequenties ook weer afzeggen?? :o :o :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:52

IneHee schreef:
Hoi Allemaal, Grave is op zaterdag 30 juni.
Ik zit er inderdaad aan te denken om er ook en koudebloedenwedstrijd van te maken, maar dat is nog niet zeker.
Moet nog even bekijken of de vereniging hier achter staat en wat er meer voor te regelen valt.
Verder staat er nu een mooie rijhal, en zal de Derby worden uitgebreid. De hele terreinindeling van het hippisch festijn zal door de hal veranderen dus ook de indeling voor de tinkerdag. Maar het zal zeker weer mooi worden.

_/-\o_ _/-\o_
als winnaar van de eerste door jullie georgainseerde derby vind ik dat onwijs leuk om te horen!!
heb er vorig jaar echt van genoten :))

IneHee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:14